neděle 8. října 2023

RC recenze: Nečekané přiznání

Her Mother's Grave Matčin hrob Autor: Lisa Regan
Počet stran: 368
Série: Josie Quinnová 
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
Muž byl oblečený v džínách, bílých teniskách a zelené polokošili, jejíž zadní strana byla nyní zbarvená rudě od jediného průstřelu těsně pod levou lopatkou kousek od páteře. Neobvyklé na místě činu ale bylo to, že někdo na límeček košile připevnil spínacím špendlíkem fotografii. 
 
Tělo mladého muže bylo nalezeno přímo na příjezdové cestě Gretchen Palmerové. Gretchen je však nezvěstná, takže stín podezření padne právě na ni. Je ale opravdu za chlapcovu smrt zodpovědná detektiv Palmerová? 

V Dentonu je nalezeno další tělo, jenže tentokrát má připnutou na límci fotografii mladého chlapce a policisté netuší spojitost. Vražda se také odehrála u domu Gretchen Palmerové, jenže ta je nezvěstná. Vše nasvědčuje tomu, že detektiv Palmerová mladíka zabila a utekla. Jenže Josie si je jistá, že její kolegyně vrahem není... a má jen málo času na to, aby odhalila skutečného vraha. Podaří se jí to? 


Po skvělém Matčině hrobu jsem se pustila do dalšího dílu. A co na Nečekané přiznání říkám? 

Josie Quinn přichází na scénu již po čtvrté. A i když se případ tentokrát nedotýká přímo jí, stejně k němu má pořádně blízko.
Ale začněme od začátku.
Lisa Regan píše neuvěřitelně čtivě a zatím mohu prohlásit, že její knihy jsou díl od dílu lepší.
Od začátku série také můžeme vidět postupný vývoj postav, takže komu byla Josie v prvním díle také tak protivná, jako mně, tak mám dobrou zprávu. V Nečekaném přiznání je už poměrně snadné si ji oblíbit.
Když už jsem u těch postav, tak čtvrtý díl se zaměřuje hlavně na detektiva Gretchen Palmerovou, která je Josiinou kolegyní. Úkolem vyšetřovatelů je totiž vypátrat její minulost a zjistit, co má společného s mrtvým mladíkem u ní před domem. A věřte mi, když říkám, že je rozhodně na co se těšit.
Jak už jsem řekla, kniha je velmi čtivá, čemuž napomáhá nejen autorčin styl psaní, ale i krátké kapitoly a poměrně rychlé tempo příběhu. Na čtenáře zde čeká hromada tajemství i překvapivých zvratů, samozřejmě nechybí ani akce a to by nebyla Josie, kdyby se tam nepřimíchala i nějaká ta romantická zápletka, včetně trablů v ráji. 
Jak už je u této série zvykem, nechybí ani střídání časových linek mezi současností a minulostí, ve které řádí sériový vrah a čtenáři tak mohou být svědky jeho počínání. 
Ačkoliv jsou knihy o Josie Quinn sérií, lze je číst i na přeskáčku, jen sama za sebe to nedoporučuji, protože byste se ochudili o skvělý čtenářský zážitek. Jak už jsem řekla, každý díl je čím dál lepší a já už se nemůžu dočkat toho, co nám představí v pokračování.    

Série Josie Quinn je snad knihou pro každého, kdo holduje příběhům s vyšetřovací zápletkou. Nechybí zde akce, zvraty, ani romantika a já věřím, že každý si tu najde, co se mu bude líbit. A ač jsem si myslela, že předchozí díl Matčin hrob už autorka nepřekoná, tak přiznávám, tenhle se mi líbil ještě o něco víc. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu .
 

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)