středa 11. května 2016

RC recenze: Projekt Alfa - V pasti

V pastiV pastiAutor: Lenka Dostálová
Počet stran: 232
Série: Projekt Alfa
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2016
Musela jsem bojovat s bolestí i nevolností, ale během okamžiku jsem se muži ztratila v bludišti mezi skříňkami. Zastavila jsem se a našpicovala uši. Chvíli trvalo, než jsem si byla jistá jeho polohou, ale pak nebylo těžké přeběhnout před ním neslyšně do jiné uličky. Georgia se už musela nepozorovaně dostat z šatny, takže jsme teď na hru na kočku a myš měli místa dost. 


Layla žila poklidným životem studentky taneční školy a nezdála se nijak výjimečná. To se ale všechno změní ve chvíli, kdy zkolabuje a málem zemře. V tu dobu se totiž provalí jedno velké tajemství... 

Layla si žije svůj život aniž by věděla, že existuje něco, co ji odlišuje od ostatních lidí. V klidu studuje taneční školu, když jednou zkolabuje. Probere se v nemocnici, kde ani doktoři nevědí, proč málem zemřela. Nedlouho poté se u ní objeví neznámý muž, který ji chce z nemocnice odvést neznámo kam a Layla je postavena před těžkou volbu. Měla by zůstat nebo se pokusit o útěk?

zdroj

Když jsem poprvé zahlédla obálku téhle knihy, věděla jsem, že si ji chci přečíst. V podstatě jsem odpočítávala dny do jejího vydání. Ale jak se mi líbila, když jsem dostala možnost si ji přečíst?

Abych pravdu řekla, měla jsem dost problémy se do knihy začíst. Myslela jsem si, že je to kvůli pomalejšímu začátku příběhu, ale později se ukázalo, že to tím není a já musím bohužel hned na začátek přiznat, že mi tak docela nesedl styl psaní autorky.
Na knize je poznat, že se jedná o autorčinu prvotinu, při čtení mi chyběla jakákoliv atmosféra, která by mě celým příběhem provázela, ale zrovna u tohoto problému věřím, že až se autorka vypíše, patřičný efekt se v jejích dalších knihách dostaví.
zdroj
Druhá věc, jež mi tak docela nesedla byl humor hlavní hrdinky, který mi přišel až příliš dětinský a já ho nedokázala ocenit. Myslím si, že s větším úspěch se setká hlavně u mladších čtenářů.
Když už jsem u těch postav, příběhu by neškodilo, kdyby byly více propracované. Většina z nich působila dost ploše a hlavně byly hnané do extrémů. Zlé charaktery byly opravdu zlé a nenajdete na nich nic jiného. Díky tomu působily dost nereálně a čtenář se s nimi nemůže ztotožnit.
To samé platí i o romantické zápletce, u níž jsem se nemohla zbavit pocitu, že je do příběhu nacpaná dost násilím, aby do sebe děj pořádně zapadal. Mezi hrdiny nebyla znát žádná chemie, což mě mrzelo, když už museli být spolu.
Když ale opomenete tyhle chybičky, můžete se těšit na celkem podařenou prvotinu, která se může pyšnit zajímavým nápadem.

Od knihy jsem měla poměrně vysoká očekávání, která bohužel nesplnila. Ale pokud máte chuť na něco od domácího autora a nebude vám vadit dětinštější humor hlavní hrdinky, u Projektu Alfa nešlápnete vedle.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

6 komentářů:

  1. Anotace mě docela zaujala, ale nevím jestli se do ní nakonec pustím :/
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se knížka líbila:-) Už se těším na druhý díl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha to nebyla špatná, jenom já měla příliš velká očekávání...

      Vymazat
  3. Nevíte někdo kdy bude druhý díl? .. Knížka mě hooodně zaujala a přečetla sem jí s jedním dechem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na bux.cz psali něco o první čtvrtině roku 2017.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)