čtvrtek 14. ledna 2016

RC recenze: Poslední z bohů

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 408
Série: Percy Jackson
Díl v sérii: pátý
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2011
"Tak jo," souhlasil jsem. "Prostě normální odpoledne a dva normální lidi." 
Přikývla. "A... řekněme, když se ti dva lidi mají rádi... jak přimět toho troubu, aby dal té holce pusu?" 
"Ehm..." Připadal jsem si jako Apollónova posvátná kráva - těžkopádný, připitomělý a rudý jako rajče. "Já..." 
Nemůžu tvrdit, že bych na Rachel nemyslel. Dalo se s ní vyjít mnohem líp než s... no, než s některými jinými holkami, které znám. Nemusel jsem se snažit, hlídat si, co říkám, ani si lámat hlavu, co si myslí. Rachel toho nikdy moc netajila. Dávala člověku jasně najevo, co chce. 


Přípravy na závěrečnou bitvu jsou v plném proudu. Percy formuje tábor polobohů a Kronos zase svoji armádu nestvůr. Bude to nevyrovnaná bitva, ale osud celého světa leží na bedrech patnáctiletého chlapce. Podaří se Percymu Titána porazit? 

Percymu bude šestnáct let a přesně v den jeho narozenin by se mělo vyplnit obávané proroctví, které by mohlo znamenat konec světa a zánik Olympu. Kronos se chystá zasadit poslední a zničující úder svým dětem - bohům Olympu a Percy má svým rozhodnutím umožnit jeden z možných konců. Buď všude zavládne chaos pod Kronovou vládou nebo olympští bohové přežijí a vše se vrátí do normálu. Tak jak tedy celá série dopadne? 
Percy Jackson měl po celou sérii skvěle našlápnuto, proto není žádný div, že jsem se na závěrečný díl velmi těšila a byla zvědavá, jak se to celé nakonec vyvrbí...

Závěrečný díl série Percy Jackson se rozjíždí už od okamžiku, kdy se pustíte do čtení první kapitoly. A s klidem můžu prohlásit, že se příběh jen tak nezastaví. Už od začátku knihy si můžete užívat jednu akci za druhou.
zdroj
Dočkáte se i dotažení posledních příprav před závěrečnou bitvou, a pokud si užíváte pořádné válčení, může vaše srdce spokojeně zaplesat, protože Rick Riordan se rozepsal na půl knihy. Takže věřte, že bojů si užijete do sytosti. Novinkou je, že můžete sledovat Percyho strategii na mapě, která je hned na začátku knihy a vy tak můžete lépe hodnotit přesuny jednotlivých jednotek. Zda s rozložením sil polobohů budete souhlasit, to už nechám na vás.
Ale nemusíte se bát, že se jedná o pouhé rychlé útoky a ústupy, to ne. Kronos si připravil i několik nepříjemných překvapení, aby děj knihy nebyl příliš jednotvárný. Naštěstí skupina polobohů umí odpovídat stejnou mincí a pomocí Daidalových plánů se jim podaří vyrovnat šance na vítězný konec.
Celkově v příběhu najdete několik originálních řešení potyček, které se v knize naskytnou.
Pokud ale chcete i něco víc než akci, můžu prozradit, že se dočkáte i několika momentů, při kterých vám přeběhne mráz po zádech, o nějakou tu romantiku nakonec také není nouze. Dokonce se můžete těšit i na pár překvapení, která určitě nebudete čekat, například odhalení všemi proklínaného zrádce. Bohužel, čeho se dočkáte zcela určitě, jsou úmrtí známých i neznámých postav.
zdroj
Nejspíš se ale budete u knihy v jednu chvíli vztekat stejně jako já, nad nelogickým chováním bohů. Je všeobecně známo, že Athéna je nejchytřejší, tak proč ji nikdo neposlouchá? Všechno mohlo dopadnout úplně jinak... ale zase by z toho vznikl úplně jiný příběh...
Když už jsem u těch bohů, tak mě velmi potěšilo poodhalení Hádovy minulosti. Já se musím přiznat k tomu, že je to jeden z mých nejoblíbenějších bohů. Na druhou stranu Zeus v mých očích neskutečně klesl.
To byla jediná věc z knihy, na kterou si musím trošku postěžovat. Teď, když jsem ten úkol splnila, se můžu rozplývat nad skvělým koncem, který vás zahřeje na srdci. Donutí vás k tomu, abyste si uvědomili, jak je Rick Riordan skvělý autor a jak se s celou sérií musel nadřít, jelikož byla výborně promyšlená. Každá z postav měla nakonec svoji roli. Dokonce i Rachel dostála svému osudu... ale o tom vám nepovím, abych nespoilerovala.
Prostě a jednoduše, tuhle knihu byste si neměli nechat ujít.

Já jsem s celou sérií Percy Jackson nadmíru spokojená a budu na ní dlouho vzpomínat v dobrém a určitě se k ní ještě někdy vrátím. Celé zakončení se mi velmi líbilo a nezbývá mi nic jiného, než doporučení. Tahle série opravdu stojí za přečtení.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 3/5

4 komentáře:

  1. Poslední díl Percyho zkrátka nemohl zklamat :) Ta konečná bitva byla vážně epická. Já se akorát zrovna blížím ke konečné bitvě v posledním díle Bohů Olympu :D Na ty se fakt těš, jsou ještě lepší než Percy! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já slyšela, že pár lidí zklamal, naštěstí to nebyl můj případ :D Fakt? Tak to se těším ještě víc :D

      Vymazat
  2. Percy, je moje oblíbená série :) Ale já mám sklony všem knížkám od Ricka Riordana nadržovat :) Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale Percy si nějaké to nadržování zaslouží :D Děkuji

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)