středa 3. června 2015

Recenze: Girl Online

Autor: Zoe Sugg
Počet stran: 352
Série: Girl Online
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Jota

Rok vydání ČR: 2015
A proto jsem se rozhodla, že to zkusím s tímhle blogem. Bude to místo, kde budu moct říct přesně to, co chci, kdy chci a jak chci - a taky - hlavně - někomu. A nebudu si muset dělat starosti s tím, jestli je to, co řeknu, dost cool, nebo jestli nepůsobím hloupě nebo jestli náhodou kvůli tomu nepřijdu o kamarády.    


Zoe Sugg

Zoe Elizabeth Sugg (narozena 28.března 1990), je anglická vloggerka a autorka knihy Girl Online. Autorka známá spíše pod přezdívkou Zoella je jednou z novodobých internetových celebrit. Její blog se zabývá módou, kosmetikou, životním stylem, ale řeší i problémy dnešních teenagerů.(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/zoe-sugg-77570)


Girl online je přezdívka, pod kterou bloguje šestnáctiletá dívka jménem Penny. V reálném životě se neustále přetvařuje, trpí panickými záchvaty a stíhá ji jeden trapas za druhým. Proto se rozhodne, že alespoň na blogu, pod rouškou anonymity, bude upřímná a ukáže své pravé já.
Všechno jde docela dobře, dokud se Penny jednoho dne nezesměšní před celou školou, dostane další panický záchvat a jako vysvobození se nabízí cesta s rodiči do New Yorku, kde potká kluka Noaha. Jenže co když ten kluk něco tají?



Asi jsem jedna z mála, co tuhle knihu kupovalo, aniž by znalo autorku. Jasně, slyšela jsem o ní, ale nesleduji ji, a ani po přečtení této knihy to nechystám měnit. Pořídila jsem si ji proto, že jsem chtěla vědět kolem čeho je ten poprask, a když jsem zjistila, že tam hraje jistou úlohu i blogování, rozhodla jsem se, že nebude na škodu si ji přečíst...

Hned na začátek musím říct, že jsem čekala úplně něco jiného (já vím, už bych konečně měla začít číst anotace), ale přesto kniha nebyla špatná. Tedy, nebylo to ani žádné veledílo, ale číst se to dalo.
Abych pravdu řekla, ze začátku jsem se příšerně nudila. Vůbec mi nevyhovoval autorčin styl psaní a jenom jsem kroutila hlavou. Vždyť to přeci není tak dávno, co jsem byla sama teenager, ale že bych se chovala nějak podobně, na to si vážně nevzpomínám. Takže z toho usuzuji, že občas byly některé scény trošku přehnané.
Další věc, nad kterou jsem si málem ukroutila hlavu byly dialogy. Ne, že bych byla nějaký hnidopich, ale řekněte mi upřímně, vážně takhle někdo mluví?
Ani příběh sám o sobě nebyl moc originální, knih s podobnými tématy je hromada, ale chápu, že napsat něco originálního v dnešní době je dost oříšek, takže s tímhle jsem moc problém neměla. Ani s tou hromadou klišé, které se v knize objevovaly, protože tam byla i stejná míra zajímavých myšlenek, týkající se naší doby, jako je kyberšikana, či řešení homosexuality.
Když už jsem u těch pozitivních věcí, hodně jsem se těšila na ty části, kdy jsme si mohli přečíst články na blogu nebo komentáře čtenářů.
A ještě bych vyzdvihla konec, sice se dalo čekat, že to skončí nějak podobně (a já si přála, aby to skončilo jinak), ale byla jsem s ním celkem spokojená.

Co se postav týče, tak z těch hlavních jsem si, kromě Elliota, neoblíbila nikoho.
Penny mi jako postava přišla přecitlivělá a všechno si moc brala. Jasně, měla k tomu hodně důvodů, ale ať se pak nediví, že trpí záchvaty (ano, uvědomuji si, že to zní necitlivě). I když na konci jsem si o ní své mínění trošku vylepšila.
Noah mě ani nijak zvlášť nezaujal. Jeho chování k jeho sestře bylo neskutečně roztomilé, to ano, ale jak jsem řekla, jinak moc zajímavý nebyl. A hlavně mohl čekat, že to dopadne tak, jak to dopadlo...
S Elliotem jsem to měla jako na houpačce. Ze začátku jsem si říkala jaký to je skvělý kamarád a vážně jsem si ho oblíbila, protože byl vtipný a spolehlivý, ale asi v půlce knihy mě to přešlo. A stejně jako u Penny, na konci nastal obrat k lepšímu a já si ho nemohla vynachválit.

