čtvrtek 15. prosince 2022

RC recenze: Krabička vzpomínek

The memory boxKrabička vzpomínekAutor: Kathryn Hughes
Počet stran: 384
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
Vrátí fotku na toaletní stolek a pohledem zavadí o lesklou dřevěnou krabičku. "Ani tohle jsem ještě neviděla." Uvolní západku a zvedne víko. Mezi zvědavostí a drzostí je tenká hranice. 
"Přines ji sem, drahá." 
Popadne krabičku, přejde k posteli a posadí se na prošívanou přikrývku. "Je nádherná, Jenny." 
Těší mě, že oceňuje vysokou řemeslnou kvalitu ozdobné krabičky, ale pro mě je vzácná zejména tím, co ukrývá uvnitř. Nejsou to šperky, ale vzpomínky na celý můj život. 

Příběh plný vzpomínek, emocí a moudrých rad, které těžko hledají uši, které by jim naslouchaly. Podaří se Jenny smířit se svojí minulostí a Candice zlepšit budoucnost? 

Jenny slaví sté narozeniny, a tak začne přemýšlet nad minulostí a co by ještě chtěla podniknout. Mezi to, co by chtěla stihnout patří i návštěva Itálie, která pro ni má osobní význam. Jenže Jenny nemůže jet sama, proto požádá o doprovod mladou ošetřovatelku Candice. 
Candice naslouchá vyprávění starší dámy a rozhodne se vyrazit do Itálie s ní. Ale s tím má problém její přítel... 

zdroj

Na autorku jsem slyšela jen samou chválu, proto, když se mi toto milé překvapení objevilo v balíčku, tak jsem byla nadšená a těšila se, jak na mě kniha zapůsobí. 

Krabička vzpomínek je vyprávěná převážně ze dvou pohledů a ve dvou časových rovinách. Jednou z vypravěček je Candice, mladá dívka, která to v životě neměla jednoduché a momentálně žije v toxickém vztahu.
Druhou vypravěčkou je Jenny, která právě oslavila své sté narozeniny a žije v domově pro seniory, kde Candice pracuje.
Na dějovou linku Candice jsem se těšila možná o malinko více, protože mi nešlo do hlavy, že si tohle všechno nechává od přítele líbit a čekala jsem, kdy nastane ta poslední kapka, kdy jí dojde, že je něco špatně.
Dějová linka Jenny v sobě nese zase určitou dávku tajemství, protože postupně vypráví svůj příběh a vás bude hnát zvědavost, abyste zjistili, co se vlastně tenkrát stalo.
Přidanou hodnotou zde je to, že dějová linka této postarší dámy se opírá o skutečné události a také úchvatné popisy Itálie, které ve vás vzbudí chuť se hned sbalit a vyrazit tam taky. 
A i když byl začátek příběhu poměrně pomalý, rozhodně mu to neubíralo na čtivosti, právě kvůli té tajemné atmosféře, která ho obklopuje. 
Celkově jde o příběh, jenž se točí převážně kolem vztahů, ať už těch přátelských, romantických nebo rodinných. Dočkáme se zde i několika zvratů, které zamíchají událostmi a zajistí tak příběh, od něhož se neodtrhnete. To se týká hlavně gradujícího konce, který vám vyrazí dech. 
Co se postav týče, tak si určitě oblíbíte Jenny, která je na svůj věk velmi čilá a její smysl pro humor vás pobaví. Candice budete spíše litovat, protože je to taky taková milá osoba, která uvízla u manipulujícího přítele a vůbec si to neuvědomuje. 
Potěšilo mě, že i vedlejší postavy byly hodně dobře zpracované a čtenář si k nim může vytvořit vztah. 

Pokud hledáte oddechovou knížku, která ve vás vzbudí paletu emocí, je velmi čtivá a navíc se opírá o skutečné události, tak jste tady na správné adrese. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 3/5

2 komentáře:

  1. Zatím jsem byla z každé autorčiny knihy naprosto nadšená. A na tuhle se v brzké době chystám.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje byla tahle první, ale na ostatní se chystám 😁

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)