úterý 27. prosince 2022

Recenze: Lockdown

LockdownLockdownAutor: Alexander Gordon Smith
Počet stran: 296
Série: Útěk z Výhně
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fobos

Rok vydání ČR: 2021
Když na dvoře všechno utichlo, znovu jsem se pokusil vzbudit v Donovanovi zájem o útěk. Bylo to jako snažit se přimět hrocha, aby se zajímal o balet. 
"Žádná cesta odsud nevede," opakoval donekonečna. 
"Nějak to jít musí, z každého vězení se dá utéct." 
"Z Výhně se utéct nedá, ty troubo." 
"Nějaký způsob najdu, vím to." 
"Není kam jít." 
A tak dál, pořád dokola. Krátce předtím, než zhasla světla, se na své palandě posadil úplně rovně, jako by mě chtěl zardousit. 
Tvářil se tak rozzlobeně, až jsem se lekl. 

Výheň - jedna z nejobávanějších věznic pro ty nejhorší dětské kriminálníky. Ale co když jste nespáchali nic moc hrozného a někdo na vás zločin prostě hodil, abyste do Výhně museli? A jak se s tímto vězením vypořádá třináctiletý Alex? 

Od té doby, co se rozrostla dětská kriminalita a jejich gangy začaly nelítostně vraždit, vznikla Výheň. Vězení, které se nachází v podzemí a je tak kruté, že někteří raději spáchají sebevraždu, než aby tam přežívali.
A přesně do tohoto zařízení se dostává i třináctiletý Alex, který brzy zjišťuje, že se zde děje něco divného, až nadpřirozeného. Nebezpečí hrozí ze všech stran. Krvelační spoluvězni, krutí bachaři a noční bytosti, které redukují vězně... podaří se Alexovi přežít?  

zdroj


Na Lockdown jsem se chystala už hodně dlouho, ale neustále jsem tuto knihu odkládala. Nakonec se mi dostala do rukou v rámci štafety. A co na příběh říkám? 
 
Wow. To bylo jediné slovo, na které jsem se po dočtení Lockdownu zmohla. Pokud máte rádi drsnější příběhy, kde krev teče proudem, tak tohle opravdu nesmíte minout.
Ano, sice jsou hlavní postavy ještě děti, ale v tvrdých pomínkách vězení z nich rozhodně nejsou žádní andílci plní radosti ze života. Spíše naopak, z některých jsou krvelačné bestie, u kterých budete pochybovat o tom, zda se ještě vůbec dají nazývat dětmi.
A věřte mi, když říkám, že to není jediná věc, nad kterou vám bude rozum stát.
Lockdown je od začátku do konce plný akce, nejrůznějších zvratů a hlavně na vás během čtení vyskočí tolik otázek a nejasností, že prostě nebudete moci přestat číst, abyste přišli na to, co za celou Výhní je.
A ačkoliv jsou některé části trochu přitažené za vlasy, tak to autorovi odpustíte a hlavním postavám budete držet palce, aby kluci dovedli svůj plán do zdárného konce.
Kromě jiného je velkým tahounem příběhu právě atmosféra. To, co se podařilo autorovi stvořit pouhými popisy, ve vás vzbudí velkou škálu emocí - od lítosti až po znechucení.
Ale nečekejte pouze akční řezničinu, příběh je také protkaný humorem a budováním přátesltví a hlavně snahou chlapců přežít v nebezpečném prostředí. 
Co se postav týče, tak mi přišlo, že Alex je neuvěřitelné štístko, které ze všeho poměrně lehce vyvázne, což vzhledem k vykreslenému prostředí působí neuvěřitelně a trochu to za mě příběh shazuje. 
Donovan je postava, jež si zamilujete. Sice občas nabručený, ale dobrák od kosti, kterému prominete úplně všechno. 
A poslední - Zee - ten mi nepřišel až tak výrazný, ale jeho role jako vtipálka party, se ujal obstojně. 
Líbilo se mi, že autor své postavy dokázal vykreslit tak, že i když se jedná o kriminálníky, tak vám ve výsledku budou sympatičtí a budete je litovat. 
A ano, i když toho v příběhu hodně odporuje reálnosti nebo logice, tak to autorovi rádi odpustíte, protože Lockdown vás ve výsledku dostane. 

Drsné, kruté a tajemné čtení, které vás chytne už od první kapitoly a vy budete nedočkavě otáčet stránku za stránkou, abyste našli odpovědi na své otázky. Prostě tuhle knížku fakt doporučuji.

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 3,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)