pátek 29. května 2015

Recenze: Otrokyně citů

Autor: Nalini Singh
Počet stran: 256
Série: Psyové
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání ČR: 2014
Lucas stál nad vlkem, kterého srazil k zemi, a přemáhal se, aby nevycenil zuby. "Je moje. Mysli na to, než příště otevřeš tu svou nevymáchanou tlamu." 
Hawke vstal a odstrčil Lucasovu nabízenou ruku. Indigo a Riley se přestali výhružně krčit a napřímil se. "Sakra, Lucasi, to jsi nemohl říct dřív, že je to tvoje partnerka?" masíroval si Hawke zasaženou čelist a vraštil obličej bolestí. "Máš pravačku jak bourací kladivo."  



Nalini Singh
Nalini si vždy přála být spisovatelkou. Než se však k tomuto cíli dobrala, stačila vystudovat práva, protože ji, jak sama vzpomíná, nijak nelákala dráha chudého, trpícího umělce.
Po krátkém čase, kdy pracovala jako právnička, vydala svou první romantickou novelu a od toho okamžiku už nebylo cesty zpátky.
V současné době se jí právě psaní a cestování stalo únikem z povrchního a spotřebního životního stylu. Na svém kontě má už řadu knížek, které si svým humorem a porozuměním pro ženské problémy získaly přízeň čtenářek po celém světě.(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/nalini-singh-25014)

Zapomeňte na svět takový, jaký ho známe a seznamte se s novým, ve kterém žijí bok po boku lidé, měňavci, vlkodlaci a Psyové, kteří mají pocit, že jsou nadřazená rasa. Psyský svět je svět bez emocí, v němž neexistuje místo pro city, a proto to nemá Sascha Duncanová vůbec lehké, jelikož se narodila s "nedokonalostí" a musí své emoce potlačovat a celkem se jí to daří, dokud nepotká jednoho měňavce. Lucas Hunter se prostřednictvím Saschy snaží proniknout do tajů Psyské společnosti, aby odhalil vraha, jenž unáší měňavecké ženy, které týden mučí, a pak je naporcované na kusy vrací jejich smečkám.
Ale jak už to tak bývá, nic není jednoduché a světy hlavních hrdinů se začnou prolínat...



 Na tuhle knihu jsem byla zvědavá už hodně dlouho. Myslím, že jsem se o ní dočetla v nějakém článku, kde doporučovali celé série, takže když jsem ji spatřila v knihovně, rozhodně jsem ji tam nemohla nechat ležet.

Jako první, co musím vyzdvihnout je perfektně vykreslený svět, kde má každý své místo a vy vidíte rozdíly mezi rasami, třeba i v takových detailech, jako je umístění či tvar jejich domů.
Když už jsem u toho světa, tak za zmínku stojí i to, že lidé se tam vyskytují opravdu jenom okrajově a celý příběh je spíše zaměřen na nadpřirozené bytosti. Pokud si dobře vzpomínám, tak v celé knize nenarazíte na jediného člověka.
Také se mi líbilo, jak byla vymyšlená celá rasa Psyů a celkově jejich společnost. Propojení na PsyNetu zajišťující neustálý kontakt se všemi ostatními. O celé rase bych se tu mohla rozplývat dlouho, ale nastalo by nebezpečí spoilerů, tak jenom řeknu, až si knihu přečtete, všechno se dozvíte.
Když už jsem u chválení ras, musím zmínit i to, jak autorka u měňavců perfektně propojila jejich zvíře s člověkem. Obzvlášť ty chvíle, kdy se zrovna moc neschodovali.
Abych to nějak shrnula, kniha je určená spíše pro ženy, ale za to si tu každá najde něco. V příběhu totiž nechybí ani romantika či erotika, ale také vtip a tajuplnost.

Sascha se mi jako postava docela líbila. Bylo zajímavé, jak se snaží bojovat se svojí "nedokonalostí", ale také mi imponovala její tvrdohlavost, kvůli které nastávalo hodně vtipných situací.
Lucas se mi nezdál zase tak propracovaný, jak bych u jedné z hlavních postav čekala, ale přesto mi byl sympatický.

Otrokyně citů se mi četla opravdu dobře, nečekejte v ději žádné přehnané složitosti, je to spíše velmi dobrá oddechovka, u které se nejenom dobře pobavíte, ale i příjemně odpočinete.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

4 komentáře:

  1. Knihy, kde je autorův vlastní svět, mám hrozně ráda :). Odpočinu si a víc jsem vtáhnutá do děje :) A chválím recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také, a tady to měla autorka moc dobře vymyšlené :D. Děkuji :D

      Vymazat
  2. Podľa názvu by som si myslela, že je to nejaká romantická kniha, aspoň, že toto sa mi nepotvrdilo :D O knihe počujem prvý raz, ale som rada, že som narazila na túto recenziu, vyzerá to dobre :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já romantické knihy čtu jen málo kdy :D Rozhodně tuhle knihu vyzkoušej, opravdu stojí za přečtení :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)