čtvrtek 8. prosince 2022

RC recenze: Jeden rok

ThilliezSektor osmAutor: Eleanor Corvin
Počet stran: 393
Série: Smrti se smát
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Powerprint

Rok vydání ČR: 2021
"Mám ti pomoct vypustit trochu tvého potlačovaného vzteku a bylo mi vysvětleno, že nejlépe tě toho zbavím tím, když tě zkusím utahat po fyzické stránce. Zkrátka a jednoduše. Obleč se. Jdeme běhat. Trochu tě u toho budu dráždit. Vsadím se, že až s tebou skončím, budeš natolik vyřízená, že už tě jen tak něco nevytočí."  

Jeden rok v životě smrtky Emy není jen o sbírání duší, ale i o vztazích a nadpřirozených schopnostech. Podaří se Emě tu svoji ovládnout?  

Ema po své smrti nedosáhla kýženého odpočinku. Místo toho se stala smrtkou. Žije v Ruinách a kromě sbírání duší se potýká s vývojem své schopnosti, která ji dostane do nejednoho problému. Podaří se Emě svoje nové schopnosti ovládnout? A jaký je jeden rok v životě smrtky? To se dozvíte právě zde. 

zdroj

Na knihu Jeden rok jsem byla hodně zvědavá, ale neustále jsem měla něco jiného ke čtení. Ale teď nadešel její čas a co na příběh říkám po jeho dočtení? 
 
Jak už název napovídá, budeme sledovat jeden rok v posmrtném životě smrtky Emy. Ale nemyslete si, že hlavním tématem knihy bude pouze sbírání duší. S Emou budeme řešit každodenní problémy, které trápí snad každého z nás. Na přetřes přijdou vztahy s muži i kamarádkami a dočkáme se i několika akčních scén.
Kniha Jeden rok je primárně určená mladším čtenářkám, čemuž odpovídá i jednodušší styl vyprávění, a které spíše odpustí některé nedostatky v příběhu.
Za mě bylo největší vadou na kráse této knihy to, že působila, jako by neměla žádnou hlavní dějovou linku. Neustále se na hlavní hrdinku valí drobnější nesnáze, které úplně nemají význam pro budoucí vývoj děje.
Bohužel výtku mám i k samotným postavám, ve kterých jsem měla docela problém se zorientovat, protože opět, některé vůbec neměly hlubší význam pro budování příběhu a chyběly jim i nějaké výraznější charakteristické rysy, díky kterým by se mi vryly do paměti. 
Ale pryč od postav a zpět k příběhu. Trochu mě mrzelo, že se autorka více nezaměřila na samotný posmrtný svět. Ruiny tu sice máme trochu nastíněné, ale o samotných smrtkách nevíme téměř nic. V podstatě se akorát dozvíme rozdělení podle odsloužených let.
Co se samotného textu týče, tak autorka zvolila vyprávění v ich formě a jak už jsem řekla, používá spíše jednodušší styl vyprávění protknutý humorem. 
Někdy je sice ten humor vtlačen do příběhu dost na sílu, ale myslím si, že hlavně mladší čtenářky budou spokojené. 
Místy sice příběh působí zdlouhavěji kvůli zbytečnému nadměrnému popisování situací, ale to je už jen pouhý detail. 

Jeden rok je odpočinkovým příběhem spíše pro mladší čtenáře. Samotný svět smrtek mohl být více propracovaný, ale myslím si, že milovníci humorné fantasy by mohli být spokojení. Tedy hlavně ti, které zajímá, jaké by to bylo prožít jeden rok jako smrtka. 

Děkuji autorce Eleanor Corvin za zaslání recenzního výtisku. 
Knihu můžete koupit například zde

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

Za každý váš komentář děkujeme :)