sobota 16. září 2023

RC recenze: Buď jako řeka

Autor: Shelley Read
Počet stran: 320
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Jota




Rok vydání ČR: 2023

Zamilovat se do Wilsona Moona bylo to nejpoctivější, co jsem v životě udělala. A nepředvídané následky toho, co člověk udělá poctivě, nemohou poctivost jeho činu umenšit. A jak jsem se naučila od Wila, s takovými následky, jakkoli nepředstavitelnými, děsivými, krásnými nebo zoufalými, nemůže člověk dělat nic než čelit jim těmi nejlepšími prostředky, které má.
Sedmnáctiletá Victorie Nashová se zamiluje a její láska má následky - tragické i ty šťastné. Podaří se jí přemoci nepřízeň osudu a vybudovat si nový život? 

Victorie žije v malém farmářském městečku Iola v Coloradu. A přesně do tohoto městečka se jednou zatoulá i Wilson Moon. Oba se do sebe zamilují, ale má to háček. Wilson má tmavší pleť a takové v Iole nemají moc rádi. Jejich láska tak rozpoutá koloběh touhy a nebezpečí, až jednoho dne dojde k tragédii. 
Victorie se rozhodne opustit dosavadní život a utíká do divočiny. Podaří se jí z tragédie vzpamatovat a vyrovnat se s novou situací?  


Na Buď jako řeka jsem se těšila od doby, co jsem zjistila, že má vyjít. Přiznávám, že jsem od příběhu čekala něco jiného, ale i tak se mi líbil. Takže co na to říkám po přečtení? 
 
Buď jako řeka je kniha nejen s nádhernou obálkou, ale i silným příběhem. 
Vypravěčkou je zde Victorie, která neměla úplně snadný život. A právě díky jejímu vyprávění může čtenář sledovat proměnu zakřiknuté, poslušné, sedmnáctileté dívky v silnou ženu, která překoná nejednu překážku a snaží se udělat to nejlepší i za cenu toho, že ona sama bude trpět. 
Celý příběh doprovází bohaté popisy okolní přírody, které perfektně doplňují atmosféru příběhu, takže i milovníci přírody si přijdou na své. 
Buď jako řeka není akčním příběhem, tempo vyprávění je spíše pomalejší a zaměřuje se hlavně na Victoriin život, její pocity a sílu nevzdávat se. 
A protože je kniha plná smutných událostí, mnohdy až tragických, budete Victorii držet palce, aby se už konečně měla lépe.
Co se týče samotné knihy, musím smeknout klobouk před autorkou i překladatelkou, protože celý příběh byl napsaný dost procítěně a dobová atmosféra na vás dýchá z každé stránky. 
Jediné, co mi trošku vadilo bylo skákání v čase, ve kterém jsem se příliš neorientovala, i když všechna časová rozpětí, byla napsaná vždy na záčátku každé části. 
No a závěr? Vůbec bych se nebránila ještě několika stránkám, protože za mě kniha skončila dost otevřeně a já bych ráda věděla, jak to bude dál. 

Pokud hledáte příběh vyprávěný spíše v poklidném tempu a s krásnými popisy přírody, tak jste tu správně. Buď jako řeka sice není akčním příběhem, ale za to je velmi silnou knihou, která ve vás rozdmíchá emoce.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Jota
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)