neděle 23. dubna 2023

RC recenze: Podivný počátek

A Curious BeginningKolektivAutor: Deanna Raybourn
Počet stran: 368
Série: Veronica Speedwellová
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání ČR: 2023
"Musím přiznat, že jsem si všechno nepromyslel tak dobře, jak by bylo namístě. Teď si uvědomuji, že jsem tě dostal do nemožné pozice. Vím, že jsi cestovala po světě sama, ale tohle je pro dámu velice rozdílná situace. Celá ta naše hra ti může úplně zničit pověst." 
Velice nežensky jsem si odfrkla. "A to tě napadlo až teď? Můj milý Stokere, sama jsem překročila hranice vhodného chování už ve chvíli, kdy jsem se vydala pod baronovu ochranu. Jistě si nemyslíš, že by slušná společnost něco takového schválila? Nebo můj pobyt u nějakého gentlemana bez gardedámy?" 
"O tom jsem nepřemýšlel," přiznal tlumeně. 
"Pak je tedy velice dobře, že nebýváš častěji povolán k ochraně dam, které se ocitly v nebezpečí," odsekla jsem. "Ale v současné situaci nemusíš mít žádné obavy. Troufám si říct, že mám víc zkušeností ze života nežli ty." 
Zalapal po dechu jako ryba vytažená z vody a teprve po chvilce byl zase schopen řeči. "Nechceš tím snad říct..."

Vědkyně Veronica Speedwellová se jen tak něčeho nezalekne a rozhodně se nenechá ovládat. Ať už čelí vraždě či únosu, vždy se všemu postaví s chladnou hlavou a sarkasmem na jazyku. 

Když Veronica osiřela, rozhodně se nehodlala stát něčí manželkou a matkou manželových dětí. Ale než stihla vyrazit za dalším dobrodružstvím na vědeckou expedici, nějaký muž se ji pokusil unést. Únos ale zmařil baron, který jí neustále tvrdí, že jí hrozí nebezpečí. Veronica se tak ocitá v péči mrzutého přírodovědce Stokera, který ji má bránit i za cenu vlastního života. Než ale baron stihne vysvětlit, jaké nebezpečí Veronice vlastně hrozí, tak je zavražděn a Stoker s Veronicou musí začít hledat bezpečí jinde... 


Tahle knížka láká už svojí dokonalou obálkou, kterou prostě chcete vidět v reálu. A historický román z Anglie? Tomu se prostě nedá říct ne... 

Horká novinka z nakladatelství Ocelot Podivný počátek se opravdu pyšní divným začátkem, divným alespoň pro mě a já si na něj musela chvilku zvykat. Čekala jsem totiž historický román s detektivní zápletkou, ale úplně tomu tak nebylo. 
První polovina knihy se totiž zaměřuje hlavně na vztah hlavní dvojice, kdy Stoker je mrzutý gentleman a Veronica je na tu dobu netypickou představitelkou něžného pohlaví. Veronica si totiž nehraje na dobré mravy tehdejší doby a vystupuje spíše jako sebevědomá feministka s vlastním názorem a ostrým jazykem, ale nemusíte se bát, že by ten feminismus byl v knize propagovaný nějakou násilnou formou. Ba naopak, celá kniha je podávána dost odlehčeně a s humorem. Sice to trošku shazuje chvíle, které by měly budit napětí, ale myslím si, že to byl právě účel celé knihy - hlavně pobavit.
I když je druhá polovina knihy o něco akčnější a začíná se zde projevovat ta lehce detektivní zápletka, tak je celý příběh stále odpočinkový a styl, kterým ho autorka vypráví, je po celou dobu odlehčený, takže se u jeho vývoje nebudete nervovat.  
Celým příběhem také provází lehká romantická linka a bohaté termíny z přírodopisu, jelikož oba hlavní hrdinové jsou zapálenými vědci. 
Jak už jsem řekla, většinu knihy tvoří neustálé pošťuchování ústřední dvojice, které vás prostě bude bavit. Ve výsledku tak jde o velmi čtivou knihu, u které si příjemně odpočinete. 
Pokud se tedy chcete pobavit a nehledáte akcí našlapanou detektivku, u které si budete nervózně okusovat nehty, abyste přišli na to, kdo je oním vrahem, tak tohle je přesně kniha pro vás. A nebojte, i nějaký ten zvrat, který zamíchá kartami, se tu najde. 

Odpočinková a čtivá knížka, kde si zamilujete hlavní postavy. Příběh disponuje lehkou detektivní a romantickou zápletkou, ale nečekejte nervy drásající čtení. Pokud si chcete odpočinout a pobavit se, tak Podivný počátek bude správnou volbou.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Megaknihy.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

  1. Souhlasím, obálka je vážně krásná a prostředí viktoriánské Anglie se jen těžko odolává. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)