neděle 20. září 2020

RC recenze: Řekni mi všechno

Tell Me EverythingŘekni mi všechnoAutor: Cambria Brockman
Počet stran: 424
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Leda

Rok vydání ČR: 2020
Obklopuje nás něco hrozivého, ale my nic zlého netušíme. Zítra si jako každé ráno sedneme v jídelně k snídani a uvědomíme si, že jeden z nás chybí... Do kampusu přijede policie. Reflektory záchranky budou pročesávat zasněžený les podél silnice. Budeme sledovat, jak nakládají tělo na nosítka, policajti nám zakážou se k němu přiblížit. 
Budou nám klást otázky o tom, co jsme dělali celou noc. Naše paměť bude trochu zakalená. Nezřízeně jsme pili, máme okno. Prostě studentský mejdan. Budou na nás koukat a říkat si, jestli nám mají věřit nebo ne. 
Budou nás vyslýchat po právu. 

Studium vysoké školy se většinou vyznačuje hromadou večírků, užíváním si života a následnou snahou projít zkouškami. Jenže u jedné skupiny studentů to není tak přímočaré. Každý má nějaké tajemství, ale ve světle denního světla předstírají, že je všechno v pořádku a žádný problém se jich netýká. Vydrží to předstírat po celou dobu výuky? 

Malin Ahlberová si vybrala školu daleko od domova, kde má jediný cíl. Předstírat, že je úplně obyčejnou studentkou, která ničím nevybočuje. To však znamená předstírat. A to by bylo mnohem jednodušší, kdyby si nenašla partu kamarádů, kde má každý své tajemství, které se před ostatními snaží skrýt. 
Studentská idylka se začne velmi rychle rozpadat a Malin si usmyslí, že všechno napraví...

Vysoká škola
zdroj

Na Řekni mi všechno jsem byla hodně zvědavá. Jediné, co jsem o knize věděla bylo, že se jedná o thriller ze studentského prostředí, což mi k nalákání úplně stačilo. A co na knihu říkám po jejím přečtení? 

university
zdroj
Začnu tím, že Řekni mi všechno vůbec není špatné čtení. Již samotný prolog příjemně navnadí, protože už od začátku pocítíte náznak napětí, který se vás chytí a pustí se až v závěru knihy. 
Po celou dobu příběhu totiž autorka trousí opravdu malé drobečky toho, co se vlastně stalo a co se teprve stane a je pouze na čtenáři, aby se snažil děj uhodnout, což samozřejmě zajistí, že se od knihy nemůžete odtrhnout. 
Přiznávám, většinu doby, co jsem knížku četla, jsem netrpělivě očekávala, co je tou zápletkou a bavilo mě odhadovat, jak to celé dopadne. Ale místy jsem se i přistihla, že už to začíná být trošku zdlouhavé a trošku deprimující, že ještě stále nic nevím. To však trvalo jen do doby, kdy autorka utrousila další drobeček a já byla zase o něco blíž vyřešení záhady. 
policejní páska les
zdroj
Co se týče stylu, kterým je příběh vyprávěný, dočkáme se tří časových pásem, skrze které sledujeme dětství hlavní hrdinky, její první rok na vysoké škole a současnost, kterou je závěr studia. Občas mi při čtení chvilku trvalo zorientovat se, zda čtu o současnosti nebo o prvním roce, to obzvlášť v případech, kdy jsem musela přerušit čtení uprostřed kapitoly, ale pak jsem si všimla, že je v záhlaví vždy napsané, co právě čtu, což je za mě rozhodně bod k dobru.  
Dojem ze čtení mi ale trochu kazily i samotné postavy, které mi byly nesympatické a částečně mi přišly i divné. Moc mi nesedělo ani jejich každodenní chování. A co se týče toho, jak je autorka popisovala, to mě také moc neuchvátilo, protože například u Ruby nám je v průběhu kapitol několikrát dokola popisováno, jaká je usměvavá, milá a každý se s ní chce kamarádit, ale při vyprávění kapitol z prváku mi ten popis, který se autorka snaží čtenáři vsugerovat, neseděl. Ale to už jsem možná moc velký hnidopich. 
večírek
zdroj
Ale když už jsem u toho, co mě v příběhu zklamalo, nemůžu si odpustit poznámku k samotnému závěru. Protože chvíli před koncem knihy příběh graduje do nejvyšších otáček a následná závěrečná kapitola vůbec nebyla taková, jakou jsem čekala. Chápu, že šlo o jakýsi doslov na uzavření příběhu, abychom se dozvěděli, co se s hlavní hrdinkou stalo, ale pro mě to bylo oproti předchozí kapitole zklamání. 

Celkově je za mě Řekni mi všechno povedeným thrillerem, který vás dlouhou dobu udrží v napětí a okouzlí v závěru příběhu svojí zápletkou. Také klade velký důraz na vztahy mezi partou hlavních hrdinů a je zajímavé sledovat jejich vývoj. Takže já mohu knihu jedině doporučit k přečtení. 
 
Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Leda, kde také můžete knihu zakoupit.


HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 4,5/5


10 komentářů:

  1. Zní to moc dobře. :) Zrovna tohle bych si určitě chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti, mně se kniha líbila, až na ten samotný závěr :)

      Vymazat
  2. Leda má dobré knihy, tato mě dost láká. Napíšu si ji na můj dlouhý seznam :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím souhlasím, málokterá kniha od nich mě zklame :)

      Vymazat
  3. Práve tým prostredím vysokej školy ma to celkom láka si prečítať :D

    OdpovědětVymazat
  4. O knize jsem uvažovala, na konec po ní ensáhla, ale po tvé recenzi toho celkem lituji. Vypadá dost zajímavě. Tak možná časem. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se dost líbila, tak jestli se k ní dostaneš, tak pěkné čtení 🙂

      Vymazat
  5. Kniha mě původně nezaujala, ale tvoje recenze mě nalákala. :) Navíc vysokoškolské prostředí je mi blízké, takže by čtení mohlo být o to zajímavější. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vysokoškolské prostředí mě taky zaujalo a byl to i důvod, proč jsem se do knihy pustila 🙂

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)