neděle 13. listopadu 2016

RC recenze: Záchranná pouť - Jeden muž, třicet tisíc psů a cesta poslední naděje dlouhá milion mil

Výsledek obrázku pro Rescue Road: One Man, Thirty Thousand Dogs, and a Million Miles on the Last Hope HighwayVýsledek obrázku pro Záchranná pouť: Jeden muž, třicet tisíc psů a cesta poslední naděje dlouhá milion milAutor: Peter Zheutlin
Počet stran: 256
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Omega

Rok vydání ČR: 2016
Pak přišla na řadu Molly, sedmiletý kříženec basendži. Keri mně říká, že byl nalezen společně s dalšími 69 psy v děsném prostředí a Keri zasáhla. Někteří psi krváceli, jiní měli prašivinu, vážné postižení kůže, způsobené parazitickými roztoči, při kterém kůže svědí, a někteří byli tak zlí, že museli být nakonec utraceni. Co tito psi vytrpěli je těžko k uvěření. Cítím silnou potřebu se jim za lidský druh omluvit a přeji jim, aby měli na konci jízdy, kterou absolvují, před sebou lepší časy. 


To, že je pes nejlepším přítelem člověka, ví snad každý. Ale všichni nemají pohádkový život, vlastní pelíšek nebo misku plnou žrádla. Někteří na svůj pohádkový život teprve čekají a někteří se ho nedočkají. A jak vypadá taková cesta poslední naděje?

Novinář Peter Zheutlin cestuje s Gregem, který se už několik let věnuje záchraně a převozu psů. Během této cesty se Peter seznamuje jak s mimořádnými lidmi, tak i skvělými psy, dozvídá se spoustu znepokojivých informací a vidí na vlastní oči, jak to při takové záchraně psích životů chodí. Bohužel ale nejde zachránit všechny...

Výsledek obrázku pro rescue road book
zdroj

Když mi přišla nabídka na zrecenzování této knihy, nemohla jsem odmítnout. Jako velký milovník psů a pravidelný přispěvatel, jak financí, tak granulí a různých psích potřeb do útulku, jsem byla na knihu opravdu zvědavá a jak se mi líbila?

Výsledek obrázku pro rescue road book
zdroj
Před otevřením knihy jsem se obávala, jaký na mě bude mít dopad, protože psy mám opravdu ráda a velmi s nimi soucítím. Přiznám se, že na věci kolem psů jsem opravdu citlivka.
Proto mě tolik překvapil a potěšil úvod celé knihy. V seznamování s Peterem Zheutlinem jsem viděla svého tátu - také byl proti psům, a když nakonec povolil, stanovil přísná pravidla, která jsme pomocí našich čtyřnohých miláčků postupně rušily - a právě v tu chvíli jsem věděla, že se mi tahle kniha bude líbit, protože je z ní cítit, že je psaná od srdce.
Výsledek obrázku pro rescue road book
zdroj
Sice jsem od knihy čekala úplně něco jiného, myslela jsem si, že se bude zaměřovat hlavně na záchranu týraných a opuštěných psů, ale nakonec tomu bylo jinak. Autor totiž věnuje vždy několik stránek osobám, které během cesty potká a postupně nám je představuje. A na rovinu říkám, že ti lidé jsou neskuteční. Nejenom, že jejich srdce jsou tak veliká, že pro záchranu psů dělají téměř nemožné, ale zároveň je to i jejich životní poslání, do kterého dávají všechny své finance.
Výsledek obrázku pro rescue road book
zdroj
Když jsem se dočetla o tom, že většina z těch lidí sotva vychází s penězi, ale stejně je to nezastaví od toho, aby pomáhali, vzalo mě to za srdce. Jak už jsem řekla, ti lidé jsou neuvěřitelní... ale já bych tu práci dělat nemohla. Ne, kvůli penězům, ale kvůli všem těm hrůzám, které viděli. Greg Mahle v knize popisuje, čeho všeho byl svědkem - psy nacpané do barelu, kteří hořeli v zapálené naftě a mnoho dalších hnusných věcí, které by dokázaly zlomit člověka v jedné vteřině. Proto je pro mě nepředstavitelné, že ti lidé i přesto mají na to, aby se i nadále věnovali této činnosti.
Kromě poznávání různých osob se ale také v knize seznámíme s příběhem zachráněných i letmo zmíněných psů. Velmi mě potěšilo, že se v závěru Záchranné poutě nachází doslov, který se věnuje tomu, jak dopadli zachránění psi.
Výsledek obrázku pro útulek
zdroj
Kniha Záchranná pouť je velmi poučná a prýští z ní emoce. V určitých chvílích vás zavalí vlna soucitu s osudy psů a hned vzápětí pocítíte zoufalství nad vzpomínkami, které vypráví lidé, kteří se záchraně psů věnují.
Opravdu se jedná o srdceryvný příběh, který by si měl přečíst každý. Já osobně vůbec netušila, že je situace v Americe natolik příšerná a procenta eutanazie (i zdravých psů) v útulcích tak vysoká.
Jak už jsem řekla, tuhle knihu by si měl určitě přečíst každý. Jedná se totiž o příběh, který vás ovlivní pozitivním způsobem. Já jsem majitelem čistokrevných psů, ale po celou dobu čtení jsem dělila svůj čas mezi projížděním stránek útulků v ČR a muchláním svého psa, protože při každém jeho pohlazení mnou projela vlna vděčnosti, že ho mám a částečně tak odplavila smutek nad všemi těmi opuštěnými psy.
Bohužel ale přeci jenom něco musím knize vytknout a to neustále se opakující popisy, které jsou spíše organizačního řádu věci a různé statistické údaje, u kterých se čtenář začne nudit.

Záchranná pouť je skvělá kniha, která vám přinese trochu nadhledu do těžké situace se psy v Americe. Lidé, kteří se věnují jejich tamějším záchranám jsou neuvěřitelní a bude jim patřit váš obdiv.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Omega.
Knihu můžete zakoupit třeba ZDE.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 3,5/5

4 komentáře:

  1. Tohle určitě není můj žánr, ale jsem ráda, že se ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že to není úplně moje, ale nikdy neříkej nikdy.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žánrově to asi nebude populární kniha, ale rozhodně stojí za přečtení :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)