pondělí 7. září 2020

RC recenze: Evoluce - Pramen života

Die Quelle des Lebens (Evolution, #3)Pramen života (Evoluce, #3)Autor: Thomas Thiemeyer
Počet stran: 416
Série: Evoluce
Díl v sérii: třetí
Nakladatelství: Bookmedia

Rok vydání ČR: 2020
Marek zaťal zuby a zprudka odhodil přikrývku na stranu. 
Přerývaně dýchal. Před očima mu tančily hvězdičky. Co viděl, to ho téměř zbavilo smyslů. Teď už věděl, co mu připadalo tak podivné. Když odkysličený vzduch opustil jeho plíce spolu se vzlykem, pochopil, že už nic nebude takové jako dřív. 

Nová oblast a nové problémy. To je závěrečný díl Evoluce, který přivede naše hrdiny až na pokraj jejich sil. Podaří se jim nakonec udělat správné rozhodnutí a přežít? 

Parta teenagerů se ocitla zdánlivě ve zcela novém světě, který disponuje nejmodernější technologií a vševědoucí vůdkyní Gaiou. Brzy ale začnou zjišťovat, že vše není tak růžové, jak se na první pohled může zdát a nové problémy se na ně najednou valí ze všech stran. Osud lidstva padne do jejich rukou a oni se musí rozhodnout. Stojí lidská rasa vůbec za záchranu?

Evoluce: Pramen života
zdroj

Závěrečný díl Evoluce se mi dostal do rukou a já se těšila, až se dozvím, jak to celé dopadne. A co na Pramen života říkám?

Ptáků Hejno Roj - Fotografie zdarma na Pixabay
zdroj
Abych pravdu řekla, ze závěrečného dílu jsem měla celkem dlouho rozpačité pocity. Sice se nese ve stejném duchu jako předchozí díly, takže čtenář už ví, co může čekat, ale na můj vkus byl Pramen života příliš překombinovaný a reálnost v příběhu dost pokulhávala.
Chápu, že se jedná o knihu pro mladší čtenáře, kde je zcela normální, že autor nakloní štěstěnu na stranu hlavních hrdinů a nějaká náhoda jim pomůže dosáhnout jejich cíle přesně tak, jak autor zamýšlel. To mi většinou v knihách nevadí, ale tady těch náhod bylo zkrátka moc, což pro mě děj spíš ubíjelo.
Zarostlé A Rozpadající Se Budovy V Survarium - Zing
zdroj
To byl také asi ten důvod, proč jsem se nemohla do Pramene života moc začíst a většinu času se musela do čtení nutit.
Nechápejte mě špatně, nebyla to úplně špatná kniha, to zase ne. Přeci jen autor v každé knize vytvořil zcela odlišný svět, který funguje díky svým pravidlům, za což musím smeknout klobouk.
Celá série nese zajímavou myšlenku týkající se životního prostředí, jen samotný závěr v mých očích nedosahuje kvality předchozích dílů.
Zelená, nikoli oranžová Sahara. Vědci popsali, proč se poušť mění v oázu a  zpět — ČT24 — Česká televize
zdroj
Ačkoliv mě Pramen života neokouzlil tak, jako předchozí díly, rozhodně i tady se je na co těšit. Například je závěrečný díl mnohem akčnější, než ty předešlé. Mezilidské vztahy v naší skupině hlavních hrdinů přešly lehce do pozadí a celý příběh se zaměřil na řešení nejrůznějších problémů.
Naštěstí ale autor střídá vyprávění z pohledů různých postav, takže o žádnou část příběhu nepřijdeme, i když se hlavní hrdinové rozdělí.
Také konečně můžeme lehce nahlédnout pod pokličku přírody a toho, co vlastně zamýšlí a jak fungují samotní squidové. Takže i když je kniha slabší, než předchozí díly série, stejně se vyplatí si ji přečíst. 

Sice mě závěrečný díl zaujal z celé série nejméně, ale přesto si stojím za tím, že se jedná o celkem povedenou sérii se zajímavou myšlenkou, která by mohla především mladší čtenáře uchvátit.
 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

6 komentářů:

  1. Ty jo, na to, že ostatní mě tolik zaujaly, tak u tohohle bych měla trochu obavy. Ale určitě celou sérii zkusím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě je to nejslabší díl, ale série si šanci zaslouží :) tak snad se Ti bude Evoluce líbit :)

      Vymazat
  2. K tejto sérii som sa zatiaľ nedostala, ale vyzerá to na dobré čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebylo to špatné čtení, pokud nevíš po čem sáhnout, tak Evoluci vyzkoušej :)

      Vymazat
  3. Není to zrovna kniha pro mě, ale recenze se mi četla moc dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, nebude to čtení pro každého :) Děkuji :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)