čtvrtek 5. března 2015

Recenze: Na půl cesty do hrobu

Autor: Jeaniene Frost
Počet stran: 272
Série: Noční lovci
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání ČR: 2012
Hodiny ukazovaly jedenáct a Cat, lovkyně upírů byla na lovu. Až na to, že mým brněním byla push-upka, natočené vlasy a kraťoučké šatečky. Jo, byla to špinavá práce, ale někdo to dělat musí. Jen si pojďte, pojďte si, pijavice! Bar právě otevírá! 


Jeaniene FrostJeaniene Frost se narodila 13. června 1974 a momentálně žije na Floridě. Patří mezi nejlépe se prodávající autory podle New York Times a USA Today díky své sérii Noční lovci a novelám, které na tuto sérii navazují. Práva na její knížky zakoupilo 14 zemí.
Frost žije na Floridě se svým manželem Matthewem. Kromě psaní má ráda čtení, poezii, dívání se na filmy s manželem, prozkoumávání starých hřbitovů, speleologii a ježdění autem. (zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/jeaniene-frost-28977)


Na půl cesty do hrobu je příběh o dvaadvacetileté poloviční upírce Catherine Crawfieldové, jejíž zálibou je lovení upírů s cílem pomstít se. Její matku totiž znásilnil upír a po pěti měsících se narodila její maličkost.
Cat zabíjí jednoho upíra za druhým, dokud nenarazí na upíra, který ji porazí. Není divu, když oním upírem je profesionální lovec odměn s přezdívkou Bones. Díky společnému cíli, zabíjení upírů, Bones navrhne naší hrdince dohodu, že ji vytrénuje a pomůže najít jejího otce, aby se mohla pomstít. Na oplátku mu ona pomůže zlikvidovat několik upírů.
Přijme Cat Bonesovu nabídku nebo si bude tvrdohlavě stát za tím, že upíři jsou stvoření, která si nezaslouží nic jiného než smrt?

Abych pravdu řekla, po dočtení této knihy jsem měla chuť třískat hlavou do zdi, protože jsem nemohla pochopit, jak jsem mohla být tak hloupá a odkládat tuhle knihu tak dlouho?
Nejen že byla vtipná (téměř u každé stránky vyprsknete smíchy), ale strašně dobře se četla. Já ji přečetla a měla nutkání pustit se do ní znovu.




Dle mého názoru je největším kladem na knize její vtipnost. Dialogy mezi hlavními postavami jsou přeplněné různými hláškami a jsou takřka nezapomenutelné. Nedoporučuji číst na veřejnosti, oni potom na vás totiž ostatní civějí jako na blázna, když se každou chvíli nekontrolovatelně rozchechtáte.
Autorka také nešetří na akčnosti díla a různých bojů se v příběhu vyskytuje hodně. Takže milovníci trhání různých údů si přijdou taky na své. Ale zase nečekejte nějaký ultra popis jakéhosi mučení, to tu opravdu nenajdete. Věcný popis, to ano, ale detaily? Zapomeňte. Ono vlastně tohle sedí na celou knihu, vše je popsáno jednoduše, jestli čekáte několikastránkové čtení o detailech, tak se opravdu nedočkáte.
Ani postavy nejsou nějak extra propracované, ale tentokrát mi to vůbec nevadilo. Abych pravdu řekla, vůbec jsem si toho při čtení nevšimla, to až teď, když se nad knihou zpětně zamýšlím.
A poslední věc, na co bych nejspíš měla upozornit je, aby se čtení vyhnuli mladší čtenáři. Ze začátku mě zarazily některé vulgární výrazy a dále se pak vyskytují scény nevhodné pro "dětské" oči.

Jak už jsem řekla, postavy nebyly nijak extra propracované. Sice za sebou měly určité trauma, ale v příběhu brzy zjistíte, že se chovají stále stejně. Jak jsem už psala výše, mně to tentokrát nevadilo, ale někomu se to líbit nemusí.
Cat se mi jako postava docela líbila, sice některé věci nedomýšlela a občas byla i trochu otravná, ale to jak se snažila vypadat jako drsňačka bylo celkem fajn. Také v průběhu příběhu projde určitou proměnou a čím blíž je konec knihy, tím se Cathy stává snesitelnější.
Bones je kapitola sama o sobě. Chrlí jednu hlášku za druhou a věci si řeší po svém. Když se prezentuje jako drsný, silný upír je naprosto vynikající. Ale pak přepne do přeslazeného módu a moje obliba trochu pomine. Neberte to špatně, Bones je naprosto skvělý, jen se mi k němu moc nehodí až tak přeslazené řečičky...

Ale celkově knihu hodnotím velmi kladně. I přes své zápory se mi hodně líbila a určitě se k ní ještě někdy vrátím (sice nejspíš až po tom, co přečtu celou sérii). Kdo se chce pobavit a není příliš upjatý, tak je kniha přesně pro něj. Ale stále se spíš přikláním k názoru, že se příběh bude více líbit holkám.
Každopádně, autorka píše poutavě a já si myslím, že za zkoušku to stojí.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. Ta obálka je děsná, ale kniha vypadá dost dobře :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, mně děsná nepřijde, možná je to tím, že už mam tu knihu přečtenou :D Mně se líbila hodně :D Vůbec není zač :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)