pondělí 11. ledna 2016

Pondělní knižní tip (2)

Pondělí je tu, takže je nejvyšší čas na další knižní tip. Tentokrát jsem vybrala z žánru detektivek. Byla to první detektivka, kterou jsem přečetla a dodnes si ji nemůžu vynachválit.


Mým druhým knižním tipem je skvělá detektivka od skvělé autorky.

Deset malých černoušků - Agatha Christie

Anotace: 
Agatha Christie, „první dáma detektivky“, nade vše milovala nejen spletité šarády, ale i nejrůznější dětské hříčky, básničky či lidové písničky. Kdo by neznal třeba Pět malých prasátek anebo právě Deset malých černoušků? V neúprosném rytmu známého popěvku tu černoušků ubývá stejně jako hostů v luxusním sídle na ostrově, bouří odříznutém od světa. Jakási ďábelská síla žene podle předem připraveného plánu jednoho po druhém do záhuby, až nezbude žádný. Kam však zmizel vrah?

Napínavá detektivka, která se dočkala několika filmových zpracování a hrála se na desítkách světových jevišť, patří bezesporu k tomu nejznámějšímu, co velká anglická autorka napsala.


Co můžete čekat: 

Klady:

velmi čtivé - Když se kniha rozjede, jen těžko vás od ní něco odtrhne.
vrah - Vrah to měl velmi dobře vymyšlené. Několikrát mě zmátl a to většinou na rozuzlení přijdu dříve, než kniha skončí. Tady se mi to nepodařilo.
konec - Souvisí s tím, kdo je vrah. Že to bude takhle vymyšlené, to jsem nečekala.
atmosféra - Autorka do knihy dokázala přenést atmosféru, která vás bude obklopovat po celou dobu čtení.
postavy - všechny postavy jsou skvěle propracované, každá je jiná. A je velmi zajímavé sledovat, jak kdo snáší vědomí, že může být další...


Zápory:

pomalý začátek - Začátek je opravdu hodně pomalý. V podstatě je to jenom představování postav a jelikož jich je hodně, tak to trvá dlouho.

Poznámka: Nově je teď i třídílný seriál - And Then There Were None.

Četli jste? 

4 komentáře:

  1. Od A. Christie jsem nic nečetla, jelikož nečtu detektivky. Ale kdo ví, třeba jednou... :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě na detektivky taky zrovna moc netvářila, ale chtěla jsem to vyzkoušet a tohle je naprosto geniální kniha :). Pokud si najdeš chvilku, rozhodně bys ji měla vyzkoušet :)

      Vymazat
  2. Čítala som niekoľko Christieoviek, najmä na základnej škole a boli to dobré knihy, ktoré sa čítali jedna radosť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla jenom tuhle, ale nemůžu si ji vynachválit :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)