RC recenze: Vražda bez soucitu

NachtspielVražda na blatechAutor: Catherine Shepherd
Počet stran: 352
Série: Julia Schwarzová a Florian Kessler
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2021
Schubertová při pohledu na mrtvolu v několika částech pokrčila nos. "Chudák strojvedoucí. Nač ti lidé přitom myslí? Nemůžou si snad najít nějaký sklep, dát si zlatou ránu a pro mě za mě do sebe hodit ještě celé balení hypnotik? Proč jenom musí vždycky zatahovat do svých morbidních plánů nevinné lidi?"

V Juliině bytě se začínají objevovat různé předměty, které mají spojitost s jejím mrtvým bratříčkem. Po nocích slýchá jeho hlas. Je to všechno součást nočních můr, které se jí zdají nebo už začíná bláznit?

Julie poslední dobou trpí nedostatkem spánku a to v důsledku nočních můr, které ji v noci pronásledují. K tomu se v jejím okolí pohybuje další vrah, který zavraždil mladou policistku. Případ tak má prioritu a podezření padne na dealery drog. Vše tomu nasvědčuje, jenže nitka podezření Julii zavede úplně jinam. Druhý díl se tak nese v duchu manipulací, intrik a boje o život.

Nedávno jsem četla první díl této série a byla jsem z něj nadšená. Teď jsem se pustila do pokračování a co na něj říkám?

Pokud jste měli mezi čtením jednotlivých dílů této série delší pauzu a už si toho moc z Vraždy na blatech nepamatujete, nemusíte se bát, že byste se v příběhu ztráceli, protože autorka poměrně dost rekapituluje. Bohužel spolu s tím se jí do knihy přenesl nešvar neustálého opakování základních věcí. Tím myslím, že na jedné stránce nám autorka připomene, že hlavní postava zažila v mládí tragédii a o pár stránek dál nám to znovu opakuje a to se prolíná celou knihou.
Celkově mi tento díl přišel o dost slabší, než ten předchozí. Nejen, že čtení kazí obrovské množství chyb a překlepů, zároveň celý děj působí poměrně chaoticky.
Autorka pokračuje v tradici vyprávění příběhu z několika pohledů. Opět tu máme Julii, která se tentokrát potýká s osobními problémy, které se dotýkají i její psychiky. Dále tu máme Floriana, který se snaží vyjasnit si své romantické city a poslední je pohled osoby z venčí. Jenže nyní nejde o jednu osobu, tedy pohled vraha, jehož běsnění bychom mohli sledovat. Tentokrát se nám nabízí sledování osudů několika postav. Abych pravdu řekla, víc mi vyhovoval pohled vraha.
Jinak se příběh odehrává přesně tak, jak ho známe z předchozího dílu. Pokud máte rádi morbidnější příběhy, můžete se těšit na popisy pitev. Pokud se kloníte spíše k romantice, její náznaky zde najdete taky, ale jde spíše o okrajovou linku, i když autorka ji tlačí čím dál víc do popředí. A co se týče akce, je zde spíše upozaděna na úkor Juliiny minulosti. Tato série je velmi čtivá a děj jejích knih řadím spíše mezi odpočinkové čtení, kdy nemusíte příliš přemýšlet a jen si užíváte příběh.

Tato série je vhodná pro čtenáře, kteří nepotřebují složité krimi zápletky nebo potoky krve a hledají spíše poklidné čtení s vyšetřovací linkou. Navíc hlavní postavy jsou poměrně sympatické, takže jde opravdu o takové poklidné čtení, které slupnete jako jednohubku.

Moc děkuji nakladatelství Grada, za poskytnutí knihy k recenzi!
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.