sobota 23. května 2015

7 smrtelných hříchů knihomolů

Dneska jsme se rozhodly vyplnit jeden starší tag, který jsme našly na blogu Kufřík.







Chamtivost
1.Jakou nejdražší a nejlevnější knížku doma máš?
Elis: Hm, to je těžká otázka, ale hádám, že nejdražší bude asi Oživovatel, kterého jsem kupovala hned, jak vyšel. No a nejlevnější? To vážně netuším, ale nejspíš to bude nějaká z ukořistěných v Levných knihách :)

Marťa: Souhlasím s Elis, je to těžká otázka. Myslím, že by to mohl být buď Harry Potter - Relikvie smrti, Inheritence nebo Hra o trůny, ale tu jsem dostala darem, takže cenu netuším, ale nejspíš bude nejdražší právě tato kniha.

Hněv
2. Který autor v tobě vyvolává zlost?
Elis: Vždycky mě naštvou otevřené a napínavé konce a mám pocit, že naposled jsem se s tím setkala u Kroniky kambionů, takže za mě je to Jaime Reed. 

Marťa: Momentálně je to Sean McMullen, protože poté, co mě tak moc zklamalo Putování Mesíčního stínu, na které jsem se tak moc těšila, jsem byla opravdu nepříčetná.

Žravost
3. Jakou knihu můžeš bez milosti hltat zas a znovu?
Elis: Tak tady dám rovnou celou sérii, vlastně dvě :). První je Hraničářův učeň (přiznávám se, že jsem celou sérii ještě nepřečetla, ale první díly jsem četla už několikrát s tím, že tentokrát dočtu celou sérii. Sice se mi to zatím nepovedlo, ale nevadí mi číst ty přečtené díly pořád dokola.) Druhou sérii jsou Hunger games... což mi připomíná, že bych si je mohla přečíst znovu...

Marťa: Pro mě je to jednoznačně Hobit od J. R. R. Tolkiena. Četla jsem ho asi 6x a stále ho miluju. Je to moje největší srdcovka.

Lenost
4. Jakou knihu jsi kvůli lenosti zanedbávala?
Elis: Tak to bude asi zrovna ta, co čtu. Čistý. Já se prostě nemůžu dokopat k tomu, abych ji začala číst. (Čtu ji už asi 4-tý den a jsem zhruba na 150 stránce... jinou knihu bych už měla přečtenou). Ale dnes to mám v plánu dohnat, nepůjdu spát dřív, dokud se nedostanu aspoň na stránku 300.  

Marťa: Nerada to přiznávám, protože se bojím, že mě fanoušci Her o trůny budou nenávidět, ale právě Hru o trůny jsem zanedbávala. Respektive jsem ji začala číst, ale po tom, co jsem přečetla asi 50 stran se mi dostala do ruky Cinder, u které jsem si chtěla přečíst jen prolog a zbytek až dočtu Hru o trůny. Ale nějak mi to nevyšlo. Po Cinder jsem se ke knize nevrátila, ale určitě to v budoucnu napravím.

Pýcha
5. O jaké knize nejvíc mluvíš, abys vypadala jako inteligentnější člověk?
Elis: Ehm, nějak nemám pocit, že o knihách mluvím, abych vypadala inteligentněji. Mluvím o těch dobrých, které chci doporučit dál, ale abych aspoň trochu splnila otázku. Dneska jsem vedla s bratrem diskuzi o povinné četbě k maturitě a porovnávali, kdo jsme co četl, počítá se to?

Marťa: Tak tady jsem na tom stejně jako Elis. Taky mluvím o knihách, které se mi líbily, abych je doporučila. Ale je pravda, že to, jakým způsobem doporučuju Shakespeara by někdo mohl považovat za předvádění se :D.

Chtíč
6. Jakých vlastností si nejvíce ceníš u mužských a ženských postav?
Elis: Na ženských postavách mám ráda, pokud jsou sebevědomé a nemusí je pořád někdo zachraňovat. To je podle mě materiál na sympatickou postavu, jo a abych nezapomněla, nesmí si pořád vzdychat po svém protějšku. 
No a u mužů? Těžko říct, nepohrdnu tím, když jsou vtipní. Třeba takový Jack ze série Dustlands, znáte? 
PS: Pokud tuto sérii neznáte, doporučuji napravit :D.

Marťa: Tak pro mě je to u ženských i mužských postav stejné. Mám ráda nesobecké, inteligentní a zábavné postavy, které se o sebe dokáží postarat a nezáleží mi na tom, jestli je to žena či muž.

Závist
7.Jaké knihy by jsi si nejvíc přála dostat?
Elis: Jej, těch by bylo... ale v současnosti prahnu po Druhé stříbrné knize snů nebo po Elitě. A také po těch, které ještě nejsou v češtině, kterých je taky kupa.

Marťa: Já toužím po mnoha knihách, ale protože jsem opravdová fanynka Tolkiena, přála bych si nejnovější vydání Hobita. Sice máme doma dvě různá vydání, ale tohle je opravdu nádherné. Taky bych nepohrdla sérií Drahokamy, zbytkem knih Terryho Pratchetta, které mi ještě chybí a ani sérii Měsíční kroniky bych neodmítla.

Tak a je to venku. 
My jsme se se svými hříchy už pochlubily a teď jste na řadě vy :).

6 komentářů:

  1. Tak to je opravdu parádní Tag! Určitě se do něj pustím, líbí se mi :) Ale některé otázky mi dají pořádně zabrat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? :D Tak já mrknu, jaké odpovědi jsi vymyslela ty, a souhlasím s tím, že některé dají hodně zabrat :D

      Vymazat
  2. Úžasný Tag,snad v budoucnu bude i u mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když bude, tak dej vědět, ať se na něj můžu taky mrknout :D

      Vymazat
  3. Super otázky. Ale co je na tom článku úplně nejlepší, jsou ty obrázky! Musela jsem se začít smát, když jsem u otázky tématem Chtíč viděla tu dračici. To bylo trefné! ale i ostatní obrázky jste skvěle trefily :-). Asi tenhle tag udělám taky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :D Já ty obrázky vybírala děsnou dobu, ale už mě nenapadlo, co dát k té závisti :( Udělej :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)