pondělí 2. března 2015

RC recenze: Akrádie: Procitnutí

ProcitnutíAutor: Kai Meyer
Počet stran: 344
Série: Arkádie
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání v ČR: 2015
Spěšně se rozhlédla. Železné dveře na druhé straně místnosti mohly být vstupem pro ošetřovatele, když přicházel krmit zvířata nebo uklízet. Rozběhla se k nim a uklouzla po výkalech. To by byla pěkná smrt, pomyslela si ironicky. Sedět zadkem v tygřím lejně a nechat si okusovat hlavu.





Kai Meyer
Kai Meyer, narozený v roce 1969, napsal řadu knih, které se odehrávají v Itálii - i když si to sám naplno uvědomil až při práci na díle Arkádie - Procitnutí. Dva z jeho nejúspěšnějších románů, Vodní královna a Alchymistka, přivádějí čtenáře do Benátek. Vatikánské spiknutí se zase odehrává v Římě.
K Sicílii má vřelý vztah - vždy se tam prý skvěle najedl. Snad proto tam zasadil děj prvního dílu svého nového fantastického eposu o arkádské dynastii. (zdroj: www.kaimeyer.com)


Arkádie - Procitnutí vypráví příběh o mafiánských klanech, kdy Alcanarové a Carnevarové jsou dvě znepřátelené rodiny, jediný důvod, proč se ještě nepozabíjeli je, že by tím porušili konkordát. Ale když se na Sicílii vrací Rosa Alcantarová všechno se změní.
Už v letadle se seznámí s Alessandrem Carnevarem, který se má stát příští hlavou rodiny. Ti dva by se vůbec neměli stýkat, ale co osud nechtěl, jsou k sobě přitahováni jako magnety. Rosa se rozhodne pomoci Alessandrovi vypátrat důkazy o tom, kdo zabil jeho matku a sama se učí, jak to chodí v mafii.
Jenže najednou objeví velkou proměnou v podobě arkádských dynastií, o kterých neměla ani tušení. Všechno nabere jiný směr a začíná boj o přežití.


Upřímně, začátek nebyl nic moc. Nemohla jsem se vůbec začíst, tak mi připadalo, že čtu celou věčnost, ale kolem poloviny knihy jsem nestačila koukat. Vše se náhle otočilo a příběh se změnil v jednu velkou akci.

Tentokrát začnu tím, co se mi nelíbilo a tím byl opravdu zdlouhavý začátek. Nic se nedělo a já se opravdu nudila. Do čtení jsem se musela nutit pod příslibem, že třeba na další stránce se už začne něco dít. Sice to chvilku trvalo, ale nakonec bylo mé přání vyslyšeno, jen by mi vůbec nevadilo, kdyby se tak stalo o něco dříve.
Druhou věc, která mi trošku znepříjemňovala čtení byly rozsáhlé popisy. Dle mého názoru by knize vůbec neuškodilo, kdyby část popisů bylo vyměněno za nějakou akci. Alespoň ze začátku příběhu. Chápu, že autor nás chtěl uvést do obrazu, ale nemuselo to trvat půl knihy.
To by bylo všechno, co bych knize vytkla. Teď se přesunu k tomu příjemnějšímu, a to jest, co se mi na knize líbilo.
Hodně mě potěšilo, že je příběh vystavěn na mytologii a arkádská dynastie byla opravdu zajímavá, škoda jen, že toho zatím víme tak málo. Ale i ta trocha dokáže upoutat nemalou pozornost.
Další, co stojí za vyzdvihnutí, jsou vtipné scény s Rose, které většinou spočívaly v tom, že odmlouvala ostatním. Když už jsme u těch postav, ani Alessandro nebyl k zahození. Líbilo se mi jeho chování vůči Rose, vážně pěkně sepsané.
Ale co musím vychválit až do nebes bylo vykreslení mafiánského světa. To se autorovi opravdu povedlo. Jestli vás zatím nezaujalo nic jiného, už jen kvůli té mafii se to vyplatí přečíst.

Alessandro byl opravdu milý, snažil se, jak nejvíc to šlo, jenže měl několik cílů, kterých chtěl dosáhnout. A jak to dopadá, když svoji pozornost rozdělíte mezi víc věcí? Rozhodně ne, podle vašich představ a přesně to se děje i v knize. Alessandro si prochází hroznými chvílemi, pak ještě horšími a snaží se s nimi vyrovnat po svém. Myslím, že se se vším popral obstojně, ale je na vás, jaký názor budete mít vy.
Rosa se mi jako postava líbila. Prošla si peklem, ale vyšla z toho silnější a odvážnější. Rozhodně to byla jedna z dobře napsaných postav, která si zaslouží obdiv. Také řeší věci po svém a snaží se pomáhat všem svým blízkým, i když si to sama nedokáže vysvětlit.
Tihle dva se rozhodně zařadili mezi mé oblíbené postavy.

Celkově knihu hodnotím kladně. Je škoda toho pomalého začátku, který by mohl některé odradit od přečtení, ale druhou půlkou je vše vynahrazeno a začtete se opravdu rychle. Jakmile se dozvíte o arkádské dynastii, budete knihu odkládat s těžkým srdcem, protože budete chtít vědět, jak to bude dál a jak to všechno skončí.
Sice jsem se ze začátku bála těch fantasy prvků v mafiánském světě, ale nakonec jsem byla mile překvapena, protože Kai to tam zakomponoval opravdu bravurně. Tudíž pokud máte rádi akci, romantiku a pár nečekaných věcí, rozhodně doporučuji knihu právě vám.
A malá rada na konec, kdo se rozhodnete pustit do čtení, nenechte se odradit začátkem.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze! Já Arkádii pokořila během dvou dnů, hrozně se mi líbila :) Začátek byl oproti druhé polovině opravdu pomalejší, ale já se začetla hned. Každopádně nejsi sama, kdo říká, že se na začátku nudil, takže se asi můžu považovat za šťastlivce, že mi to šlo hned :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D to ano :D Ono se to sice dalo i s tou nudou, ale na druhou půlku knihy si nemůžu stěžovat :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, i když mně pomalý začátek moc nevadil a popisné části už vůbec ne (někdy se mi zdály lepší než ty akční). Jinak se mi zdá, že ta ukázka na začátku, kterou jsi z knihy vybrala trochu (ehm, hodně) spoileruje děj, tak bys možná mohla vybrat nějakou jinou...? Nechci, aby to znělo špatně, ale mně na začátku knihy držel při čtení jen fakt, že jsem se chtěla dozvědět, co Rosa provedla, že nakonec přijela na Sicílii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, mně se blbě četlo, když jsem se u toho začátku nudila :D. Jasně, ukázku jsem změnila :D.

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Na Arkádii se teprve chystám a jsem na tuhle novou verzi Romea a Julie opravdu zvědavá :) Navíc má krasnou obálku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Mně se docela líbila :D jenom ten začátek mě trošku zklamal. Na to jsem se těšila taky, zajímalo mě, jak to budou mít vymyšlený :D. Souhlas

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)