středa 22. března 2023

RC recenze: Víkend plný viny

The Guild TripVíkend plný vinyAutor: Sandie Jones
Počet stran: 320
Série: --- 
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2023
Střelí pohledem po Jackovi, který stojí u odbavovací přepážky na letišti a trpělivě čeká, až rostoucí pocit paniky, který Ali vyvolává, zase pozbyde na síle. Všichni vědí, že pro Ali nejsou takové průšvihy ničím výjimečným - kamarádce by se klidně dalo přezdívat královna dramatu -, ale právě teď si je Rachel jistá, že by se všichni obešli bez úzkosti, kterou tím způsobuje.  
 
Tři páry, dva bratři, jedna svatba a hromada tajemství, která postupně vyplouvají na povrch. Přežijí jejich odhalení všichni bez úhony?  

Pět přátel se vydává do Portugalska, kde na ně již čeká Will, který se má oženit s Ali, nejnovějším přírůstkem do jejich party. Idylické chvilky však naruší tajemství, které se dere na povrch. A brzy se ukáže, že to není jediné tajemství, které se mezi partou kamarádů skrývá a následují další a další. Přežijí dlouhotrvající přátelství tento náročný víkend? A vrátí se všechny manželské páry ve stejném stavu, ve kterém se do Portugalska vydaly? 

zdroj


Na Víkend plný viny jsem se hodně těšila, protože jsem čekala hromadu tajností a možná i nějakou tu záhadnou vraždu, dočkala jsem se? 

Víkend plný viny je jednoznačně čtivou knihou, kterou zvládnete přelouskat během pár večerů, a to i díky jednoduššímu stylu vyprávění.
Nečekejte ale žádnou nervy drásající atmosféru, která by vám nedovolovala strachy usnout.
Víkend plný viny je totiž zaměřený hlavně na vztahy, lži a přetvářku. Takže nečekejte ani žádnou větší akci, první dvě třetiny ubíhají spíše pozvolným tempem. Zároveň však poznáváme hlavní postavy i jejich minulost a autorka čtenářům pomalu začíná motat hlavu.
Musím ale říct, že někdy příběh působil dost překombinovaně a vzhledem k tomu, že jde o knihu orientovanou převážně na vztahy a chování hlavních aktérů, čekala jsem, že postavy budou více propracované. Zdálo se mi totiž, že se všichni vezou na nějaké emociální vlně a všechno moc řešili. Zkrátka mezi nimi nebyl žádný "kliďas", který by se odlišoval od ostatních.
Závěr knihy naopak nabírá závratné tempo, až začíná místy působit chaoticky a autorka skáče od jedné události ke druhé, až jsem se chvilkami nestíhala orientovat.
Samotný příběh je vyprávěný z pohledu Rachel, která mi byla spíše nesympatická kvůli tomu, že se raději vyhýbala problému, než aby ho řešila. I když chápu, že v její situaci to nebylo nic lehkého. 
Druhou postavou byl Jack, Rachelin manžel. Vzhledem k tomu, že se velká část příběhu točila kolem něho, myslela jsem si, že dostane více prostoru, takhle působil poněkud nevýrazně. 
Další dvojicí byli manželé Paige a Noah. Noah je dlouholetým kamarádem Rachel, se kterou se zná už od školy. Bohužel ani ten příliš prostoru nedostal, i když byl mým aspirantem na nejoblíbenější postavu. 
Paige se stala Rachelinou nejlepší kamarádkou a líbilo se mi, jak byla praktická, i když její pomlouvání Ali mi také zrovna nesedlo. 
A posledním párem byli Will a Ali. O Willovi se za celou knihu nedozvíme takřka nic, kromě základních informací. Kolem Ali se naopak točí celý příběh a já musím říct, že s někým takovým bych si nejspíše vůbec nesedla. Takže Ali mi k srdci také nepřirostla.
Víkend plný viny rozhodně není špatné čtení, jen já měla asi o něco vyšší očekávání. Za mě nenadchne, ani neurazí, ale pokud máte chuť na oddechovou vztahovou jednohubku, tak budete s touto knihou pravděpodobně spokojení. 

Čtivý, oddechový příběh o vztazích, přetvářce a lžích. Ideální čtení pro nenáročné čtenáře, kteří zrovna nemají chuť na pořádnou dávku napětí, ale raději si vychutnají párové drama. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. Mě osobně tahle kniha příliš nezaujala, ale překvapilo mě, o kolik hezčí je naše obálka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě zaujala obálkou, ale čekala jsem něco trošku jiného 🙂

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)