sobota 31. prosince 2022

Recenze: Štvaná zvěř

S.t.a.g.s.Štvaná zvěřAutor: M. A. Bennett
Počet stran: 304
Série: S.T.A.G.S.
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
Myslím, že jsem asi vrah. 
Ačkoliv, vzhledem k tomu, že jsem nechtěla nikoho zavraždit, jednalo se spíš o usmrcení člověka. Takže čistě technicky bych se měla nazývat usmrtitelka. Ale takové slovo asi neexistuje. 

Jeden víkend, tři krvavé sporty a studenti prestižní školy bez dospělého dohledu. To přímo zavání nehodou... 

Greer dostala stipendium na elitní střední školu v Anglii, ale všichni jí dávají najevo, že mezi ně nepatří. Nikdo se s ní nebaví, ani její vlastní spolubydlící ne. Když jednoho dne ji přijde pozvánka od nejoblíbenějšího kluka na škole - strávit víkend na jeho panství s jeho přáteli. A vzhledem k tomu, že má prožitý víkend znamenat zároveň zasvěcení do elitního klubu, tak Greer nemůže odmítnout. Ale není za tímto výletem náhodou i něco víc? 


Štvanou zvěř jsem měla vyhlédnutou už před jejím vydáním a teď jsem se k ní konečně dostala. Co na ní říkám? 
 
Na Štvanou zvěř jsem se opravdu těšila. Čekala jsem něco podobného jako byl film Final Girl, prostě nějakou vyvražďovačku v mírnějším stylu, protože se jedná o YA knihu. No, musím říct, že jsem se tak úplně nedočkala.
Styl vyprávění a dokonce i některé části příběhu, jako například jistá pravidla školy, jsou velmi podobná knize Straky ze stejného nakladatelství. Takže pokud se vám kniha líbila, tak je velmi pravděpodobné, že si užijete i Štvanou zvěř, pokud tedy nebudete mít stejná očekávání, jako já.
Začátek Štvané zvěře je totiž poměrně slibný. Hlavní hrdinka Greer čtenáře naláká tajemným vyprávěním o hrozném činu, ale nepřiblíží, co se vlastně skutečně stalo. A přesně to vytvoří atmosféru, která vám nedovolí knihu odložit.
Greer nás postupně provází jednotlivými částmi příběhu a čím dál víc naznačuje, že se něco zvrtne.
První část nás hlavně seznamuje s prostředím, pravidly školy a postavami. Následují o chlup akčnější části - hon, střelba a rybolov, kde se postupně dozvídáme, o co vlastně jde. Pak už následuje pouze závěrečná část, která mě osobně zklamala. Po tom všem jsem čekala něco víc. 
Co se mi ale líbilo, bylo velké množství odkazů na nejrůznější filmy, kterými je Štvaná zvěř prošpikovaná od začátku do konce. Jen si tedy autorka mohla odpustit spoilery k nim. 
Celkově jde ze začátku o velmi čtivý příběh. Dobře vykreslená škola, která se vzpírá moderní technice, tajemná atmosféra, která vás nutí číst dál a odhalit Greeřiny náznaky krvavého činu. 
Jenže pak tomu všemu přijdete na kloub a neustálé náznaky toho, co přijde, začnou být spíše otravné. 
Tajemná atmosféra zmizí, jako mávnutím proutku a akce se dočkáte pouze minimální, protože si autorka hraje spíše s psychologií, ale na mě to prostě nefungovalo. 
Bohužel ani nemůžu říct, že by mě okouzlily alespoň postavy. 
Hlavní hrdinka Greer mi přišla lehce manipulovatelná a bez nějaké hlubší myšlenky. To se vlastně hodí na všechny postavy s výjimkou Shafeena, který mi jako jediný přišel zajímavý a jednal sám za sebe, aniž by se snažil zalíbit ostatním. 
Ačkoliv šlo o zajímavý námět na knihu, tak jeho zpracování bohužel pokulhává a já ji tak řadím mezi slabší YA příběhy. 

Štvaná zvěř není nijak drastickým, ani příliš akčním čtením. Jedná se spíše o psychologickou hru s nezajímavými postavami, ale konec vás rozhodně nalomí v tom, abyste vyzkoušeli i pokračování. 

HODNOCENÍ

Kniha: 2/5

Obálka: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)