úterý 2. května 2023

RC recenze: Ohnivá stopa

Ohnivá stopaOhnivá stopaAutor: Karel Cubeca
Počet stran: 304
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2023
Jsem iracionální blbec a psychiatr iracionální být nesmí, napomínal se v duchu. Nemůže jít o žárlivost, vždyť už jsem ji deset let neviděl. Jde jen o můj nezdravý egoismus neschopný srovnat se s myšlenkou prchající ženy, přestože nevím, s kým prchá, kam prchá a proč prchá, přitom za sebou zanechává stopy tragédie. Ohnivé stopy. 

Historická Francie, požáry a psychiatr, který se vydává po stopách uprchlé chovankyně. Jenže pro Alana to není pouze pacientka, ale i bývalá milenka. Podaří se mu ji vypátrat dřív, než uhoří další lidé? A zakládá ty požáry ona? 

V roce 1926 se Francií šíří nevysvětlitelné požáry, ale brzy začnou stopy ukazovat na Evu Hájkovou, která je uprchlou chovankyní ústavu. Proto kroky policie zamíří za Alanem, který byl jejím psychiatrem. Alan se sice chvíli zdráhá, ale potom souhlasí, že se pokusí kriminalistům pomoci a začíná pátrat po Evině minulosti, která by ho měla dovést k tomu, kde se v současnosti nachází... 



Ohnivá stopa mě nalákala honem na žháře a zajímavou obálkou. A co na knihu říkám po jejím přečtení?

Abych pravdu řekla, tahle kniha se mi hodnotí hodně špatně. Na jednu stranu to nebylo špatné čtení, ale na tu druhou mi kniha vůbec nesedla. Ať už jde o samotný styl vyprávění autora, kde skáče mezi pohledy jednotlivých postav bez předchozího upozornění nebo v absenci kapitol, což mi v knize vadí vždycky, protože ji nerada zavírám, dokud nedočtu kapitolu. Ani hlavní postavou doktora Alana si u mě autor skóre nevylepšil.
Musím říct, že Alan na mě moc sympaticky nepůsobil, nejen, že byl na můj vkus příliš egoistický, ale zároveň mi vadilo, jak nám autor neustále cpal, jaký je to štramák a chtějí ho i přes jeho věk všechny ženy z okolí, třeba i o polovinu mladší...
Alanova přidělená kolegyně z policejního oddělení Julie mi byla o něco sympatičtější. Nechodila kolem horké kaše a v podstatě co na mysli, to na jazyku. 
Co se týče samotné zápletky, nejde ani tak úplně o klasické detektivní vyšetřování, ale spíše o zjišťování minulosti podezřelé osoby obohacené o sondu do psychologie člověka. Místy je tak text trošku zdlouhavější, ale autor to vynahrazuje skvěle zpracovaným poválečným stavem, protože s vylíčením dopadů války na lidi jsem byla velmi spokojená.
Hlavní zápletka mi sice přišla trošku přitažená za vlasy a v závěru zbytečně moc zrychlená, a to i vzhledem k tomu, že celkové tempo příběhu je spíše pomalejší. 
Ohnivá stopa je tak knihou, která nenadchne, ani neurazí. Rozhodně se u jejího čtení nebudete nervovat napětím či klepat strachy. Jde spíše o odpočinkovější čtení, které se zaměřuje hlavně na psychologii člověka. 

Pokud hledáte knihu, kde je hlavním tématem psychologický rozbor postav, který má pomoci k dopadení pachatele, tak tohle je přesně to pravé čtení, po kterém byste měli sáhnout. Celý příběh je okořeněný i špetkou romantiky a vyšetřování.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. O knize slyším poprvé a hodně mě zaujala. :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli ji zkusíš, tak dej vědět, co na ní říkáš 😁

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)