neděle 31. května 2015

Recenze: Dokonalý pár

Autor: Ally Condie
Počet stran: 324
Série: Matched
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání ČR: 2012
Sednu si přesně doprostřed mezi Kye a Xandera. Jako bych byla kovový plíšek mezi magnety, které se o mě přetahují. Oba kvůli mně riskovali - Xander schoval artefakt, Ky ví o básničce, učí mě psát a vypráví mi svůj příběh. 

Ally Condie

Allysson Condieová je bývalá středoškolská učitelka angličtiny, která žije se svým manželem, třemi syny a jednou dcerou na okraji Salt Lake City v Utahu. Miluje čtení, běh, jídlo a poslouchání svého manžela při hře na kytaru.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/ally-condie-35580)






Cassie žije ve světě, kde vše řídí Správci. Vybírají vám partnera a práci, přesně odměřují, kolik jídla na den potřebujete a dokonce určí i to, kdy zemřete. Výměnou za to budete žít zdánlivě dokonalý život. Ale pokud nedodržujete pravidla Společnosti, s dokonalým životem se můžete rozloučit.
A hlavní hrdinka Cassia naprosto věří systému, vždyť Společnost je neomylná, ale výjimka potvrzuje pravidlo a právě při výběru Cassiina partnera se objeví chyba, která všechno změní.



Celá série Matched mi v knihovně nedotčeně leží už nějakou tu řadu měsíců, a proto jsem se rozhodla s tím konečně něco udělat a vrhla se na čtení prvního dílu. Z okolních recenzí jsem raději od knihy moc neočekávala a ukázalo se, že to tak bylo lepší.

Abych pravdu řekla, tahle recenze se mi píše opravdu velmi těžce, protože jaksi nemám ke knize co říct, protože se v příběhu zase nic tak zásadního neděje. Vyzdvihnout můžu jenom několik posledních stránek, kdy se konečně dočkáme nějaké té akce, škoda jen, že jsem celou knihu věděla, že se přesně tohle stane...
Nepotěšil mě ani fakt, že se zde vyskytuje milostný trojúhelník, (já vím, celá kniha je na téhle myšlence postavená) i když to není ten trojúhelník v pravém slova smyslu. Sice se hlavní hrdinka rozhoduje mezi dvěma chlapci, ale dle mého názoru jednoho pořádně zanedbává, ale to posuďte sami, až knihu budete číst.
Ale abych nebyla jenom negativní, měla bych říct o knize i něco pěkného.
Rozhodně autorce nemůžu upřít, skvěle vymyšlený svět, kdy lidé v podstatě představují ovce, které nemají vlastní názor. Stačí jim i nedokonalé vysvětlení nějaké situace a dav se ihned uklidní a spokojeně si žije sám.
Celou Společnost bych charakterizovala jako nějakou klec, kdy lidé, kteří v ní žijí nemají žádnou svobodnou vůli a ani proti tomu vůbec neprotestují. Celkově se mi tenhle nápad líbil a musím uznat, že to je zajímavá myšlenka. No dokážete si představit, že byste v něčem takovém žili? Já teda ne.



Ale postavy v celé knize mi přišly takové nemastné, neslané. Nikoho jsem si nijak zvlášť neoblíbila.
Sice bylo zajímavé sledovat Cassiu, jak se postupem příběhu mění a z oddané ovečky se stává někdo, kdo je připraven bojovat, ale přesto mám vůči ní jakousi averzi. No, snad si ji v dalším díle oblíbím víc.
Pokud bych si měla vybrat nejoblíbenější postavu z knihy, byl by to asi Xander. Ze začátku mi byl docela sympatický, potom to jedním svým příběhem zazdil, ale na konci jsem si o něm své mínění zase o něco vylepšila. Ale jak jsem psala předtím, žádná z postav neměla vlastnost, kterou by vyloženě zaujala.
A poslední Ky, toho jsem vůbec neměla ráda. Nejspíš to bylo tím, že autorka ho psala stylem, který nutí čtenáře, aby danou postavu litoval a i když mi ho občas bylo líto, prostě jsem si k němu nějak nemohla najít cestičku.

Celkově by kniha nebyla vůbec špatná, kdyby se v ní vyskytovalo trochu víc akce nebo nějaká složitější zápletka. Takhle sice příběh čtete, ale nemáte pocit, že musíte číst dál, protože se stane něco důležitého. Nakonec jsem ráda, že jsem toho od knihy moc nečekala, alespoň nejsem zklamaná, ale pokud máte rádi knihy, které nejsou zrovna nejakčnější, rozhodně tuhle vyzkoušejte, mohla by se vám líbit.


HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. O knihe som počula, ale nejako extra ma neláka. Žiť v takejto spoločnosti tak by som sa asi zbláznila :D Inak mi kniha až na vytvorenú spoločnosť nepríde nejako originálna, čo je celkom škoda, námet nie je zlý. Recenziu si napísala pekne, i keď to zrejme nebolo jednoduché :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V době jejího vydání jsem si ji chtěla strašně přečíst, ale za těch pár let mě to taky přešlo :D, ale kniha to nebyla úplně špatná, jenom jí chyběla ta akce... Jinak souhlasím, bych v takové společnosti fakt nevydržela :D No, ono v dnešní době je těžké napsat něco originálního, ale zase kniha vyšla roku 2012 to ještě možná originální byla :D. Děkuji, nebylo :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)