pátek 22. ledna 2016

Recenze: Druhý hrob nalevo

Druhý hrob nalevoAutor: Darynda Jones
Počet stran: 320
Série: Charley Davidson
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Beta

Rok vydání ČR: 2013
"Co to děláš?" zeptal se hlasem zastřeným únavou a sedativy. 
"Jím tvou zmrzlinu," řekla jsem s plnou pusou vanilkové rozkoše. 
"A proč mi jíš zmrzlinu?" 
Ten člověk byl vážně machr na pitomé otázky. "Protože tu svou už jsem snědla." 
Rozesmál se, ale vzápětí se celý zkroutil bolestí. Pěkně dlouho ho operovali, než ho celého zalátali, ale pak ho převezli na obyčejný pokoj, protože jeho rány už nebyly životu nebezpečné. "To jsi za mnou přišla, aby ses mi dostala do kalhot?" zeptal se. 
"Žádné na sobě nemáš," připomněla jsem mu. "Oblékli ti holčičí šatičky s integrovaným větráním na prdelce." 


Smrtka úřaduje podruhé. A znovu je na co se těšit. Charley se neohroženě vrhá do každé nebezpečné situace, spousta lidí jí usiluje o život a ona stále pátrá po tajemném Reyesovi... takže se nic moc od předchozího dílu nezměnilo. 

Charley Davidsonová je zpět na scéně a tentokrát si ukousne velké sousto, které se stane jejím případem. Cookiina přítelkyně je nezvěstná a Charley se ji pokouší najít. K tomu se všude kolem ní začnou kupit těla a na naši smrtku se přilepí duch, který se zjevuje převážně tehdy, když je Charley ve sprše. A aby toho ještě nebylo málo, záhadný Reyes je připravený zemřít, čemuž hlavní hrdinka nehodlá jen nečinně přihlížet a pokusí se ho zachránit. Otázkou ale zůstává, zda zvládne splnit vše, co si naložila... 
Ti z vás, kteří četli předchozí díl, už vědí, co všechno můžou od sebevědomé, sarkastické smrtky čekat. Ale pro ostatní, kteří ještě neměli tu čest se s Charley potkat, udělám krátkou rekapitulaci. Druhý hrob nalevo je plný nejenom vtipu, sarkastických poznámek, ale i akce a detektivní linky. Zkrátka má vše, co si můžete od příběhu přát.
zdroj
Ale teď už k recenzi. Začátek knihy se mi zdál pomalejší, než v předchozím dílu a celkově jsem měla problém se začíst. Proto jsem se začínala děsit, že se mi Druhý hrob nebude líbit.
Naštěstí se ukázalo, že mé nechutenství bylo nejspíš způsobeno jednou zkouškou, na kterou jsem se zrovna chystala, protože hned druhý den po zkoušce, když jsem pokračovala ve čtení, jsem už tenhle problém neměla.
Děj začal pěkně plynout a já se dostala do fáze, kdy jsem se nemohla od čtení odtrhnout.
Více méně je tento díl dost podobný tomu předchozímu, i když bych řekla, že tento je trošku vážnější, protože se konečně dozvídáme víc o samotné smrtce. Zjišťujeme, co všechno Charley dokáže... a i přesto se můžeme bavit na každé stránce.
Tentokrát je i o něco výraznější milostný trojúhelník, který se začíná rýsovat, ale nijak zvlášť nezasahuje do děje, takže i když už jste přetrojúhelníkovaní, tenhle vám nijak vadit nebude, a to zejména proto, že má hlavní hrdinka jasno v tom, komu patří její srdce.
zdroj
Když už jsem u toho trojúhelníku, tak musím podotknout, že na můj vkus tam bylo příliš málo Reyese a podle toho, jak kniha skončila, bude další díl opravdu zajímavý. Ale to jsem trošku odbočila od tématu.
Jak už jsem psala výše, hlavním lákadlem téhle knihy je vtip. Nějakou hlášku najdete téměř na každé stránce, takže pokud se chcete pobavit, je tohle ideální série. Pokud vám vtip nestačí a chcete víc, třeba nějakou tu dojemnou scénu, či lehké napětí, tak jste opět na správné adrese, jak už jsem řekla, tahle kniha má vše, co si můžete přát.
A pokud jsem vás stále k přečtení téhle série nepřesvědčila, tak to třeba svedu tímto - Na knize jsem nenašla žádnou chybu, kterou bych jí mohla vytknout (a to někteří tvrdí, že jsem náročný čtenář - nejsem - a chybu najdu téměř všude).

Druhý hrob nalevo je velmi čtivá kniha, která vás strhne téměř okamžitě. Postavy vám přirostou k srdci a vy se nebudete moct dočkat, až se spolu s nimi pustíte do dalšího příběhu. Alespoň já se na další díl těším strašně moc. 

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 4/5

10 komentářů:

  1. ....někteří tvrdí, že jsem náročný čtenář - nejsem - a chybu najdu téměř všude... :-D :-D Tahle věta mě sakra pobavila! :D Prý nejsem náročný čtenář a vzápětí dodáš, že chybu najdeš téměř všude :D.

    Asi se do téhle série budu muset taky pustit, vypadá skvěle :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo myšlené tak, že vy si myslíte, že jsem náročný čtenář, co najde chybu všude (a já si pořád stojím za tím, že nejsem :D)
      Rozhodně ji vyzkoušej, fakt stojí za přečtení :D

      Vymazat
  2. Zase jsi mi připomněla, že se musím této sérii podívat na zoubek dál. Stále ale doufám, že u nás vydají další díly, než si je koupím v angličtině, na kterou jsem moc líná, ale vzhledem k tomu, jak je ta série boží, mi nic jiného bezbývá :D
    Jinak super recenze, jsem fakt ráda, že se ti knihy taky tolik líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že se zatím vydání v češtině nechystá... ale možná jednou... :D Jo, tak ohledně angličtiny jsme na tom úplně stejně :D
      Děkuji, jen kdyby mi tu radost z knih nekazilo zkouškové :D

      Vymazat
  3. Hezká recenze. :) Na tuhle sérii už se chystám opravdu dlouho a každá tvoje recenze mě přesvědčuje, abych ji dala přednost před ostatními knihami na mém seznamu. :) Děkuji za skvělý tip. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Tak neváhej a pusť se do ní, opravdu stojí za přečtení :D Není zač :D

      Vymazat
  4. Tuto knižní sérii mám na wishlistu, tak snad se k ní brzy dostanu. Moc pěkná recenze! :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Pri tejto sérii ma zaujala už jednotka a ako sa zdá, dvojka jej neostáva nič dlžná, čo je len a len dobre :D

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)