úterý 3. března 2015

RC recenze: Kronika kambionů - Osudová přitažlivost

Autor: Jaime Reed
Počet stran: 272
Série: Kronika kambionů
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání v ČR: 2014
Pan Caleb Baker byl ztělesněný protimluv. Dokázal se trefit do terče ze vzdálenosti sto metrů, ale nožů se bál jako čert kříže a osobním soubojům se vyhýbal, jak jen to šlo. Pocházel z bohaté rodiny, ale žil jako potulný vagabund. Měl přátele po celém světe, nejspíš holky v zemích, o kterých jsem nikdy ani neslyšela, ale stejně z něj vyzařovala aura osamělosti. Ten kluk byl fakt těžko čitelný, ale čtení to bylo vážně napínavé. 



Jaime ReedJaime Reed je autorkou paranormální série pro Young Adults s názvem Kronika kambionů. Říká o sobě, že je na psaní závislá. Studovala umění na univerzitě Virginia Commonwalth. Poté, co se nedostala na uměleckou školu a strávila tři roky hledáním sebe sama v New Yorku, se vrátila do rodného města a znovu objevila svou dětskou "lásku" psaní.
Jejím mottem je: Nikdy se nedívat zpět.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/jaime-reed-66319)


Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, kde si chce vydělat na svoje první auto. Spolu s ní tam pracuje o dva roky starší Caleb s fialovýma očima, na něhož se ženy lepí jako vosy na med. Sam si ho snad jako jediná dívka nevšímá, tedy, kromě opovrhujících pohledů nad tím, jak střídá dívky.
Vše se změní ve chvíli, kdy ho Samara přistihne s jednou zrzkou, což samo o sobě není tak špatné, ale když později naleznou tu samou dívku, jak ji odváží sanitka po prodělání infarktu, přijde to Sam jako divná náhoda a rozhodne se v tom začít šťourat.


Znáte ten pocit, který máte těsně po tom, co dočtete knihu, která se vám opravdu líbila? Tak přesně to jsem zažila po zavření téhle knihy. Na tuto sérii jsem slyšela hodně rozporuplných recenzí, ale já si ji opravdu oblíbila a na následujících řádcích se vám pokusím shrnout, proč stojí za přečtení.

Prvním kladem je, že mě kniha upoutala téměř od první stránky. Jakmile jsem ji otevřela, hltala jsem řádek za řádkem, dokud jsem nezjistila, že jsem strávila půl dne čtením. V tu chvíli vyvstala ta otázka, jestli bych neměla jít něco dělat, ale jak už to tak bývá, rozhodla jsem se ještě pro jednu poslední kapitolu, a pak další a další. Když už jsem se konečně od knihy odtrhla, po dobu jiných činností jsem se neskutečně těšila, až se ke knize vrátím.
Druhou pozitivní věcí pro mě bylo, že se příběh nesl ve vtipné rovině. Vážně jsem se po celou dobu čtení velmi dobře bavila. O to větší šok byl, když se tam objevily scény, u kterých mě smích úplně přešel. Dokonce mi bylo občas hlavních hrdinů líto, ale to pozvedlo příběh ještě na vyšší úroveň, takže i s touto stránkou knihy jsem nadmíru spokojená.
A další věc, kterou bych ráda vyzdvihla je čtivost příběhu. I když není zrovna nabitý parádní akcí, já se vůbec nenudila a nadšeně četla dál.
Posledním kladem je fakt, že jsem nepřišla na nic, co bych téhle knize vytkla, a to se nestává moc často. Takže jsem opravdu spokojená.

Caleb je tajemný, přitažlivý mladík, který s sebou vláčí celou kupu problémů, které nejsou zrovna jednoduché na vyřešení. Tím, že se s nimi snaží poprat sám, podle svého nejlepšího uvážení a dělá při tom chyby, působí realističtěji a uvěřitelněji.
Také si bere větší sousta, než je schopen zvládnout, ale na druhou stranu je obětavý a snaží se, aby lidem, na kterých mu záleží, bylo co nejlépe. Caleb je trošku komplikovanější postavou a právě díky tomu se vyšplhal na jedny z nejvyšších příček mých oblíbenců.
Sam je podezřívavá, tvrdohlavá, ale ze všeho nejvíce vtipná. Strká nos tam, kam by neměla a snaží se pomáhat. V příběhu se několikrát projevila jako silná osobnost a rozhodně se stala nezapomenutelnou.

Knihu jako celek hodnotím velmi kladně. Byla vtipná a rychle se četla. Dočkáte se napětí i romantiky. Přiznávám, některé scény byly trochu přeslazené, ale do tohoto příběhu se to opravdu hodilo. Podle mého názoru tahle kniha stojí za přečtení, já ji jedině doporučuji.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

4 komentáře:

  1. Na tuhle knížku jsem taky koukala, ale nakonec jsem si vybrala jinou. Nevím, mě zrovna tenhle příběh moc neláká :D Ale jsem ráda, že tobě se líbil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě byla zvědavá, jaký to bude :D a zklamaná nejsem :D

      Vymazat
  2. Tuhle knížku mám doma, ale ještě jsem se k ní nedostala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až se k ní dostaneš, dej vědět, jak se ti líbila :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)