pátek 15. května 2015

RC recenze: Pekáč buchet

Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 152
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2014
"Teď bys tam mohla jít ty," navrhla a snažila se přitom znít tak ledabyle, že mi bylo hned jasné, že tohle vymýšlela od chvíle, kdy ji primář vystrčil za dveře. 
"Ne," řekla jsem mnohem rozhodněji než ona. "Zapomeň na to. Nebudu simulovat zranění, abych tě dostala k tomu tvýmu Houseovi." 
"Není jako House, je milej," ohradila se. "A nemusíš simulovat," dodala a rozhlédla se po stole. Natáhla jsem ruku pro další sušenku, protože tahle situace prostě potřebovala kakaovou podporu, ale když Míša vzala do ruky sešívačku a podívala se na mě s divným svitem v očích, odsunula jsem svou židli na kolečkách od stolu tak prudce, že jsem narazila do zdi. 


Kateřina PetrusováKateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stejně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska.
V současnosti žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/katerina-petrusova-32678)

Dva naprosto rozdílní lidé a přesto si k sobě najdou cestu. Klára, redaktorka ženského časopisu, která miluje vaření a vychutnávání si dobrého jídla. Sama o sobě prohlašuje, že je gastrosexuálka. Naopak, sport je pro ni nutné zlo, které podstupuje jen kvůli udržení figury.
Pak je tu Matouš, adrenalinový sportovec, mistr Evropy v lezení po zamrzlých vodopádech, který v podstatě žije sportem.
Náhoda je svede dohromady. Ale dokáží spolu takhle rozdílné osobnosti vytvořit vztah a udržet ho?



Na tenhle příběh jsem slyšela chválu téměř ze všech stran a jelikož se mi líbila kniha Nebezpečná láska od stejné autorky, rozhodla jsem se, že tuhle si přečtu také.

Hned jako první věc, kterou musím vypíchnout jsou recepty na začátku každé kapitoly. Z některých mi opravdu málem začaly téct sliny a některé se chystám vyzkoušet. Takže taková malá rada na začátek, nedoporučuji číst s prázdným žaludkem.
Pekáč buchet je sice kratičká knížka, ale i za tu chvilku se výborně pobavíte a hlavně si odpočinete. Ať už se jedná o příběh hlavních postav nebo jejich kamarádů, budete číst dál, dokud se nedostanete na konec knihy. Jak už jsem řekla, bude to spíš dříve, než později, protože knihu nejspíš přelouskáte za jedno odpoledne.
Pokud ale čekáte adrenalinem protkanou akci, musím vás zklamat. Knihu bych spíše doporučila romantickým duším, o moc víc v příběhu opravdu nenajdete.
I přesto, že Pekáč buchet vůbec nebyla špatná kniha, čekala jsem od ní víc. Možná to bylo tou spoustou superlativů spojenou s tímto příběhem, že jsem měla tak vysoká očekávání. která bohužel kniha nenaplnila.

Myslím, že takovou Kláru by chtěl mít doma každý. Vždycky navařeno či napečeno, jo, to by se mi líbilo. Klára je typická představitelka sympatické hlavní hrdinky. Ráda jí a pak se s přebytečnými kaloriemi pere na běžícím pásu. Ale největší plus má za to, jak se zachovala na úplném konci knihy.
Matouše jsem si také oblíbila téměř okamžitě. Přeci jenom vtipálky má každý rád a on se o zábavu staral opravdu poctivě. Sice jsem ho několikrát litovala, ale jinak jsem s ním, jako s postavou spokojená.

Pokud nehledáte nějakou náročnou či akcí nabitou četbu, můžete se pustit zrovna do téhle knihy. Přeci jenom moc času vám nezabere.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

6 komentářů:

  1. Na knihu som počula dobré ohlasy a vyzerá naozaj zaujímavo, taká príjemná oddychovka. Mne sa páči najmä názov, je originálny a dobre sa pamätá _D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, kvůli těm dobrým ohlasům jsem si knihu taky chtěla přečíst :D A s tím názvem souhlasím :D

      Vymazat
  2. Pekáč je úžasný a hlavně neskutečně vtipný! Řezala jsem se u něj smíchy, stejně jako všichni, kterým jsem knížku půjčila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkně napsané. :-)
    Já Pekáč beru jako nejslabší Petřino dílo, ale i tak jsem rozhodnutá ho přečíst zas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D
      Já toho od ní ještě moc nečetla, takže nemůžu posoudit :D Tak přeji pěkné čtení :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)