čtvrtek 12. března 2015

Recenze: Jednou nohou v hrobě

Jednou nohou v hroběAutor: Jeaniene Frost
Počet stran: 240
Série: Noční lovci
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání ČR: 2012
Grendel vymrštil pěst. Bylo to téměř jako v komiksu, viděla jsem jen šmouhu a pak bum. Odletěla jsem na křesla za sebou. Přistála jsem na dvou vyšňořených upírkách, které mě nápomocně strčily zpátky do arény a ani se nezeptaly, jak se mám. 


Jeaniene FrostJeaniene Frost se narodila 13. června 1974 a momentálně žije na Floridě. Patří mezi nejlépe se prodávající autory podle New York Times a USA Today díky své sérii Noční lovci a novelám, které na tuto sérii navazují. Práva na její knížky zakoupilo 14 zemí.
Frost žije na Floridě se svým manželem Matthewem. Kromě psaní má ráda čtení, poezii, dívání se na filmy s manželem, prozkoumávání starých hřbitovů, speleologii a ježdění autem. (zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/jeaniene-frost-28977)


Druhý díl série Nočních lovců začíná čtyři roky po konci jedničky. Cat pracuje pro vládu a spolu se svým týmem zbavuje svět nemrtvých. Všechno jde skvěle až do doby, kdy má zabít upíra, který stvořil Bonese, ze sentimentu ho nechá utéct, ale to by nebyl správný příběh, kdyby se jí její rozhodnutí nevymstilo. A když se do toho všeho zamíchá ještě Catin otec a Bones samotný, příběh se rázem mění na jednu velkou vtipnou akci od které se neodtrhnete, dokud ji nepřečtete.

Pokud jste četli první díl a líbil se vám, tak existuje velmi velká pravděpodobnost, že si zamilujete i tento příběh.
Opět je na místě vyzdvihnout vtipnost a čtivost celé knihy. Pokud vám nestačí tyto dva aspekty, tak se dočkáte i nějaké té romantiky a napětí. Dokonce se zde nachází i pár smutných scén.
Jak už jsem psala výše, dialogy mezi postavami jsou opět nacpané skvělými hláškami, u kterých se budete bavit ještě několik dní po dočtení příběhu. Obzvlášť jsem se bavila u jedné kapitoly, kdy si Bones vzal do parády Catiinu matku, to byl opravdu kvalitní materiál na záchvat smíchu.
Na druhou stranu, kdo se těšíte na obsáhlé popisy, tak stejně jako u jedničky, se tady moc nedočkáte. Autorka vsází spíš na dějovou linku, než na svět, který vytvořila.

Co se postav týče, mohly být trošičku propracovanější, ale jejich jednoduchost mi tentokrát nevadila.
Bones je kapitola sama o sobě a já jsem přesvědčená, že kdyby kniha stavěla jenom na něm, nebylo by to o nic horší čtivo, protože tenhle upír je prostě postava, kterou si nejde nezamilovat. Takže pokud stále váháte se čtením, on je rozhodně důvod, proč se do knihy pustit.
Ale bohužel, hlavní hrdinka mi byla mnohem sympatičtější v předchozím díle. Abych pravdu řekla, tady mi docela dost lezla na nervy, hlavně ke konci knihy, kdy svým jednáním málem všechno zkazila. Čekala jsem, že se z prvního dílu poučí, ale nestalo se tak, což pro mě bylo zklamáním.

Ale i přes své nedostatky je tato kniha výborným čtením, které budu doporučovat, protože podle mého názoru dokáže pobavit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)