středa 25. března 2015

Recenze: Stín

Autor: Richelle Mead
Počet stran: 250
Série: Sukuba
Díl v sérii: pátý
Nakladatelství: Domino

Rok vydání ČR: 2013
"O co jde? Proč mi nechceš jít za družičku? Víš přece, že bych tě nikdy nenavlékla do nějakých hrozných šatů." 
Proč? Uvažovala jsem, jak odpovědět. Protože miluji tvého nastávajícího.



Richelle Mead je autor na seznamu NY Times a USA Today bestsellerů, píše fantasy knihy pro dospělé a mládež. Původně pochází z Michiganu, nyní žije v Seattlu ve státě Washington, kde na plný úvazek pracuje na svých sériích. Než se stala spisovatelem, vyzkoušela si několik různých kariér. Získala diplom z několika fakult - svobodné umění, náboženství a učitelství pro střední a vysoké školy. Nakonec se rozhodla, že svoji cestu vidí ve psaní, ale je přesvědčená, že ji její vzdělání na psaní připravilo.
V současnosti pracuje na třetím dílu Věku X.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/zivotopis/richelle-mead-6773)


Opět se setkáváme s Georginou Kincaidovou, tentokrát již popáté, a to by nebyla ona, kdyby se nezapletla do něčeho nebezpečného.
Georgina je nucena sledovat přípravy na svatbu svého bývalého přítele, a co víc, souhlasila s tím, že půjde za družičku. V důsledku toho padá do depresí.
Ale co se stane, když uslyší hlasy, které jí slibují bezpečí a úlevu od všech starostí? Jenže nic není, jak se zdá a naše sukuba se řítí rovnou do další záhady, která ji může stát život.



Abych pravdu řekla, začátkem knihy jsem nebyla moc unesena. Potom jsem si v půlce knihy dala na chvíli pauzu, a když jsem se k příběhu po týdnu vrátila, můj názor se docela zlepšil.

Autorku Richelle Mead mám opravdu ráda a v podstatě od ní můžu číst cokoliv. Proto mě tolik překvapilo, když mi tentokrát Georgina lezla krkem. Ze začátku jsem se vůbec nemohla začíst a musela jsem se nutit do každé další kapitoly.
Dokonce i ta část, kdy Georgina "vzpomíná" mě moc nebavila, jediné, co jsem uvítala byly ty části, které se týkaly jejích přátel. Vlastně celá tato stránka příběhu na mě působila jenom jako výplň, aby kniha měla požadovaný počet stránek.
Naštěstí se na konci událo několik zvratů, které mé mínění o knize vylepšily.
Za vyzdvihnutí také stojí autorčin styl psaní, který je poutavý a čtenářsky příjemný. Takže, i když tenhle díl nesplnil moje očekávání, rozhodně budu i nadále autorčiným věrným fanouškem a jsem hodně zvědavá, co si pro nás vymyslela do posledního dílu této série.

Georgina se mi v tomto díle zdála obzvlášť otravná. To její věčné vzdychání po Sethovi se vážně nedalo vydržet. I když jsem ji místy opravdu litovala, můj názor na ní se po tomto díle nepatrně zhoršil.
Ale na druhou stranu jsem si uvědomila, jak dobře je tato postava napsaná, protože když porovnám Georginu v prvním díle a tu "současnou", vidím, jak moc se změnila.

Celkově byl tento díl jaksi bez akce, ale mám takové tušení, že nám to autorka v dalším, posledním díle, vynahradí a je určitě na co se těšit. Pokud jste ještě od Richelle nic nečetli (čemuž se těžko věří), rozhodně se nenechte odradit a tuto chybu napravte. I když byl tento díl trošku slabší, nevyplatí se ho zavrhnout.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

6 komentářů:

  1. První čtyři díly Sukuby se mi hodně líbily, ale tenhle pátý jsem nedočetla. Přesně, jak píšeš, bylo to oproti minulým dílům nudné, bez akce a Georgina byla trochu otravná. Ani nevím, jestli se k tomu dílu někdy vrátím, abych si mohla přečíst i poslední, ale zatím se mi do toho moc nechce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, první čtyři se mi taky líbily, ale tenhle byl zklamání. Ten konec už šel a myslím, že kvůli poslednímu dílu se to vyplatí přečíst :D. I když myslím, že mi Richelle udělá to samé jako ve VA, vybere jí toho chlapa, kterýmu nefandím :D.

      Vymazat
    2. Tak to já byla ve VA spokojená :D Adriana jsem zbožňovala, ale k Rose prostě patřil Dimka :) Právě proto jsem spokojená, že napsala potom i Pouta a dala Adrianovi Sydney.
      Jinak tady je celkem jasné, že to vyhraje Seth, i když bych to taky mnohem víc přála Romanovi :D

      Vymazat
    3. U mně se to střídalo :D Původně jsem chtěla, aby Rose byla s Dimkem, ale pak jsem si strašně oblíbila Adriana :D Jé, doufám, že to není nějak moc velký spoiler, protože se na Pouta teprve chystám, hned jak přečtu Sukubu :D
      Taky mám ten pocit, ale stejně pořád tajně doufám, že vyhraje Roman, no nebylo by to skvělé překvapení? :D

      Vymazat
  2. S hodnotením súhlasím, tento diel mi prišiel slabý a mrzelo ma, že Georgina bola väčšinu deja lapená v snoch. A tiež súhlasím, že začiatok knihy nebol nejako extra super, ale koniec sa mi páčil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvědavá na poslední díl, co si na nás Richelle vymyslí :D Snad bude lepší, než tenhle :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)