čtvrtek 13. dubna 2023

RC recenze: Se džbánem pro vodu

Se džbánem pro voduSe džbánem pro voduAutor: Marie Horová
Počet stran: 264
Série: Martin Stein
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Moba

Rok vydání ČR: 2023
"Co když si na to najal někoho úplně cizího? Třeba zrovna někoho z těch bezdomovců? Bude těžké to zjistit," uvažoval Lubomír nahlas. 
"Prověříme ho komplet," řekla Patricie. "Víš, jak se to říká? Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Jednou musí udělat chybu." 
"Jen aby se nám tady zatím nenakupily další mrtvoly," zůstával Lubomír skeptický.

Na břehu řeky se najde několik mrtvol. Zdánlivě to vypadá na odlišné případy, ale co když za tím vším je jen jeden pachatel? Jeden sériový vrah? 

Martin Stein je opět přizván k dalším případům vražd. Tentokrát jde převážně o bezdomovce. Ačkoliv se tým kapitánky Patricie Charvátové snaží vraha dopadnout, ten své útoky ještě stupňuje. Podaří se jim pachatele dopadnout dříve, než mrtvých ještě přibude? 


Moje první kniha z této edice. A co na ní po přečtení říkám? 

Se džbánem pro vodu je příjemná česká detektivka, která se nezaměřuje pouze na vyšetřování, ale i na osobní život vyšetřovatelů, zejména hlavní postavy doktora Martina Steina, z jehož pohledu příběh sledujeme.
Kromě toho se také kniha zaměřuje i na téma bezdomovců, což se mi hodně líbilo. Příběh perfektně nastiňuje jejich situaci a chování ostatních lidí k nim, čímž trošku nutí k zamyšlení.
Ačkoliv se jedná o druhý díl série, tak ho lze číst i samostatně, bez znalosti předchozího. V hlavních postavách se zorientujete rychle, ale celkově jsem měla v těch jménech poměrně chaos. A to hlavně z toho důvodu, že bezdomovci, kteří se v příběhu vyskytují, mají kromě skutečných jmen i přezdívky a já si za celou knihu nemohla zařadit, jaké jméno patří k jaké přezdívce.
To a samotný závěr příběhu pro mě byly jediné vady na kráse, protože ať jsem se snažila, jak jsem chtěla, nemohla jsem pochopit vrahovu motivaci, lépe řečeno, celkové rozuzlení mi přišlo nelogické. Ale to už se tak u narušených lidí asi stává.
Celkově šlo o velmi čtivou knížku vyprávěnou svižným tempem s minimem hluchých míst. Díky krátkým kapitolám a malému počtu stránek jde spíše o takovou jednohubku, kterou přečtete během pár večerů. 
Co se postav týče, většinu si pravděpodobně oblíbíte, protože jde převážně o sympatické jedince, kterým nevadí si ze sebe navzájem utahovat, ale ani nemají problém se v těžších chvílích podržet. 

Čtivá a odpočinková detektivka, která se netočí pouze kolem vyšetřování, ale zabývá se i tématem bezdomovectví. Svižné tempo příběhu, krátké kapitoly a sympatické postavy se postarají o to, že tuhle knihu přečtete během pár večerů. Takže pokud zrovna nemáte po čem sáhnout, tak tohle by mohla být ideální volba. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Moba
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,8/5

Obálka: 3/5

2 komentáře:

  1. Detektivky nevyhledávám a konkrétně tahle mě moc nezaujala... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako mě obálka taky moc ne, ale jinak jsem byla příjemně překvapená 🙂

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)