úterý 17. října 2023

RC recenze: Bojoval jsem v řadách Wagnerovců

Zpověď doktora MengelehoAutor: Marat Gabidullin
Počet stran: 240
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2023
Po pravdě řečeno si žoldnéři mysleli, že jsou ve vynikající formě a fyzické testy, běh a kliky považovali za vrtochy nadřízených. Navíc byl před odjezdem do Sýrie program tréninků silně zredukován kvůli nedostatku času. 
Měl jsem je nechat víc běhat a ještě jim přidat k zátěži pytle s pískem, aby dosáhla váhy bojové výstroje! Nyní se většina skupiny do kopce vleče a nedodržuje pravidelné rozestupy. Z únavy zapomínají, že uvolnit se mohou ve válce jenom na své matraci v ležení pod dohledem stráže.

Marat, velitel z Wagnerovy armády, který líčí, jak to tam chodilo a co všechno ho v životě potkalo. 

Jmenuji se Marat a doznávám se k tomu, že jsem dobrovolně odešel z ruské armády. Svého činu jsem ale vzápětí litoval. Po mnoha letech bloudění jsem ale nenašel nic, co by uživilo mou rodinu, proto jsem se zapletl s mafií, zabíjel a nakonec i propadl alkoholu. Život se se mnou nemazlil, a když jsem si sáhl na dno, rozhodl jsem se, že ani já se s ním mazlit nebudu.
(zdroj: databazeknih.cz)


Na tuhle knihu  jsem se hodně těšila a měla od ní velká očekávání. Myslela jsem si, že mi přiblíží aktuální dění na Ukrajině, ale bohužel to pro mě bylo spíše zklamání.

Bojoval jsem v řadách Wagnerovců je ideální knihou pro ty, které zajímá, jak to chodí v armádě žoldáků.
Sama za sebe se přiznávám, že mi kniha úplně nesedla. Na můj vkus byla až příliš detailní, obsahovala hromadu jmen a míst, kvůli čemuž jsem se moc neorientovala a znemožňovalo mi to se do knihy pořádně začíst.
Ačkoliv měla kniha méně než 250 stránek, tak nejde o čtení na jeden večer, alespoň já s ní bojovala několik dní.
Někdo, kdo se o vojenství zajímá více, se v knize nejspíše zorientuje rychleji, mně text přišel poněkud zmatený.
A co že se v knize vlastně dozvíte?
Autor skrze jednotlivé mise představuje, kdo to Wagnerovci jsou, odkud se vzal název skupiny a jak to uvnitř ní funguje.
Poukazuje také na podmínky, ve kterých se žoldáci ocitli a neodpustil si ani informace o chybách, kterých se dopouštěli i nedostatečných trestech.
Celkově jde o zajímavou knihu, i když pro mě poměrně zmatečnou. A bohužel, jak jsem se na ní těšila, tak jsem si ji moc neužila, ale pokud vás toto téma zajímá, tak třeba zrovna vám se bude líbit. 

Poměrně detailní sonda do fungování skupiny nájemných žoldáků, ve které se obtížně orientovalo. Je to sice zajímavé čtení, ale i přes poměrně malý počet stránek nejde o jednohubku.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)