neděle 26. března 2023

RC recenze: Hadí oči

A different DawnHadí očiAutor: Isabella Maldonado
Počet stran: 384
Série: Nina Guerrera
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Metafora

Rok vydání ČR: 2022
"Máme co dočinění s výjimečným predátorem. Je vážně narušený, ale dokáže se vydávat za normálního, nejspíš dokonce sympatického člověka. Je bezohledný, manipulativní a postrádá jakékoliv výčitky svědomí. Je to žralok. A my ho musíme najít, protože bude zabíjet dál."

Již desetiletí páchá vraždy a maskuje je tak dokonale, že si toho nikdy žádný vyšetřovatel nevšiml. Ale stačila jediná chyba a tým FBI se vydává po jeho stopě a na povrch vyplouvá další tajemství z minulosti...      

Nina se se svým týmem vydává na lov dalšího sériového vraha, kterému jeho hrůzné činy prochází bez povšimnutí již skoro 30 let. Při vyšetřování se ale díky moderní technologii podaří objevit i něco jiného, než stopy po vrahovi a vyšetřování tak nabere mnohem osobnější podobu... Podaří se FBI zastavit dalšího zločince?   

zdroj

Po přečtení předchozího dílu jsem se na Hadí oči opravdu těšila. A co na knihu říkám po jejím přečtení? 

Nina Guerrerová se vydává po stopách dalšího sériového vraha a zatímco v (za mě bravurní) Šifře autorka vsadila hlavně na vyšetřování prošpikované akcí, v Hadích očích trošku pozměnila přístup ke svému vyprávění. Ne vyloženě k horšímu, jen to bylo něco trošku jiného, než jsem čekala. Za mě jsou Hadí oči tedy o chlup slabší, než předchozí díl, ale ve čtivosti si rozhodně knihy nekonkurují a obě slupnete jako malinu.
Ale teď už pouze k Hadím očím. Autorka tentokrát zvolila pozvolné tempo, ve kterém více vysvětluje policejní a vyšetřovací postupy, také čtenáře nechává detailněji nahlédnout pod pokličku do terminologie a nejrůznějších nařízení federálního úřadu, což je rozhodně zajímavým zpestřením, které dokazuje, že autorka opravdu ví, o čem mluví, ale zároveň to i způsobuje, že je tempo příběhu spíše rozvláčné.
Akci tentokrát autorka vyměnila za hlubší poznávání postav a jejich vztahů, takže pokud na vás byl předchozí díl příliš drsný, tak tady byste si mohli spravit chuť a užít si poklidnějšího vyšetřování s minimálním popisem násilností.
Isabella Maldonado také omezila vyprávění z pohledu vraha, což je za mě škoda, protože při čtení těchto částí se mohl čtenář lépe seznámit s jeho motivací... a nebudu lhát, tento pohled vyprávění jsem si dost užívala. Na druhou stranu byl ale aktuální vrah v porovnání s Šifrou poněkud nevýrazný. 
Co mě ale mrzelo nejvíce bylo, že to vypadalo, jako by se autorka rozhodla ubírat úplně jiným směrem, než jak sérii začala. Přišlo mi totiž, že úplně opomíjí to, co napsala v prvním díle, protože postavy si neodnesly žádné psychické šrámy a ani se neřešil žádný mediální poprask kolem Niny, ačkoliv v prvním díle se stala v podstatě světoznámou. Dočkáme se totiž pouze jen okrajové rekapitulace toho, co se dělo v předchozím díle, což ale nahrává faktu, že lze číst sérii v případě potřeby na přeskáčku a i tak se budete orientovat. 
I když byly Hadí oči od Šifry dost rozdílné a čekala jsem něco trošku jiného, musím říct, že jsem si čtení druhého dílu užila i tak. Je to prostě jen jiný pohled na další příběh sériového vraha, který obsahuje méně nečekaných zvratů a odehrává se v pozvolnějším tempu, ale přesto kniha netratí na čtivosti a milovníci thrillerů si ji užijí plnými doušky. 

Hadí oči se zaměřují spíše na hlubší poznávání postav a bližší poznávání vyšetřovacích postupů, než na samotnou akci a autorka omezila i popisy násilností, ale přesto je příběh velmi čtivý a já ho můžu s klidným svědomím doporučit. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Metafora.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 3,5/5

2 komentáře:

  1. Tak to je super, že se autorka zaměřila i na charaktery postav a vyšetřovací postupy. Většinou tahle stránka nebývá příliš rozpracovaná, což je škoda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to mám ráda, jen tady to bylo trošku na úkor akce, ale stejně jsem si knihu moc užila 🙂

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)