sobota 11. dubna 2015

Recenze: Útěk

Autor: Sophie Jordan
Počet stran: 264
Série: Drakie
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2012
"Je mladý," přemítá Miriam. "A hezký." 
Azurka si odfrkne. "Na člověka docela jo." 
"Na člověka jo," souhlasí Miriam a potutelně se na mě podívá. "Co myslíš, Jacindo? Ty se v hezkých klucích vyznáš. Co říkáš tady tomu?"


Sharie KohlerSophie Jordan, vlastním jménem Sharie Kohler vyrostla v hornaté krajině Texasu, kde fantazírovala o dracích, válečnících, královnách a princeznách. Sophie je bývalá středoškolská učitelka angličtiny, ale také autorka bestsellerů dle New York Times a USA Today. Nyní žije v Houstonu se svou rodinou. Když nepíše, tráví svůj čas rozebíráním děje s kýmkoli, kdo je ochotný poslouchat.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/zivotopis/sharie-kohler-37985)



Po nepříliš zdařilém útěku od kmene se Jacinda se svou matkou a sestrou vrací ke kmeni. Jenže ani tato cesta se neobejde bez komplikací, které se objeví v podobě Willa a jeho příbuzných, lovců, kteří jsou odhodláni přijít na kloub tomu, co je Jacinda zač. Ve všem tom rozruchu se začne Tamra, Jacindino dvojče, o kterém si všichni doposud mysleli, že je zakrnělou Drakií, měnit v mlhotvorku a najednou je stejně cenná, jako samotná hlavní hrdinka. Tamře se podaří vymazat lovcům paměť a vytvoří tak skupině volnou cestu zpět ke kmeni.
Jacinda je přesvědčená, že už nikdy Willa neuvidí a bude se muset podvolit vůli kmene, ale je tomu opravdu tak?



Na sérii Drakie jsem se chystala už nějakou dobu a po přečtení prvního dílu mi bylo jasné, že dvojka se mi bude také líbit. A měla jsem pravdu, jenže kniha skončila hůř, než předešlý díl, tak doufám, že trojka na sebe nenechá dlouho čekat.

Na to, jak byl příběh "jednoduchý" jsem se velmi rychle začetla. Autorka píše opravdu čtivě a poutavě a kniha vás nenechá na pokoji, dokud nejste na konci (tedy, ona vás nenechá ani tak, protože budete toužit po dalším díle).
Určitě mnoho z vás uvítá, že jsme opět vrženi do akce a už od první kapitoly se něco děje, tudíž není prostor pro nudu a rovnou navážete tam, kde jste v prvním díle přestali.
U Drakie jsem si trošku stěžovala, že jsme se toho moc nedozvěděli o kmenu, no, zdá se mi, že v téhle knize jsme se toho dozvěděli až až a většina věcí nebyla zrovna kladného rázu, ale i přesto jsem ráda, že nám to autorka umožnila.
Další, co jsem uvítala bylo více prostoru pro vedlejší postavy. Tamra i Cassian se mohli víc projevit a obohatit tak příběh.
Ale zdálo se mi, že autorka mohla ještě trochu využít potenciál krásného světa, který stvořila. Myslím, že my, jako čtenáři, bychom to zvládli a kniha by nebyla o nic horší. Ale to je jen můj názor, ostatně, příběh byl dobrý i tak.

Jacinda mi v tomhle díle převážně lezla na nervy. To její věčné vzdychání po Willovi mi neskutečně lezlo krkem. (Jo, fandím Cassianovi). Občas mi přišlo, že ta holka vůbec nepřemýšlí... Každopádně se mezi moje oblíbené postavy nezařadí.
Tamru jsem měla o něco radši. Možná to bylo tím, že jsem do její hlavy "neviděla". Také se mi zdála vyspělejší, než její sestra, což je mi sympatičtější, než nějaké neuvážené chování.
A můj oblíbenec Cassian. Chudák dělal všechno, co mohl a přesto se mu dělo to, co se mu dělo. Rozhodně je v celém příběhu mojí nejoblíbenější postavou.

Stojím si za tím, že i přes těch pár nedostatků, které kniha má, ji stojí za to přečíst. Příběh je sice spíš oddechový, ale přesto dokáže upoutat. A pokud jste milovníci trojúhelníků, rozhodně si tento příběh nenechte ujít.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. Pekne si to vystihla a súhlasím, Jacinda mi tiež liezla na nervy, ale je super, že vedľajšie postavy dostali viac priestoru. Trochu ma mrzelo, že sa niektoré pasáže vlastne nič moc nedialo, ale inak je to dobrá kniha s dobrým námetom :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D. Taky jsem si říkala, že místo toho jejího vzdychání by se mohlo dít něco lepšího, ale jak říkáš, je to dobrá kniha :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)