sobota 4. března 2023

RC recenze: Dvanáct tajemství

Twelve SecretsDvanáct tajemstvíAutor: Robert Gold
Počet stran: 296
Série: Ben Harper
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2022
Pomalu jsem se plížil kupředu. 
Jeden. 
Dva. 
Tři váhavé kroky. 
Potom jsem se zastavil. 
Zadržel jsem dech. 
Na druhé straně náspu leželi nohama směrem ke mně Nick a Simon, oba nazí a s rozhozenýma rukama. 
Nerozuměl jsem tomu. Připlížil jsem se blíž. 
Ticho prořízl můj křik. 

Tajemství, manipulace, vraždy, sebevraždy, znásilnění a hodně propletené příběhy lidí, se kterými se život zrovna nemazlil. 

Novinář Ben Harper neměl lehký život. Když byl malý, byl to on, kdo našel tělo jeho zavražděného bratra. Pár let na to mu policie přišla oznámit, že jeho matka spáchala sebevraždu. Teď se blíží výročí smrti jeho matky, což je ten správný čas odhalit pravdu, co se tenkrát vlastně stalo. Brzy se ale ukáže, že všichni v sousedství mají nějaká tajemství, která začínají vyplouvat na povrch...  

zdroj

Krimi podle skutečných událostí já můžu, takže jsem se těšila, co z téhle knihy nakonec bude. A co na ní říkám? 

Dvanáct tajemství je knihou, která na vás vychrlí hromadu postav a vy nebudete mít nejmenší šanci se v nich zorientovat. Zároveň ale má téměř každá postava tajemství, které postupně vyplouvá na povrch a právě tím vás celý příběh pohltí. Čím víc totiž poznáváte všechny hrdiny a dostáváte se do příběhu, tím obtížnější je knihu odložit.
Právě díky všem tajemstvím a propleteným osudům je Dvanáct tajemství velmi čtivé. Navíc by mělo jít o příběh podle skutečných událostí, i když mě mrzelo, že jsem v knize nenašla víc informací o skutečném případu. Například v doslovu mohlo být aspoň naznačené, co je fikce a co je reálné.
Co se týče samotného příběhu, moc pozitivních věcí nečekejte. Dvanáct tajemství se totiž dotýká nejrůznějších vážných témat. Najdete tu zneužívání, manipulace, znásilnění i vydírání, prostě od každého něco.
Vzhledem k velkému množství zápletek a postav, může příběh někdy působit nepřehledně a styl autorova vyprávění tak nemusí sednout každému.
Připravte se tedy na střídající se pohledy vyprávění a skákání od jedné dějové linky ke druhé. Chápu, že takto napsaná kniha nesedne každému, tak raději doporučuji krotit svá očekávání, přestože mně se to líbilo. 
Jak už jsem zmínila výše, postav v knize je opravdu hromada a není moc lehké si k nim najít cestu. Mně osobně u nich chyběla hlubší motivace k tomu, proč se chovaly tak, jak se chovaly. Přišlo mi, že když už autor něco o postavách zmínil, tak pouze v náznaku a vzhledem ke skutečnostem, které se v příběhu děly, by si samotní hrdinové zasloužili více pozornosti. 

Zamotaný příběh s hromadou postav, který může místy působit nepřehledně, ale ve výsledku se dobře čte a vyrazí vám dech. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 2/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)