pondělí 26. února 2024

RC recenze: Dračí republika

All of us villainsKostischrányAutor: Rebecca F. Kuang
Počet stran: 664
Série: Maková válka
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Host

Rok vydání ČR: 2023
Nezasloužila si to, ať už to bylo cokoli. Nebylo to přátelství. To si nezasloužila. Ani věrnost to nebyla. Tu si nezasloužila už vůbec. Ale byla to sounáležitost, pouto vzniklé společnou zradou. Císařovna je zradila Svazu za pár šupů a nikdo z nich nebude mít klid, dokud řeky nezrudnou Ta-ťiinou krví.
"Nevím, co mám říct." 
"Tak prostě sklapni a přestaň o tom pindat."   

Stálo je to mnoho obětí, ale válku úspěšně dobojovaly. Jenže to není konec. Schyluje se totiž k další válce, tentokrát k té občanské. Na kterou stranu se šamani postaví? A mají vůbec šanci na úspěch? 

Jedna válka skončila a Rin se musí vyrovnat s tím, co napáchala, aby zachránila svůj lid. Stále častěji utíká do opiového deliria, které jí pomáhá zvládnout jak vlastní emoce, tak svého boha - ohnivého Fénixe, díky němuž má obrovskou moc. Nic však netrvá věčně a brzy se Rin dozví, že další válka je na spadnutí. A ona se má stát hlavní zbraní, která dovede armádu k vítězství. 
Vybere si Rin správnou stranu? Podaří se jí přes všechny překážky přežít i tuto válku? A hlavně, jaký osud je přichystaný pro šamany? 
 

Z Makové války jsem měla poměrně rozporuplné pocity, ale rozhodla jsem se dát ještě šanci pokračování. A co na knihu říkám? 

Dračí republika je pokračováním Makové války, která je vyprávěná z pohledu Rin. Abych pravdu řekla, tahle hrdinka mi nebyla sympatická ani v prvním díle a protože se moc nezměnila, nenašla jsem si k ní sympatie ani tentokrát. Dobrou zprávou však je, že oproti předchozí knize, se začínají postavy chovat víc reálně. To znamená, že dávají více znát svá zranění, která je v boji alespoň trochu omezují. Přeci jen, v předchozím díle většina hlavních hrdinů působila spíše nesmrtelně.  
Ale začněme hezky od začátku. 
Vzhledem k tomu, že jsem Makovou válku četla cca před dvěma lety, hodila by se menší rekapitulace předchozího děje. V knize sice máme k dispozici mapu pro lepší přehled a seznam osob v závěru, ale i tak jsem měla v příběhu poměrně mezery, protože jsem si nevzpomínala, co se dělo v jedničce. 
Ale tím moje výhrady končí. Dokonce můžu říct, že se mi Dračí republika líbila mnohem více, než Maková válka. Ačkoliv je tu o chlup méně akce, tak kniha má přesto hodně co nabídnout. 
Můžete se těšit na spoustu politikaření, kdy nebudete vědět, které straně máte věřit. Autorka také zůstala věrná násilným popisům, takže očekávejte spoustu krvavých menších soubojů, ale i pořádnou válku. A dočkáte se i probírání válečných strategií a morálních otázek. Celou knihu tak doprovází ponurá atmosféra, která vás prostě pohltí. 
Kromě jiného se ale kniha dost zaměřuje i na veškeré pocity a zmatek Rin, která si prochází nelehkým obdobím a snaží se najít si nějaký cíl. Spolu s Rin přicházejí na řadu i těžší témata, jako jsou závislost na opiu, vyrovnání se se smrtí blízké osoby a s tím spojeným vztekem a příliš velká moc, kterou by chtěl každý využít. 
Co je však na knize opravdu epické, je samotný závěr. Ten vám vyrazí dech, protože je přecpaný akcí, nečekanými zvraty a smrtí. Věřte mi, když říkám, že po dočtení Dračí republiky budete nutně potřebovat pokračování, které vychází už v květnu tohoto roku.   

Pokud hledáte epickou fantasy plnou popisů násilností a krve, hromady politikaření a intrik a nečekané zvraty, tak Makovou válku a její pokračování prostě musíte mít. Z prvního dílu jsem byla sice rozpačitá, ale Dračí republika mě dostala. Takže rozhodně doporučuji k přečtení. 

Za poskytnutí recenzní knihy mockrát děkuji nakladatelství Host, kde také můžete knihu zakoupit.


HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

Za každý váš komentář děkujeme :)