pátek 15. ledna 2016

Recenze: Svůdné zlo

Autor: Wendy Higgins
Počet stran: 413
Série: Svůdná trilogie
Díl v sérii: první
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2013
"Ale ale," pronesl s hraným smutkem, "tak takhle to je? Zlobíš se? Nebo to předstíráš, ale moc se ti to nevede, protože - " 
"Přestaň!" 
"Cože? Že bych to vyslovil nahlas?" 
"Já taky dokážu číst emoce lidí, víš. No, tvoje ne, ale aspoň mám vždycky tolik slušnosti, že jim to nedávám najevo! Dopřávám jim pocit citovýho soukromí!" 
"To je od tebe hezký." Rozvaloval se dál na mé posteli, jako by ji nemínil opustit. 
Sehnula jsem se pro polštář a hodila ho po něm. 
"Polštářová bitva?" Nadzdvihl obočí. 


Ve světě démonských nefilů se objeví jeden výjimečný. Napůl anděl napůl démon, který teprve musí zjistit, jakou úlohu ve světě vlastně má a rozhodnout se, ke které polovině svého já se přikloní...  

Šestnáctiletá středoškolačka Anna se od svých spolužáků liší. Vnímá aury lidí kolem sebe, vidí a slyší na dlouhé vzdálenosti, ale nemá nejmenší tušení kým nebo čím je. Ale vše se postupně začíná dozvídat, když se na rockovém koncertě seznámí s bubeníkem Kaidanem, o kterém brzy zjistí, že toho mají hodně společného, například oba mají otce patřící do skupiny démonských knížat.
Anna, která doposud ani nelhala by teď měla lákat obyčejné smrtelníky na scestí. Dokáže to nebo ji knížata potrestají? 
K téhle sérii jsem se chtěla dostat už před dvěma roky. No, nějak to nevyšlo, ale teď se mi konečně dostala do rukou a co na první díl říkám?

Na začátku knihy jsem byla poněkud v rozpacích, protože Anna je asi nejnaivnější hrdinka, o které jsem kdy četla. Působila dojmem, že celý život žila v neproniknutelné bublině, ze které nikdy nevyšla, proto neměla nejmenší potuchy o tom, jak to v životě chodí. Což byla jedna z věcí, proč jsem se nejprve nemohla pořádně začíst.
zdroj
Tou druhou byl fakt, že mi příliš nesedl styl, kterým byla kniha napsaná. Celkově to na mě působilo poněkud uměle a hlavně začátek byl podle zavedeného scénáře, takže se vážně nemůžete splést v tom, jak bude příběh ubíhat - holka potká kluka, ten o ní projeví zájem, potom se holka dostane do nesnází a kluk ví, že je v nebezpečí a přiběhne jí na pomoc... - Já nemám nic proti předvídatelnosti příběhu, přeci jenom, v dnešní době je hodně těžké napsat něco, kde čtenář hned neobjeví, co se bude dít, ale v tomto případě mě kombinace velké předvídatelnosti a hodně naivní a neuvěřitelné hlavní hrdinky, vytáčela doběla.
zdroj
Naštěstí se to zhruba po sto stránkách změnilo a já zjistila, že se už dokážu začíst. Anna mě štvala pořád, to ano, ale přistoupila jsem na to, že její naivita je mnohdy úsměvná. Navíc se k ní připojil Kaidan, který je přesně tím typem bad boye, o kterém si ráda přečte většina holek.
Přestože se v knize neděla žádná větší akce z hlediska soubojů, ať už těch nadpřirozených nebo i pěstních, tak musím uznat, že Svůdné zlo nebylo zase tak špatné.
Většinu prvního dílu nás autorka zasvěcuje do tajů nefilského světa, který má velmi dobře vymyšlený a rozdělený. Hlavně se mi líbila myšlenka hříchů a jak každý nefil musel pracovat v rámci "zaměření" otce.
Co se trošku nepovedlo, byly některé zápletky, které čtenáře navnadí, že se konečně něco stane a nakonec nic. Všechno je vysvětleno tím nejjednodušším způsobem, ze kterého čtenáři spadne brada... ale tím stylem: "A to je jako všechno?"    

Ačkoli jsem od knihy čekala něco trochu jiného, jsem více méně spokojená. Pokud vás zajímá nová myšlenka démonského světa, tuhle knihu vřele doporučuji, jen budete muset zatnout zuby nad hlavní hrdinkou, ale jinak to je fajn čtivo a já se určitě pustím do dalšího dílu, hlavně také kvůli tomu otevřenému konci, který nám autorka nachystala. 

HODNOCENÍ

Kniha: 3,8/5

Obálka: 4/5

6 komentářů:

  1. V podstate súhlasím. Anna bola strašná, pri čítaní som mala chuť búchať si hlavu o stenu nad jej konaním :D Zrejme ťa však poteším, že ďalšie diely sú o niečo lepšie, táto jednotka mi prišla najslabšia. Pekná recenzia :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, takový pocit jsem chvílemi měla taky :D Na dvojku se chystám brzo, jenom přežít zkouškové a zase budu mít volnou ruku ve čtení :D.
      Děkuji.

      Vymazat
  2. Super recenze! :)
    Knihu mám ve čtečce a teď si mě na ni maximálně nalákala ! :-D
    Musím si jí v Únoru přečíst :-D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Tak to přeji krásné čtení a ať se ti kniha líbí :D

      Vymazat
  3. Nad touto sérií jsem doteď vůbec nepřemýšlela, a radši u toho i zůstanu, i když si mě na knížku docela nalákala. Já prostě nestihnu přečíst všechno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to děs, chtěla bych číst ještě rychleji, abych stihla přečíst všechno, co chci :D Ale upřímně? Tahle série stojí za vyzkoušení :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)