pondělí 16. srpna 2021

RC recenze: Polibek v Římě

Autor: Catherine Rider
Počet stran: 224
Série: Polibek
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2020
"Dobře, můžete vy mi říct, kde Giovanni?" zeptá se. "Víte, Giovanni, tohle místo on otevřel?"
Za pultem se rozletí dveře a z kuchyně se vyřítí malá korpulentní, asi tak šedesátiletá žena v krvavě rudé zástěře se šmouhami od mouky a čokolády a v ruce třímá jako meč váleček na těsto. 
"Giovanni?" Starší dáma oběhne pult a křičí, že jestli chce vidět Giovanniho, je na špatné adrese, a jak se opovažuje sem vtrhnout a vůbec to jméno vyslovit? 
Američanka couvá a pozadu naráží do stolů, jak se snaží mezi sebou a tou rozzlobenou ženou udržet bezpečnou vzdálenost. "Počkejte, počkejte, nechtěla jsem..."
"Signora..." Nechávám zákusky ležet a vstávám od stolu. Pomáhat v obraně, jako obvykle.  

Romantická Itálie, hromada jídla, fotbal a dobrodružná výprava na lov záletného pekaře. To je Polibek v Římě, který spojil osudy dvou lidí. Budou spolu vycházet i přesto, že každý pochází z jiného kontinentu? 

Anin příběh začíná v letadle, kdy se svým přítelem míří na svatbu. A právě v tu chvíli přichází i jeho žádost o ruku, jenže Anna se vdávat nechce a proto před celým letadlem nabídku odmítne. Tato událost tedy znamená jediné - rozchod. Nastává tedy otázka, co do odletu dělat, aby se svému bývalému moc nepletla na oči. Naštěstí je potřeba sehnat jedno speciální cukroví, které dělá pouze jediný pekař. A tak se Anna vydává na cestu Římem, aby ho našla. 
Na druhé straně je fotbalista Matteo, který právě zvoral svůj nejdůležitější zápas. Naprosto pokořený a pevně rozhodnutý, že s fotbalem skončil se bezcílně toulá městem, až narazí na cukrárnu, kde se chystá spořádat nálož cukrovinek. A právě do této cukrárny zavítá i Anna...

zdroj

Na tuhle sérii jsem si brousila zuby už dlouho, ale nějak jsem se k ní neustále nemohla dostat. Teď se mi konečně dostala do rukou a co na knihu říkám po jejím přečtení? 

zdroj
Kniha Polibek v Římě je vyprávěná z pohledu dvou postav - Mattea a Anny, kdy se pohledy pravidelně střídají, takže čtenářům nic neuteče. 
Jak už napovídá samotný název, jedná se o romantický příběh v prostředí Itálie. Nálepka "Vánoční příběh" je už ale na můj vkus poněkud přehnaná. Kromě neustálých zmínek o cukroví a občasných připomínkách od hlavních postav, že jsou Vánoce, na mě z knihy vůbec žádná vánoční atmosféra nedýchala. 
zdroj
Ale teď už k samotné knize. Hned na začátek musím říct, že se opravdu jedná o odpočinkový příběh, který neurazí, ale ani se nijak zvlášť do paměti nezapíše. Pokud od příběhu nebudete mít žádná očekávání a budete mít chuť na nějakou tu romanťárnu, tak se vám kniha bude líbit. 
Díky malému počtu stránek jde opravdu o čtení na jedno odpoledne. Stránky ubíhají opravdu rychle, autorka píše celkem čtivě a čtenář se nemusí nad ničím zamýšlet. 
Na druhou stranu kniha ale nemá tak úplně čím zaujmout. Není nijak extra vtipná, je spíše naivní a její romantická linka je hodně předvídatelná, dokonce místy zdlouhavá a ve výsledku si z ní nic neodnesete. 
Co se týče postav, tak ty mě také moc neokouzlily. Působily jednoduše a chemie mezi nimi také úplně nefungovala. 
Sice kniha nebyla úplně můj šálek kávy, ale jak už jsem řekla, celkově se čte dobře a jsem ráda, že jsem měla možnost si ji přečíst, jen už se do ní znovu pouštět nebudu. Každopádně své čtenáře si určitě najde.  

Polibek v Římě je jednoduchým, odpočinkovým příběhem, u kterého můžete vypnout, ale nesmíte od něho očekávat zázraky. Jedná se spíše o takové průměrné čtení, které neurazí. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5


4 komentáře:

  1. Miluju obálky knížek té série, jak naše, tak originální. A knížky... jsou takové průměrné. Čtou se dobře, ale něco tam (kromě Vánoc) chybí. A teď někdy má vyjít Polibek v Palm Springs, jsem na to zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálky jsou povedené, jinak souhlasím, obsahově jde spíše o průměrné odpočinkové čtení.
      Já už se asi do dalších dílů pouštět nebudu, ale pokud ty jo, tak přeji pěkné čtení 🙂

      Vymazat
  2. Já po sérii už také nějakou dobu pokukuju, ale zatím mě pořád tak trochu míjí. :) Čekala bych, že to bude taková nenáročná odpočinková romantika, jak píšeš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nečekala zázraky, ale o trošku jsem očekávání měla no :) Ale jako odpočinková kniha to nebylo špatné :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)