Pokud vám nevadí oddychový, ale předvídatelný příběh plný teenagerovských dramat, navíc k tomu přivítáte i nějakou tu romantiku, je to kniha přesně pro vás. Jak už jsem psala nahoře, nebyla to špatná kniha, ale ani žádné veledílo.    

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

17 komentářů:

  1. Myslím, že v Čechách ani na Slovensku autorku veľmi ľudia nepoznajú, preto sa mi zdá preloženie Girl Online trochu riskantné :D Ja som mala tú výhodu, že Zoe sledujem už asi 5 rokov? Tak nejak a videla som ju v tom príbehu a videla som podobnosť s jej vyjadrovaním. Čo vedie k tomu, že som ju čítala v angličtine a bolo to podľa mňa oveľa lepšie ako náš preklad slovenský, neviem ale ako to je u vás, ten som nevidela. Inak, tie záchvaty má Penny skôr zo zdravotných dôvodov, rovnako ako Zoe, takže nie je to ani tak preto, že by si brala veci príliš k sebe, ale zase to je vec, ktorú vedia tí, čo ju sledujú. Ale je pravda, že keby to nenapísala ona alebo keby som ju nesledovala, tak dávam knihe menšie hodnotenie. :)
    Pekne napísaná recenzia :) Inak, na začiatku máš pri sérii pomlčku, ale ona to je séria, toto je prvý diel a bude aj druhý tento rok v angličtine :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale co jsem tak sledovala různé diskuze, tak ji znalo poměrně dost lidí a byl to jeden z důvodů, proč si knihu vůbec pořizovali :D Tak to jsem nevěděla, ale z knihy to na mě působilo tak, že si všechno moc bere...
      Děkuji :D Vážně? Tak to mi nějak uniklo, děkuji za upozornění, hned to jdu opravit :D

      Vymazat
    2. Tak možno to len u nás ju málokto pozná. Alebo som sa pýtala nesprávnych ľudí :D
      Nemáš za čo, ono pokračovanie ešte nemá ani obálku ani anotáciu nič, takže to rýchlo ujde pozornosti :)

      Vymazat
    3. :D Je to možný :D
      Ale stejně děkuju :D

      Vymazat
  2. Knihu jsem nečetla a neplánuji to, ovšem recenze se ti moc povedla. :)
    Myslím, že kolem knihy je větší haló, než si zaslouží, ale byznys je byznys no... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ona asi kniha každého neosloví, proto nečtu anotace a nechám se překvapit o čem jsou :D
      Souhlasím, myslím si úplně to samé :D

      Vymazat
  3. Neviděla jsem žádné Zoellino video, ale chtěla jsem si o knihu napsat jako o recenzní výtisk. Ae teď když to vidím, tak nevím, jestli ji ještě chci. Uvidím . . .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne... ale za vyzkoušení nic nedáš, třeba ti kniha sedne :D

      Vymazat
  4. Já mám Zoe ráda, tak to asi risknu, ale koupím si ji nejspíš v angličtině, aby kdyby to byla blbina, tak ať si alespoň procvičím angličtinu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je správná motivace :D Přeji, ať se ti kniha líbí víc, než mně :D

      Vymazat
  5. Pěkná recenze :) Knížku jsem nečetla a autorku neznám .) Váhám nad tím, jestli si ji mám přečíst :) Podle anotace mi to přijde jako pohodový příběh, jakých už tu bylo nepočítaně..Ale dám jí šanci a uvidím, jestli mě chytne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D udělat si vlastní názor je vždycky nejlepší, tak přeji, ať se ti líbí víc, než mně :D

      Vymazat
  6. Taky Zoe nesleduji,ale kniha mě docela dost láká,ale co čtu recenze tak nic moc,ale snad by to mohla být aspoň ta dobrá oddychovka :)
    Super recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky četla, že je to spíš průměr, ale záleží na tom, co se ti líbí :D. Jako oddychovka byla dobrá :D.
      Děkuji :D

      Vymazat
  7. O knihe som počula, avšak mám pocit, že toto nie je nič pre mňa. Zrejme by mi nesadol štýl, precitlivelá hlavná postava by tiež nebol môj šálok kávy a asi jediné blogovanie by ma zaujalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla vědět, proč to všichni tak kupují, tak jsem neodolala :D Podle mně autorčin styl všem nesedne, ale je lepší si udělat vlastní názor :D.
      To chápu, taky jsem s ní měla občas problémy, a blogování se mi na knize líbilo asi nejvíc :D

      Vymazat
  8. Mohla bych se zeptat, jak to bude s filmem k této knížce? Viděla jsem na YouTube neoficiální trailer ale film měl už být v roce 2016 a i po dlouhém hledáním jsem nic nenašla. Potěšilo by mě kdybych se o tom něco dozvěděla.

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)