neděle 8. března 2015

Problém s názvem Spousta knih

Tak jsem nedávno opět narazila na takový menší knihomoský problém. Chvilku jsem byla nešťastná, ale nakonec se mi ho podařilo vyřešit. A to bych nebyla já, kdybych se s vámi o něj nepodělila










Asi jako každého knihomola, tak i mě, těší pohled na neustále plnící se poličky mé knihovny.
Jo, nejprve je to paráda, ale pak dočtete nějakou knihu, se spokojeným úsměvem na rtech ji zavřete a přemýšlíte, co dál. Která bude ta další? Přesně takhle jsem se cítila po dočtení Na půl cesty do hrobu. Jenže pak jsem se otočila ke knihovně a absolutně bezradně prohlížela vlastněné tituly.
Problém nastal v tom, že jsem chtěla přečíst všechny knihy naráz, což nejde a vybrat jednu, tu "nejlepší" bylo učiněné peklo.
Netrvalo to dlouho a já zjistila, že se v mé knihovně nachází 39 knížek, které jsem stále nepřečetla (započítány jsou pouze tištěné knihy) a další rychle přibývají. Ano, kladla jsem si na srdce, že nekoupím nic nového, dokud nepřečtu to, co už mám doma, ale tahle skvělá myšlenka se vytratí vždy, když projdu dveřmi nějakého knihkupectví či vlezu na nějaké stránky zabývajícími se prodejem knih, ale to už je problém na jiný článek :).
Abych se vrátila zpět k tématu, rozhodla jsem se pro pět titulů, ze kterých jsem byla rozhodnutá vybrat vítěze. Ale po chvíli bezradného dumání mi konečně došlo, že si prostě nejsem schopná vybrat, proto jsem se obrátila na Marťu, aby mi něco zvolila ona. Ta už mě ale zná a ví, že bych jí nedala pokoj, ani kdyby mi vybrala sebelepší knihu, proto z toho chytře vykličkovala s tím, že je to moje volba.
Takže jsem se zase vrátila ke knihovně a v tu chvíli mě osvítil duch svatý s nápadem, jak to vyřešit. (Teď určitě všichni čekáte, co bravurního jsem vymyslela, ale až si to přečtete, budete si říkat, jak nejsem blbá, že mě to nenapadlo už od začátku).
A tou geniální myšlenkou bylo, sepsat všechny knihy na papír, následně ho rozstříhat a losování může začít.
Zařekla jsem se, že nebudu podvádět a vylosovanou knihu začnu číst... Ale vím jaká jsem ohledně předsevzetí, tak nevím, jak dlouho mi tenhle způsob vydrží. Ale musím se pochlubit, že zatím ho dodržuji.

A co vy, máte podobný problém? Pokud ano, napište mi do komentářů, jak ho řešíte, abych měla inspiraci, jak to udělat, až mě tenhle způsob omrzí :). 

14 komentářů:

  1. 39? :O Tak tolik jich tedy ani zdaleka nemám, ale taky mi v knihovničce pořád leží spoustu knih, které jsem ještě nečetla :D Zatím si ale zvládám vybírat sama, ale třeba jednou na papírky taky dojde ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se docela podivila nad tím číslem, vůbec mi nepřijde, že jich je tolik :D. To máš štěstí, já byla vážně bezradná :D

      Vymazat
  2. Já si vždycky vybírám sama. I když je to třeba náhodou nebo je některá kniha zrovna na vrchu, vždycky se zvládnu rozhodnout - ale je to těžké, ne že ne. A losování vůbec není špatný nápad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky do teď dokázala vybrat sama, ale tentokrát byl nějaký zkrat a začal se mě držet :D. Taky jsem si říkala, že bych to mohla vzít z nějakého směru a vybírat podle toho, ale nakonec vyhrál papírkový způsob :D

      Vymazat
  3. Zaujímavý nápad :-) Ja čítam knihy postupne podľa toho na čo mám práve náladu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D No jo, když těch, na který jsem měla náladu bylo víc :D

      Vymazat
  4. To máš štěstí, že to u tebe funguje. :D Já to takhle zkoušela také, ale kdykolik jsem nějakou vylosovala, tak jsem si řekla, no ale do téhle se mi zas tak moc nechce. :D Takže bohužel, ale řešení na tento problém jsem ještě nenašla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jo, ale pokaždé jsem vylosovala knihy, proti kterým jsem nic nenamítala, jsem zvědavá, jak dlouho mi tenhle způsob vydrží :D.

      Vymazat
  5. Tak to jsi na tom s 39 knihami dobře :-D. Jinak obdivuju Tě, že dokážeš číst knihu podle vylosování. Já na knihu musím mít chuť, jinak ji nepřečtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D No jelikož to jsou všechno knihy, které si chci přečíst, tak na ně mám náladu, jen nevím v kterém pořadí je přelouskat :D

      Vymazat
  6. 39 kníh to je pekná kopečka :D Na mňa čaká asi okolo 10 kníh, ale nie a nie sa k nim dokopať :) A ten problém s knihami poznám - poviem si už žiadnu knihu si nekúpim, veď ich mám dosť a musím predsa prečítať tie, čo ma ešte čakajú a....ale nikdy to nesplním, jednoducho, knihomoľstvo je choroba :) A tiež, keď navštívim kníhkupectvo alebo internetové, tak odolať...to chce skutočné sebazaprenie :D
    Ja knihy čítam podľa toho na čo mám náladu, ale tie papieriky tiež nie sú zlý nápad. Viem, že na niektorých blogoch to majú ako meme TBR a vyfotia, to čo si vyžrebujú....
    Ta ti prajem, aby sa ti vylosovaná knižka dobre čítala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se nad tím číslem trošičku pozastavila, ono to vůbec nevypadá, že jich je tolik nepřečtených :D. No, já se to snažím omezit alespoň tak, že jsem si posledně místo 7 vyhlídnutých knih koupila pouze 4 :D.
      No, já si právě nemohla vybrat, kterou chci začít číst jako první, protože jich bylo víc :D.
      Děkuji :D

      Vymazat
  7. Teď mi spadl kámen ze srdce, že na tom ještě nejsem tak zle, když se v mé knihovničce nachází kolem 20 nepřečtených knih a další samozřejmě přibývají..Jo podobný problém už jsem párkrát měla. Řešila jsem to různě. Šla jsem do knihovny a půjčila jsem si něco úplně jiného nebo jsem si nějakou knihu nechala doporučit nebo rovnou vylosovat :) A opravdu jsem to dodržela a knihu pak přečetla :) Tak ti přeji dobrý výběr, pusť se do toho,na co máš největší chuť. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Ale 20 knih je taky pěkně vysoké číslo :D. Já si právě nechtěla nic půjčovat, dokud nepřečtu to, co mam doma. Já zatím také dodržuji to, co vylosuju :D. Děkuji

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)