sobota 21. března 2015

RC recenze: Kořist


Autor: Andrew Fukuda
Počet stran: 343
Série: Hon
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2014
Druhý lovec zařve. Ne strachem. Ani zármutkem nad svým druhem. Je to výkřik čiré radosti. Zbude na něj víc. Žene se k Sisy se šíleným výrazem a pěnou u pusy. 


Andrew FukudaAndrew Fukuda byl vychováván v Hong Kongu. Poté, co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu, který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon byla vydána v květnu 2012.
Před tím, než se Fukuda stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu. (zdroj: http://www.databazeknih.cz/zivotopis/andrew-fukuda-66758)

Kniha Kořist navazuje přesně tam, kde skončil první díl, a to ve chvíli, kdy Gen, se svými glupaními přáteli, uprchl zpod kopule. Celá skupina je přesvědčená, že jim v útěku nepřímo pomohl Vědec, a teď se mají pomocí ukrytých nápověd přepravit do země plné medu a slunce.
Jenže nic není tak jednoduché, jak se zprvu zdá. Glupaní partička hladoví a stále se jim nedaří setřást lovce, kteří touží po jejich mase. A tak se mění strastiplná cesta v boj o život.


Na začátku knihy jsem se moc nemohla začíst a docela mě zklamalo, že se děj už tak úplně netočí kolem samotného lovu, ale po několika kapitolách se příběh rozjel a já si ho začala užívat.

Co mě potěšilo už na první pohled, byly o hodně kratší kapitoly, než byly ty v prvním díle. Tudíž se tentokrát opět dostavil ten efekt "ještě jednu kapitolu".
A ani popisy navozující atmosféru příběhu nejsou o nic méně kvalitní, než ty v předchozím díle. Musím uznat, že u této série si je nemůžu vynachválit.
Dalším velkým kladem hodnotím fakt, že jsme se konečně dozvěděli něco o tom, jak vlastně upíři vznikli a co vedlo k jejich rozšíření. Díky těmto detailům se příběh zdá o něco realističtější.
Když už jsem u těch upírů, líbil se mi kontrast, který autor dokázal vytvořit. Na jednu stranu jsou lovci ovládáni základními pudy a v druhé chvíli nám je Andrew ukazuje jako chytré bytosti, které dokážou překvapit svojí kreativitou.
Kniha je také velmi nepředvídatelná a to zejména díky velkému množství záhad, které se v ději nachází. To jde ruku v ruce s prohnaností Vědce, jehož chování mi občas přišlo nelogické a já nechápala, proč dělá, to co dělá, tak složitě.
Ano, bohužel i v tomto díle se vyskytují různé "díry" v příběhu, které knihu posouvají na nižší úroveň.

Hlavní hrdina Gen se v této knize nechává spíše ovládat emocemi, už se tolik nekontroluje, jako v prvním díle. Ale jinak zůstává bez výraznějších změn. Na druhou stranu mi ten odměřený Gen z prvního dílu docela chyběl, ale i nadále patří mezi moje oblíbenější postavy, protože je stále obětavý a snaží se zachránit všechny okolo a většinu času se rozhoduje chytře.
Naopak Sisy jsem si moc neoblíbila. Zdálo se mi, že se chová zbrkle a moc nepřemýšlí nad důsledky, které její jednání může vyvolat. Ale na její obranu, stejně jako Gen, se snažila přežít a dovést skupinu do země zaslíbené.
Přesto se ale do seznamu mých oblíbených postav neprobojovala.

Po dočtení knihy mám rozporuplné pocity. Konec knihy se mi líbil, na každé stránce se něco dělo a příběh mě zaujal natolik, že jsem ztratila pojem o čase, ale přesto se nemůžu zbavit pocitu, že první díl byl lepší.
Nechápejte mě špatně, tenhle díl taky nebyl zlý, ale už to prostě nebylo ono.
Každopádně, pokud se vám líbil Hon, přečtěte si i Kořist, minimálně ten konec stojí za to a vám na mysl vyvstane tolik nových otázek, které snad budou zodpovězeny v dalším díle.

Pár informací na konec: 
Další díl série s názvem Past vychází 7. 4. 2015
Oficiální web: http://www.andrewfukuda.cz/

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit. 

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

4 komentáře:

  1. Super recenze :) Už se na tuhle sérii taky chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Já jsem také pořád ještě ve stadiu- na knihu se chystám..Zatím dočítám své knižní resty, ale snad se k ní brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Já se někdy až děsím u kolika knih jsem v tomto stádiu :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)