neděle 28. listopadu 2021

Recenze: Všechny stránky Amelie

The BetrothedZaslíbenáAutor: Ashley Schumacher
Počet stran: 296
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2021
Kouzelnější knihkupectví jsem ještě neviděla. Neuspořádané, prostoupené hudbou a vůní skořicových rolek, vřelé, vábivé knihkupectví. 
Kdesi se rozezní ohlušující velrybí písně. 
Všechny zdi v přízemí jsou od dřevěné podlahy až po klenutý strop skryté za policemi a mezi nimi klouzají pracovní žebříky. 
V žilách mi hraje důvěrná známosti i novota, hrdlo se mi stahuje jakousi směsicí dychtění a zbožné úcty.

Amelia Griffinová našla útěchu v knihách. Zvlášť Kroniky Ormanu jí přirostly k srdci a Amelia netouží po ničem jiném, než se setkat s jejich autorem. Když má tu šanci na dosah, autor své vystoupení na veletrhu zruší a Amelii se začne obracet život vzhůru nohama... 

Osmnáctiletá Amelia Griffinová nemá lehký život, a tak se upnula na knihy. Zejména na Kroniky Ormanu, které napsal mladý a záhadný autor - N. E. Endsley. 
Díky knihám našla Amelia i svoji nejlepší kamarádku Jennu, takže když se jim naskytne příležitost potkat se s autorem Kronik Ormanu na knižním veletrhu, neváhají ani minutu. Jenže to ještě Amelia netuší, co si pro ni život připravil... 

zdroj


Na Všechny stránky Amelie mě nalákal článek Humbooku, který uváděl 10 důvodů, proč si tuto knihu přečíst - takže úkol splněn - nalákali jste mě a já si to přečetla. A co na knihu říkám? 

zdroj
V podstatě to byla přesně ta pravá ořechová kniha, co jsem zrovna potřebovala. Ne, že by byla tak super úžasná, to zase ne, několik chybek jsem na ní objevila. Ale byla to přesně ta milá oddechovka, která přišla vhod. A jsem toho názoru, že rozhodně nebudu jediný knihomol, kterého příběh vtáhne a už nepustí. 
Však taky kdo by odolal ryze knižnímu prostředí? Knižní veletrh, kouzelná knihkupectví a společnost slavného autora? To vše v příběhu najdete - a ještě mnohem víc. Kniha je protkaná tragédiemi, ať už těmi současnými nebo těmi z minulosti a vy jako čtenář sledujete, jak se s tím vším hlavní hrdinové popasují. 
zdroj
Když už jsem u hlavních hrdinů, nemůžu si odpustit poznámku, že všechny mají své kouzlo, kvůli kterému vám utkví v paměti. Amelia se sice na svůj věk moc nechovala a musím říct, že mi občas lezla na nervy tím, že to chvílemi vypadalo, že jí není ani dvanáct... ale dalo se to přežít, a to zejména i kvůli tomu, že v některých částech její osobnosti budete poznávat sami sebe. Budete si představovat, jaké by to bylo, kdyby se to dělo vám... No prostě díky hlavním postavám a skvěle vykresleném prostředí, kde se kniha odehrává, se necháte lehce unést. 
Bohužel musím říct, že z toho snění vás vytrhne realita. Příběh je totiž poněkud naivní. Kam Amelie vkročí, tam ji všichni "vítají s otevřenou náručí". 
Ano, když se to stane poprvé a bohatá rodina si ji vezme pod křídla a platí ji vše, na co si vzpomene, tak se sice člověk trochu zadrhne, ale pak si řekne - dobře, stát se to může. 
zdroj
Když se to pak ale stane znovu a znovu, tak si čtenář uvědomí, že reálnost příběhu trochu pokulhává. Nemluvě o tom, že mladá holčina s klidným srdcem souhlasí s přespáním u naprosto cizí osoby, aniž by pomalu znala její jméno... To samé je i naopak. Kdo by pozval naprosto cizí holku, aby u něj přespala, aniž by spolu prohodily víc než pár vět? 
Trošku nereálně působila i proměna Endsleyho, který udělal obrovské pokroky během pár dní a ze společensky neobratného, zakřiknutého chlapce se stal téměř úplně někdo jiný.
Ta nereálnost se přiznám, že mě na knize vadila asi nejvíc.
Ale opravdu to nemění nic na tom, že kniha Všechny stránky Amelie je neskutečně čtivá. Stránky vám budou mizet pod rukama ani nebudete vědět jak. A díky tomu ji zhltnete během chvilky. Kromě tragédií a dramat se můžete těšit i na vtipné situace a romantickou dějovou linku. A ačkoliv se vše děje strašně rychle, není to do příběhu nacpané nijak násilím.    

Jak už jsem řekla, kniha Všechny stránky Amelie potěší snad všechny knihomoly. Sice obsahuje drobné chybičky, které kazí zážitek ze čtení, ale i přesto je to milá knížka, kterou zhltnete do dvou dnů. Knižní prostředí, zajímavé hlavní postavy a čas strávený po boku uzavřeného bestsellerového autora - no kdo by tomuhle mohl říct ne? 

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 4/5

8 komentářů:

  1. Na knihu se nechystám, ale moc se mi líbí obálka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já ji původně také číst nechtěla, ale pak jsem se nechala nalákat 😁

      Vymazat
  2. O knize vím, ale zatím mě neláká. Obálka se mi také moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Tá nereálnosť by ma asi vytáčala :D Každopádne, obálka aj námet knihy sú úžasné a síce knihe asi šancu nedám, no je dobre vedieť, že ak by som raz zmenila názor, čakal by ma príbeh, ktorý by ma mohol prekvapiť. Krásne recenzia!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, mě taky zrovna dvakrát nepotěšila, ale dalo se to přežít 😁

      Vymazat
  4. Na knihu se též nechystám, ale ta obálka vypadá moc dobře. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)