pátek 3. března 2023

RC recenze: Žena, která začala žít

The Woman who came back to lifeŽena, která začala žítAutor: Beth Miller
Počet stran: 296
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2022
"Nezvedej to!" křikla jsem. 
"Už toho mám dost. Tohle je obtěžování." 
"Počkej! Co jí chceš říct?" 
"Aby s tím přestala, co jiného?" Zmáčkl zelené tlačítko. "Haló? Dovolali jste se Pearl." 
Zazubila jsem se. Líbilo se mi, když si Denny hrál na mého osobního strážce. 
"Ach, dobrý den, Andreo. To je ale překvapení!" Obrátil oči v sloup. 

Minulost protkaná tajemstvími, protínající se osudy postav a život, který se s Pearl zrovna moc nemazlil. Podaří se Pearl napravit chyby z minulosti? 

Pearl již několik let žije poklidný život v ústraní, v malém domku na francouzském venkově. Tuto pohodu ale naruší zpráva o jejím umírajícím otci, se kterým ztratila kontakt již dávno. Otázkou zůstává, zda začít šťourat do minulosti a oživit tolik let skrývaná tajemství? Když jí Pearlin otec odkázal tajemné dědictví, tak to vypadá, že Pearl nebude mít jinou možnost, než čelit vlastní minulosti....  


Na tuhle knihu jsem se těšila, protože už jsem dlouho nečetla žádné pořádné rodinné drama, ale splnil příběh má očekávání? 

Žena, která začala žít pro mělo bylo velmi příjemným překvapením. Čekala jsem historický román, kterého jsem se sice nedočkala, ale místo toho jsem dostala pořádnou dávku rodinného dramatu a hromadu tajností, které postupně vyplouvají na povrch.
Pokud je právě tohle váš šálek čaje, rozhodně si nenechte tuhle knihu ujít, protože opravdu stojí za to.
Samotný příběh je vyprávěný z pohledu dvou postav - Pearl, padesátnice, které právě zemřel otec, se kterým od mládí nemluvila. Druhý pohled má na svědomí Carrie, třicátnice - matka samoživitelka, a té právě umírá matka. Obě to jsou velmi silné ženy, se kterými se život zrovna nemazlil.
Žena, která začala žít vás vtáhne do děje už od první stránky a vy budete hltat jednu kapitolu za druhou, abyste rozluštili veškerá tajemství a abyste se dopídili toho, jak to vlastně dopadne.
Ačkoliv se příběh točí převážně kolem rodinných dramat, máte se rozhodně na co těšit, protože ve vás rozdmýchá širokou škálu emocí. Místy se totiž dočkáte velmi smutných pasáží a myšlenek, které vás donutí přemýšlet o životě a vašich vztazích. 
Jediné, co mi trošku vadilo, byly některé náhlé události, kterým nic nepředcházelo. Ale na druhou stranu v realitě také všechno nečekáme a tohle byla kniha hlavně o vyrovnávání se s událostmi v životě, takže to ve výsledku chyba nebyla, ale na mě to prostě působilo nepřirozeně. 
Co ale naopak velmi oceňuji, byly deníkové zápisky, díky kterým jsme získali náhled do života Pearlina otce.
Jak už jsem řekla, obě hlavní hrdinky byly velmi silné a ve čtenáři vzbudí spíše sympatie. Co se týče Pearl, nemůžu říct, že bych se ve všech situacích zachovala jako ona, ale její postupná proměna v sebevědomější ženu se mi líbila.
Carrie mi byla asi o chlup sympatičtější, protože její rozhodování v situacích mi bylo bližší, ale opět, ne vždy bych se zachovala stejně.

Celkově se jedná o velmi vydařenou a čtivou knihu, která určitě zaujme každého, kdo má rád rodinná dramata a tajemství. Já ji můžu jen vřele doporučit.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 3/5


2 komentáře:

  1. O knize slyším poprvé, ale působí na mě hodně zajímavě. Děkuji za tip.:)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)