pátek 13. března 2015

R.I.P. Terry Pratchett

Dnes tu máme špatnou zprávu pro všechny milovníky fantasy a obzvlášť fanoušky Úžasné Zeměplochy. Včera 12. 3. 2015 zemřel, ve věku 66 let, skvělý autor Terry Pratchett.










Ještě nedávno o tomto autorovi Marťa psala speciální článek do rubriky Autoři, kteří umí. Pokud máte zájem oprášit si nějaké informace, přikládám odkaz zde.

Podle informací, které poskytl server BBC, zemřel Terry obklopen rodinou. A i když s Alzheimerovou nemocí bojoval dlouho, nakonec svůj boj prohrál.
Sám přemýšlel o tom, zda ukončí svůj život asistovanou sebevraždou dříve, než podlehne své nemoci.

Smutnou zprávu reflektoval i autorův oficiální účet na Twitteru. "Takže konečně přišel den, kdy musíme odejít spolu, pane Terry," objevil se na něm text psaný kapitálkami, kterými v knihách autor označoval slova postavy Smrtě. Podobnou větu pronesl v knize Zimoděj. "Terry vzal Smrtě za ruku a společně prošli dveřmi na černou poušť v nekonečné noci." Následoval další tweet. A do třetice už jen výmluvně stručné "The End".  (zdroj http://kultura.idnes.cz/zemrel-terry-pratchett-0v7-/literatura.aspx?c=A150312_162225_literatura_ts)




Já osobně jsem od něho zatím žádnou knihu nečetla, za což se stydím, ale už několikrát jsem se na to chystala. Poslouchala jsem Marťu, jak o něm vypráví a vychvaluje jeho díla, což mě jen utvrzovalo v tom, že si jeho díla musím přečíst.
A rozhodla jsem se, že nastal nejvyšší čas tak učinit. K uctění jeho památky spouštím projekt s názvem Terry. Úkolem je v daném termínu přečíst minimálně jednu jeho knihu, ale čím víc, tím líp.
Pokud se rozhodnete zapojit také, poprosím vás, abyste se na svých blozích alespoň zmínili o tomto projektu, protože čím víc lidí se zapojí, tím větší úctu tomuto autorovi projevíme.

Projekt bude probíhat od 13. 3. - 13. 4.

Účastní se také: Aires´s world of books


2 komentáře:

  1. Krásný článek a skvělý nápad na projekt, ráda se zapojím. Je to moc smutná zpráva, já jsem to taky nečekala :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já to právě taky vůbec nečekala, o tý nemoci jsem sice věděla, ale stejně to byl šok :(

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)