středa 27. ledna 2016

Recenze: Vampýrská akademie

Autor: Richelle Mead
Počet stran: 279
Série: Vampýrská akademie
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Domino

Rok vydání ČR: 2009
Opřela jsem se o lavičku. "No, to je možná ten problém. O tom, kdo je 'důležitý', se rozhodujeme na základě rodiny, z jaký pochází, a potom to dopadá takhle. Proto počet Morojů stále klesá a z jiných jako je Taťána, se stávají královny. Možná by to chtělo nový královský systém." 
"No tak, Rose. Tak to prostě chodí, takhle to chodí už po staletí. Musíme se s tím smířit." Jen jsem zírala. "Dobře a co takhle?" pokračovala dál. "Trápí tě, že budu jako oni - profesorka Karpová a svatý Vladimír - správně? Říkalas, že bych neměla používat svoje schopnosti, že kdybych to dělala, jen by to všechno zhoršilo. Co když toho nechám? Nátlaku, uzdravování, všeho." 


Vampýři, dhampýři a Strigojové. To je zaručený recept na skvělou knihu. A Richelle Mead se ji podařilo ukuchtit dokonale. Tak neváhejte a okuste její světoznámé dílo a vychutnejte si originální svět prostřednictvím drsňačky Rose. 

Morojská princezna Lissa a dhampýrka Rose se vracejí zpět na akademii, ze které uprchly. Ale akademie není pro princeznu bezpečná. Kolem Lissy se začínají objevovat zvířecí mrtvoly a ta se tak noří do čím dál větších depresí. Rose se jí snaží chránit, jak to jen jde, ale na některé věci ani jejich pouto nestačí...

zdroj

Věřím, že Vampýrskou akademii nemusím nijak zvlášť představovat, přeci jenom je to známé dílo ještě známější autorky, tudíž většina z vás už má tuhle sérii přelouskanou. Já se mezi vás řadím taky, ale nikdy není na škodu dát si nějaký ten re-reading oblíbené série. A že tuhle jsem měla hodně ráda, ale jak jsem na tom teď?

Ehm, řekla bych že úplně stejně, jako když jsem sérii četla poprvé. Protože jsem hlava děravá a pamatovala si pouze důležité části, z mnoha detailů jsem byla opět nadšená. Už jsem zapomněla, jak úžasný svět akademie Richelle stvořila. Možná teď budu trošku nadhodnocovat (ale myslím si, že oprávněně), protože R. Mead se řadí mezi jedny z mých nejoblíbenějších autorů, ale já jsem prostě toho názoru, že ona psát umí a dokazuje to zatím v každé knize, kterou jsem od ní četla.
zdroj
Její styl psaní je velmi sympatický a hlavně čtivý. Nenudí přílišnými popisy, ale nastíní vše důležité, co k orientaci v příběhu potřebujete vědět. Dokáže vymyslet poutavé zápletky, které většinu čtenářů zaujmou a hlavně se do nich nezamotá, takže čtenář může sledovat, jak do sebe všechno pěkně zapadá.
Uznávám, že to teď zní trošku jako chvalozpěv, ale já si prostě nemůžu pomoct. Richelle psát umí a to jí nikdo nemůže upřít. Je pravda, že velkou část fanoušků si získala i kvůli postavám. Například neznám nikoho, kdo by si nezamiloval tvrdohlavou a drsnou Rose, která by pro své přátele udělala snad cokoliv. I když se v příběhu naskytla jedna chvíle, kdy jsem ji chtěla vzít smetákem po hlavě, tak je to dost slušný výkon na téměř tří set stránkovou knihu.
A když si postavíte vedle sebe všechny tři hlavní postavy - Rose, Dimitrij a Lissa - můžete si všimnout, jak je každá z postav odlišná, propracovaná a jedinečná.
Ale pokud nejste pedanti na postavy, pokusím se vás nalákat na akčnost děje, který je protkán mnoha dalšími aspekty, kterými se můžete pokochat. Jste třeba zvědaví, jak funguje politikaření na Vampýrské akademii? Nebo jakou sílu mají drby? To všechno a mnohem více se zde dočtete. 

Vampýrská akademie už sice není na vrcholu slávy, ale stále ještě láká nové čtenáře a já věřím, že tak tomu bude i nadále, jelikož má hodně co nabídnout. Takže pokud se zde najde někdo, kdo ještě sérii nečetl, měl by to napravit, protože se ochuzuje o bezvadné dílo. 

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 3/5

12 komentářů:

  1. Toto je kniha, ktorá sa ani opakovaným čítaním nepokazí :-) Veľmi som si obľúbila tak ako celú sériu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně můj názor :D Já taky, i když nakonec bych preferovala, aby hlavní hrdinka skončila s jiným nápadníkem... ale co nadělám :D

      Vymazat
  2. Richelle proste umi psat. Jen by si uz mohla maknout s dalsim dilem Vek X. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :D Věk X jsem ještě nečetla, mám doma koupené oba díly, ale ještě jsem se k tomu nedostala, tak snad brzy :D

      Vymazat
  3. Vampýrskou akademii jsem četla, když mi bylo asi tak patnáct a pamatuji si, že jsem z knihy byla totálně paf! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já poprvé taky :D a měla jsem stejný názor :D a ani teď to nebylo špatný čtení... a to už mi patnáct chvíli není :D

      Vymazat
  4. Uáááá! Nechceš zpomalit? Deptáš mě, jak se neustále dostáváš k re-readingům, které plánuju už několik let či měsíců :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci :D A to jsem ještě měla v plánu pustit se znovu do Hostitele, ale někdo si ho přede mnou v knihovně vypůjčil, tak ho o měsíc musím odložit :D Já za to nemůžu, já mám tenhle rok ve znamení re-readingů :D

      Vymazat
  5. Plánuju re-reading :D mě se to moc líbilo :3 narozdíl od filmu je knížka...dobře uznávám, že na filmu se mi prostě nelíbí Dimitri :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já začla re-reading úplně nečekaně :D Přesně, jenom s tím rozdílem, že mi nesedlo celé obsazení, kromě Rose, ta byla dobrá, ale Lissa byla naprosto příšerná a Dimitrij taky :D... jak říkám, všichni :D

      Vymazat
  6. Moc pěkná recenze! :)
    Knihu jsem si pořídila jako e-knihu,stejně i další knihy od této autorky (byly ve slevě a tomu se neodolala),takže už se moc těším až se do této série pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Tuhle sérii (i autorku) moc doporučuji :D Přeji pěkné čtení :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)