čtvrtek 7. ledna 2016

RC recenze: Píseň krve

Autor: Anthony Ryan
Počet stran: 624
Série: Stín krkavce
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Host

Rok vydání ČR: 2014
"To je ono," řekla Nersus Sil Nina s hlavou nakloněnou na stranu. "To je píseň tvé krve." 
"Píseň krve?" 
"Ten pocit, který tě teď ovládl. Už jsi ho zažil, že?" 
"Několikrát. Většinou v nebezpečí. On mě... zachránil." 
"Tak to můžeš být vděčný, že patříš k Obdařeným."
"Obdařeným?" Nelíbilo se mu, jakým tónem to slovo vyslovila. Byla v něm znepokojující vážnost. "Bude to spíš jen pud, který mi pomáhá přežít. Jsem si jistý, že ho mají všichni muži."



Velin Al Sorna, známý také pod mnoha jinými jmény, jedním z nich je i Vrah Nadějného. Ponořte se do života tohoto neobyčejného chlapce a nechte se unášet Písní krve, která vás zavede do krajů velkého dobrodružství, plného Temných sil.  

Velin Al Sorna byl od dětství cvičen k boji a zabíjení ve službách Víry. Přiřazení k Šestému řádu ho oprostilo od jeho skutečné rodiny, jíž nahradila skupina bratrů ve zbroji, kteří si vzájemně pomáhali.
Velin je postupem času čím dál slavnější, až se z něj stane obávaný válečník a hrdina království, kterého čeká nejedno dobrodružství, ale dokáže ze všech vyváznout nezměněný?
Píseň krve jsem si chtěla přečíst už dlouho, ale neustále mě odrazovala její tloušťka. Říkala jsem si, že kniha bude určitě působit zdlouhavě a já se s ní budu trápit... Bylo mé mínění správné?

Wow, to byla moje jediná myšlenka po dočtení knihy. On vás vlastně příběh dostane už od začátku, protože začíná svým koncem a vy tak víte, co se stane, ale cestu k tomu, jak se hlavní hrdina do dané situace dostal, budete objevovat postupně, jak ji bude Velin vyprávět. Proto vám nezbývá nic jiného, jako kronikáři, kterému je příběh vyprávěn, se pohodlně usadit a čekat, co všechno Vraha Nadějného v životě potkalo. A že toho nebylo málo.
zdroj
Prostřednictvím vyprávění budete svědky mnoha krvavých bitev, a když vám to nebude stačit, nemusíte zoufat, protože příběh nabízí téměř vše, nač si vzpomenete. Chcete silné přátelství a lásku nebo naopak královské intriky, zradu a pomstu? Toho všeho se v knize dočkáte. A právě to je ten důvod, proč je Píseň krve tak tlustá. Takže se nebojte, nudit se nebudete, protože vás nečekají žádné dlouhé popisy ani opisy. Autor píše velmi čtivě a soustředí se na to důležité.
Anthony Ryan vytvořil propracovaný, rozsáhlý svět, který se řídí svými pravidly. A pro lepší orientaci ve Sjednoceném království vám poslouží mapa na začátku knihy, za kterou jsem byla opravdu ráda, protože díky ní jsem si lépe představovala cesty, které Velin podnikal.
Ale Ryanův svět nebylo to jediné, co bylo skvěle propracované. Velkou chválu si zaslouží i postavy, které se od sebe velmi lišily, tudíž je velká pravděpodobnost, že si jich hodně oblíbíte. A tady právě nastává kámen úrazu, protože nikdy nevíte, kdo umře jako další. Abych pravdu řekla, moji oblíbenci moc dobře nedopadli a s velkou částí se už v dalším díle neshledám, což mě na jednu stranu mrzí, ale na tu druhou jsem zvědavá, s čím ještě autor přijde.

Jak už jsem řekla, rozhodně není třeba se bát počtu stránek, protože čtení ubíhá příjemně rychle. Příběh Písně krve má velký potenciál a už si získal mnoho fanoušků a já pevně věřím, že další budou přibývat, protože Anthony Ryan je hodně dobrý vypravěč.
Pokud nad čtením této knihy váháte, doporučuji přestat a pustit se do ní. 

Za poskytnutí recenzní e-knihy mockrát děkuji nakladatelství Host, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 5/5

15 komentářů:

  1. Hovorí sa, že knihu by sme nemali súdiť podľa obalu, no Pieseň krvi je kniha, po ktorej by som siahla už kvôli tej úžasnej obálke. Ani nehovorím o námete. Konečne niečo pre mňa! :D
    Krásna recenzia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, pravda :D Kniha byla opravdu skvělá :D Děkuji :)

      Vymazat
  2. O knihe som počula veľa dobrého a ty si mi to teraz iba potvrdila :D Chcem si ju prečítať! :D Len ťažko povedať či a kedy sa k nej dostanem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, je to bezvadná kniha, přeji, ať se k ní brzy dostaneš a ať se ti líbí :D

      Vymazat
  3. Ok, jsem rozhodnutá se do knihy taky jednou pustit. Díky za recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, tak snad se ti bude líbit :D Vůbec není zač :D

      Vymazat
  4. Skvělá recenze :) Tahle série vypadá vážně dobře :) Láká mě už jenom kvůli té obálce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Ona nejen vypadá, ona skvělá je :D Rozhodně ji vyzkoušej :D

      Vymazat
  5. Kniha je opravdu boží a naprosto souhlasím s tvým hodnocením - a t jsem knihu ještě ani nedočetla. Měla bych se konečně odhodlat a dočíst ji a sepsat recenzi..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A čím blíž konci budeš, tím je kniha lepší :D To ano, je škoda nechat tak výbornou knihu nedočtenou :D

      Vymazat
    2. Já mám právě doma už i koupenou dvojku (od doby co vyšla), ale pořád jsem nějak neměla tu správnou náladu. Jsem z té knihy odvařená, ale prostě vím, že když nemám tu správnou náladu tak si ji neužiju..:/

      Vymazat
    3. Já dvojku ještě nemám a obávám se, že mi chvilku potrvá, než se k ní dostanu.
      Jo, to chápu, když není nálada, tak se čte blbě... Tak přeji, aby se ti nálada co nejrychleji vrátila a tys mohla knihu přelouskat až do konce :)

      Vymazat
    4. Děkuji..:)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)