sobota 16. května 2015

RC recenze: Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 400
Série: Percy Jackson
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2009
"Já bojuju už celou věčnost, kluku. Moje síla je neomezená a nemůžu umřít. Co máš ty?" 
Menší sebevědomí, pomyslel jsem si, ale nahlas jsem neřekl nic. Držel jsem se v příboji a zacouval do vody až po kotníky. Vzpomínal jsem, co řekla Annabeth v restauraci v Denveru, bylo to tak dávno: Arés má sílu. Ale to je všechno. Dokonce i síla se musí někdy sklonit před moudrostí. 


Rick RiordanRick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných školách a v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Kde kdo může dvanáctiletého Percyho Jacksona označit za problémové dítě, které trpí dyslexií a na škole vydrží sotva rok, než ho vyloučí. Problémy ho čekají pomalu na každém kroku, ale vše se vystupňuje na jedné exkurzi, kdy ho napadne jeho učitelka matematiky, která není tím, za koho se vydává.
Percy pomalu zjišťuje, že není obyčejným hochem a že mýty, které považoval za povídačky, jsou skutečné a bohové z Olympu ho mají za zloděje a baží po pomstě. Percymu začíná být jasné, že ho čeká opravdu nebezpečné dobrodružství.



Na tuhle sérii jsem se chystala už pěknou dobu a teď se mi konečně naskytla příležitost, abych si ji přečetla. A musím říct, že se opravdu bylo na co těšit.

Už na první pohled lze poznat, že se jedná o knížku pro mladší čtenáře, ale to nemění nic na tom, že se může líbit i těm dospělejším. Mně se tedy rozhodně líbila.
Celá kniha byla napsaná velmi čtivě a vtipně, nebyla tam jediná stránka, kdy by se dalo nudit, za což má u mě autor velké plus. I přesto, že je příběh napsaný na 400 stránkách, zvládnete ho přečíst za poměrně krátkou dobu, protože nebudete schopni knihu odložit. Alespoň u mě to tak bylo.
Další velké plus připisuji za to, že se celý příběh točil kolem řecké mytologie, protože tu já prostě zbožňuji a pokud jste na tom stejně jako já, měli byste si tuto sérii zařadit mezi povinnou četbu. Rick skvěle dokázal zasadit svůj příběh do našeho moderního světa a líbil se mi i jeho popis, jak si obyčejní smrtelníci vysvětlovali různá setkání s Olympskými bohy, které většinou doprovázel nějaký ten výbuch či něco podobného.
Bohužel jsem ale našla jednu věc, která mi tak docela neseděla, a to chování hlavních postav. Z jejich celkového popisu mi přišlo, že jsou starší, než jaké je autor udělal, ale jelikož jejich věk v textu nebyl tolikrát zmíněn, tak mi to nakonec moc nevadilo a brala jsem to jako drobný detail.

Co se postav týče, byly velmi dobře zpracované. A snad všechny, kromě Luka, se mi líbily víc v knižní podobě, než v té filmové.
Percyho jsem si hned oblíbila, líbilo se mi, jak všechny dokázal ukecat tak, jak zrovna potřeboval. Ale za zmínku stojí i jeho obětavost a tvrdohlavost, která dělala jeho rozhovory s bohy ještě o něco vtipnější.
Grovera jsem měla z filmu zažitého úplně jinak. V knize mi přišel ustrašenější a spíše si hleděl vlastního cíle. Ale i přesto bylo znát, že se snaží být dobrým strážcem.
I Annabeth jsem si celkem oblíbila. Hodně si stála za svými názory a zdála se mi paličatá, což vůbec nebylo na škodu, naopak, dělalo ji to mnohem zajímavější.

Pokud vám nevadí číst knihy určené pro mladší čtenáře, rozhodně si nenechte tuhle sérii ujít, je opravdu na co se těšit. Nebudete se nudit a parádně si při čtení odpočinete.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. Tak už ses k němu taky dostala, jo? :) Jsem ráda, že se ti líbil, já byla nadšená. A jinak s tebou sdílím názor, že filmový Luke byl lepší, protože toho jsem žrala, zatímco ten knižní mě nechával chladnou. I Grover se mi asi víc líbil ve filmu, ale toho knižního taky zbožňuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo :D Filmovýmu Lukovi se nic nevyrovná :D I s tím Groverem souhlasím, ale i ten knižní měl jistý kouzlo :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)