pondělí 16. května 2016

Pondělní knižní tip (18)

Dnes jsem se rozhodla vám doporučit jednu svoji srdcovku, kterou byste si vážně neměli nechat ujít. Na téhle sérii jsem v podstatě vyrůstala a troufnu si říct, že ve mně zažehla lásku ke čtení.


Rozvaliny Gorlanu - John Flanagan (Hraničářův učeň)

Rozvaliny GorlanuAnotace: 
Will je na svůj věk malý, ale zato je hbitý a neobyčejně bystrý. Celý život snil o tom, že se stane slavným rytířem jako otec, kterého nikdy nepoznal, ale do bojové školy na hradě Redmontu ho pro malý vzrůst nepřijmou. Místo toho se dostane do učení k Haltovi, tajemnému hraničáři, jehož záhadnou schopnost neviditelně se pohybovat lidé přičítají černé magii. Will se postupně učí používat zbraně hraničáře: luk a šípy, šedozelenou pláštěnku a houževnatého malého ponyho. Ačkoli Will nemá meč ani velkého koně, po kterých tolik toužil, zjistí, že dobrý hraničář je pro království stejně důležitý jako slavný rytíř. A když se s Haltem vydá na nebezpečnou výpravu do pustiny, aby vystopoval děsivé tvory, kteří se chystají zabít krále, zjistí nakonec, že hraničářské zbraně nejsou tak špatné…

Co můžete čekat: 


Klady:

styl autora -  Autor píše nesmírně sympaticky, což už dokázal obrovskými počty jeho čtenářů.
skvělé popisy - John Flanagan dokáže bezvadně popisovat. Čtenář si může všechno dokonale představit, ale nenudí se u jejich čtení.  
spousta akce - V knize se téměř neustále něco děje, což souvisí s dalším bodem. 
od děje se nedá odtrhnout
+ ačkoli je to spíš kniha pro děti, zaručeně si získá i dospělé - Tahle série je prostě dech beroucí, určitě se do ní pusťte.
+ nové příšerky - Autor má velkou fantazii a v knize s ní vůbec nešetří. 

Zápory:

předvídatelné - Kniha je více méně předvídatelná.


6 komentářů:

  1. Hraničářův učeň má skvělé obálky, jenže se do série bojím pustit skrze to, že nevím jestli by se mi to opravdu líbilo. Tak třeba někdo v budoucnu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji doporučuji vyzkoušet :D Byla jsem z ní nadšená :D

      Vymazat
  2. Jé, můj miláček!
    I já jsme na Hraničáři vyrostla a prakticky mě přivedl ke čtení, na tuhle sérii nedám dopustit a už se nemůžu dočkat až vyjde další díl z Prvních roků :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme úplně stejně :D Mně by dneska měl přijít první díl z Prvních roků :D

      Vymazat
  3. Úplne top séria! :D Jedna z mojich naj. naj. najobľúbenejších! Prvé diely možno trochu predvídateľné, ale naozaj ma bavia a je to skvelá séria! :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)