Recenze: Krevní msta

Autor: Alyxandra Harvey
Počet stran: 258
Série: Kronika Drakeových
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Jota
"Kdybychom byly hrdinové ze středověkého románu," zahleděl se na ni upřeně, "byli by tu teď duchové a upíři a vy byste se opravdu bála."  Vzpomněla si na knihy, které četla po večerech v knihovně, na gotické romány, jako třeba Záhady Udolfa od Ann Radcliffové nebo na Burgerovu baladu Lenora, příběhy plné tajemna, zlosynů a nemrtvých, kteří s nenasytnými choutkami bloudí nocí. "Ale jděte," zasmála se. "Já na upíry nevěřím."
A je tu druhý díl od autorky Alyxandry Harvey, ve kterém se podíváme na příběh Logana Drakea a Houndky Isabeau, která přežila francouzskou revoluci a strávila dvě stě let pohřbená v rakvi a čekala, až ji někdo zachrání. Příběh se odehrává zhruba týden po prvním díle. Drakeovi usedají na trůn, ale není to jednoduché. Přívržencům mrtvé královny Natashy se to moc nelíbí a novou královskou rodinu stíhá jeden atentát za druhým. Aby toho nebylo málo, nevzdává se ani Montmartre, který si usmyslel, že si vezme Solange za ženu a dosadí ji na trůn místo její matky a získá tak neomezenou moc. Potíž je v tom, že ona si takhle budoucnost neplánuje. Drakeovi se snaží, co to jde, a proto se snaží o mírovou dohodu s co nejvíce kmeny, proto přichází Houndská princezna Isabeau, která má reprezentovat celý kmen Cwn Mamau, jenže tu pronásleduje touha po pomstě. Podaří se Drakeovým udržet na trůně a sjednat mír? Nebo Montmartre uskuteční svůj plán a sebere si trůn pro sebe?   Logana jsem si oblíbila už v minulém díle, takže jsem si o něm ráda přečetla i v tomhle. Isabeau mi byla taky sympatická, s ničím se moc nepárala a skoro se vším si dokázala poradit a takový typ hlavních hrdinů mám ráda.

Konečný verdikt:

Abych pravdu řekla, po prvním díle to bylo poněkud zklamání. Nejprve mě mrzelo, že kniha nebyla o Lucy a Solange, ale to se dalo překousnout. Ale když jsem se začetla, připadalo mi to, jako bych četla první díl akorát s jinými postavami. Logan se choval podobně jako Nicholas, v podstatě jediný rozdíl byl v tom, že se každý z bratrů oblékal jinak. Ano, byly tu i nové věci, které v minulém díle nebyly, ale už tomu chyběla ta originalita. Dále pasáže z Francie, chápu, že tam byly na dokreslení děje, ale mě převážně nudily. Prostě už to nebylo ono. Ale co se mi líbilo, byl konec. Souboj byl dobře popsán, byl napínavý a čtivý. Jen kvůli tomu nakonec dávám 3/5. Závěrem bych chtěla říct, abyste se nenechali mým, spíše záporným hodnocením, odradit. Neznamená to, že když se kniha nelíbila mně, že si ji někdo jiný nezamiluje. Takže pokud vám děj zní lákavě, pusťte se do toho.

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥  ♥ ♥

Obálka:  ♥ ♥   ♥